Fuel Stabilizer?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Fuel Stabilizer?
Oletteko käyttäneet näitä bensan "säilöntäaineita", ei nyt välttämättä Alfan tankissa, vaan joissain muissa moottoreissa, moottoripyörissä, ruohonleikkureissa yms.? Toimivatko vai voiko niistä olla jopa jotain haittaa?
Blackbird talvehti nyt ensimmäistä kertaa kylmässä tallissa. Talvehtimaan laitettaessa tankkasin mopon täyteen 98:a kuten ennenkin. 9kk hibernaatiota, akku kiinni ja 1 sek startilla käyntiin. Ei siis mitään ongelmaa vaikka pelkkää bensaa tankissa olikin, niinkuin ei ole ollut ennenkään, kun lämpimästä tallista on keväällä otettu ajoon.
Myös 20 vuotias päältä ajettava Jonsered lähti käymään syksyisellä bensalla, eli reilu puoli vuotta vanhalla tankinlopulla. Tämä vehje käynnistyy myös sähköstartilla.
Auttaako tuo stabilizer jos seisonta venyy vaikka yli vuoden mittaiseksi?
Blackbird talvehti nyt ensimmäistä kertaa kylmässä tallissa. Talvehtimaan laitettaessa tankkasin mopon täyteen 98:a kuten ennenkin. 9kk hibernaatiota, akku kiinni ja 1 sek startilla käyntiin. Ei siis mitään ongelmaa vaikka pelkkää bensaa tankissa olikin, niinkuin ei ole ollut ennenkään, kun lämpimästä tallista on keväällä otettu ajoon.
Myös 20 vuotias päältä ajettava Jonsered lähti käymään syksyisellä bensalla, eli reilu puoli vuotta vanhalla tankinlopulla. Tämä vehje käynnistyy myös sähköstartilla.
Auttaako tuo stabilizer jos seisonta venyy vaikka yli vuoden mittaiseksi?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Fuel Stabilizer?
Kausisäilytykseenhän se juuri on tarkoitettu, eikä siitä haittaa ole. Monesti vaan kuuluu samaa, ettei bensa ole vielä talven aikana huonoksi ehtinyt, joten mikä tuollaisen aineen todellinen vaikutus sitten lie onkaan. Pidemmässä seisonnassa ainakin kokeilun arvoinen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Fuel Stabilizer?
Olen käyttänyt Giuliassa aika säännöllisesti kun ei koskaan tiedä kauanko taas seisonta kestää tankkauksen jäljiltä. Ainakaan mitään haittaa ei ole ollut. Kyllä nuo muut laitteet tosin on vanhallakin bensalla toimineet talven jäljiltä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Fuel Stabilizer?
Aikoinaan sprintti seisoi 3 vuotta ja lähti laakista käyntiin vanhoilla benziineillä... En sit tiedä millasissa olosuhteissa ja millä aikavälillä toi benziinos sit väljehtyis.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Fuel Stabilizer?
70-lukulainen 2-tahtiperämoottori tuntui heräävän talviunilta vasta tuoreella bensalla. En sitten tiedä johtuiko 2-tahtisuudesta (tuskin sinänsä) vai ennemminkin moottorin iästä. Tuorestusainetta en kokeillut, vaan poltin vanhan bensan uuden seassa jollakin fifty-sixty-sekoitussuhteella.
Järkiautoilija
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Fuel Stabilizer?
konesaha ja raivuri ainakin lähtivät n.2v vanhalla rasvabensalla kolmannella nykäsyllä käyntiin. johonkin 98:siin ta v-poweriin olen 2-tahti bensat tehny. Nykyjään palaa sen vertta, ettei ehdi vanhenemaan. Kannattaa muuten hyvin ravistella seisonut rasvabensa ensin.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Fuel Stabilizer?
Kaverin 2006 Honda perämoottori taasen ei lähtenyt käyntiin 5kk seisonnan jälkeen...
Kaasari oli täynnä mustaa mönjää, joka vaikutti siltä että polttoaine oli syönyt jotain tiivisteitä.
Kaasari oli täynnä mustaa mönjää, joka vaikutti siltä että polttoaine oli syönyt jotain tiivisteitä.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Fuel Stabilizer?
Vanha ameriikanraudan kutoskone tuntui keväisin käyvän välttävästi ja parani kun tankkasi. Aloin laitta syksyisin seisomaan laittaessa stabilointiainetta tai pienkonebensaa. Tuntui käyvän keväällä paremmin. Tällä lausunnolla ei ole tietellistä arvoa, mutta musta tuntuu, että näin se meni.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Fuel Stabilizer?
Ei kai nyt kukaan vain laita seisokki kalustoon / kannuihin /pienkoneille E10 pentsiiniä
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Fuel Stabilizer?
Ei, ainoa E10:ä juova laite meillä on TBi En saanut sille merkittävää kulutussäästöä mitatuksi 98 E5 käyttämällä, joten menkööt eekympillä kun sitä siihen saa laittaa.stoichiometric kirjoitti:Ei kai nyt kukaan vain laita seisokki kalustoon / kannuihin /pienkoneille E10 pentsiiniä
MP:t, ruohonleikkurit, perämoottorit ja lingot menee kaikki E5:llä tai V-Powerilla. Tuntuu olevan tosiaan kaikista krantumpia tuoreelle bensallle nuo narusta nyittävät vehkeet ja sitten liiterin nurkassa on vielä yksi Tecumseh, ihan sama mitä sille tarjoaa, ei käy. Italialainen rakkine, kuinkas muuten.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Fuel Stabilizer?
Töissä käytetään paljon tuota pienkonebensaa. Yks paha käyntihärö paljastui bensapumpunkalvon totaaliseen kovettumiseen ja murentumiseen. Suht uus ja vähän käytetty kone. Pelkkää pienkonebensaa käytetty. Nyt ei olekkaan enää selkeä fiilis sen hyvyydestä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Fuel Stabilizer?
Mahdotonhan tuota on testata omissa testeissä, kun pitäisi olla tismalleen samaa bensaa kahdessa eri autossa jotka teknisesti samanlaisia. Itelläkin osunut tankkauslotto tähän asti sellaiseen bensaan joka kestää jopa sen 2-3 vuotta säilytystä, mutta silti aina kun vaan muistan ja ylipäätään tiedän että auto tulee jäämään seisomaan niin totta kai laitan stabilisaattoria. Se pitää vaan tietää laittaa silloin, kun autoa pystyy vielä käyttämään että leviää koko järjestelmään.
Jenkki seissyt nyt 1,5 vuotta, tässä kuussa kokeillaan miten käy.
Ruottalaisissa testeissä E5 oli vielä pahempaa kaasuttimelle kuin E10 pidemmässä liotuksessa. Olikohan se niin että 15% pitoisuus ja ylöspäin niin pystyy sitomaan kosteuden, 0% toimii kanssa mutta just 0-10% väli on pahinta metallin ja tiivisteiden kannalta.
Ja on tosiaan lottoa, että mikä etanolipitoisuus sattuu pistoolista tulemaan. E-luku kertonee teoreettisen maksimin.
Jenkki seissyt nyt 1,5 vuotta, tässä kuussa kokeillaan miten käy.
Ruottalaisissa testeissä E5 oli vielä pahempaa kaasuttimelle kuin E10 pidemmässä liotuksessa. Olikohan se niin että 15% pitoisuus ja ylöspäin niin pystyy sitomaan kosteuden, 0% toimii kanssa mutta just 0-10% väli on pahinta metallin ja tiivisteiden kannalta.
Ja on tosiaan lottoa, että mikä etanolipitoisuus sattuu pistoolista tulemaan. E-luku kertonee teoreettisen maksimin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.