33 jarrulevy? + takajousi + kytkin Apuva??

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jompsku
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Huhti 2004, 19:25
Paikkakunta: tampere

33 jarrulevy? + takajousi + kytkin Apuva??

Viesti Kirjoittaja jompsku »

Autoni on jemmassa tällähetkellä ja oon unohtanut että onko noi etujarrulevyt sillä keskinapa pultilla kiinni vai ei?
Aattelin vaan että pitääkö mun mennä ostaan hylsyä siihen ennenkun lähen tallille rassaan.
Toinen juttu... mites takajousen vaihto sujuu, tarvinko jousenpuristimia vai pystyykö hoitaan ilman?
ja kolmas: Kytkin luistaa kans pikkasen. Pystyykö säätään mitenkään vai onko remppa edessä ja jos niin kuinka kuttumainen homma se on?

Auto on: 33 1,7L QV -89

Kiitos avusta jo etukäteen. :lol:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

luulisin että kyllä toi jousenvaihto tarttee ne puristimet, mutta biltema laatu varmaankin riittää...

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Moikka

Bilteman jousenpuristimet tarviit, sitten pukit, jotain patikkaa millä voit tukea taka-akselin. Rost-offia koko pullo, iskarin alapultit on jumissa.
Homma onnistuu irroittamatta jarruletkua, tosin aika ahtaat paikat on hivuttaa iskarin alapulttia jousen välistä auki. Paina iskari yläkautta niin kokoon kuin menee että saat sen ohi jousilautasesta alhaalla.

Varaudu jumittuneisiin pultteihin, vaihda kaikki uudet.

Etujarrulevy irtoaa kun satula on irti ja ohjaintappi levystä pois.

Kytkinremppaan kannattaa pudottaa kone alas. Se onnistuu kone paikallaankin mutta on tosi hankalaa ahtaissa paikoissa, vaihdelaatikko on painava käsitellä selällään maaten yms. Kun ostat kytkimen, älä osta muita kuin VALEO kytkintä. Se on alkuperäinen, saa tarvikeliikkeestä ja on liki ainoa mikä toimii kunnolla. Muut ravistavat ja luistavat aika pian.

Kun rassaat, tarkista reaktiotangot edestä. Ne ovat usein aivan mädät, joten hanki ehjät ennen kuin ajat. Autoosi pitäisi sopia kaikkien uudempien 33:n tangot, pulttien väli 440mm keskeltä reikää mitattuna.

TimoJ

Ps. Onnea projektillesi, minulla on samanlainen tallissa..
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

Vastaa Viestiin