
Lämpötila anturin arvot?
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Lämpötila anturin arvot?
164 t.s:sän moottoriohjauksen lämpötila-anturin vastukset eri lämpötiloilla?Sais mitattua töissä nyt ja heti. 

Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Teeäs
- Viestit: 95
- Liittynyt: 25 Elo 2003, 20:35
- Car(s): 75TS,156V6,156JTD16v,Alfetta GT,145JTD
- Paikkakunta: Raahe
jostain löytyi tuollaiset, olisko tuonne päin?
# At operating temp - Ohms=250-400
# At room temp - Ohms=2,000-3,000
# At freezing - Ohms=7,000-10,000
EDIT:nyt löytyi tarkempaakin tietoa:
-10 astetta = 9 kOhm
0 astetta = 6 kOhm
+10 astetta = 3.8 kOhm
+15 astetta = 3 kOhm
+20 astetta = 2.5 kOhm
+25 astetta = 2.1 kOhm
+30 astetta = 1.7 kOhm
+40 astetta = 1.2 kOhm
+60 astetta = 600 Ohm
+80 astetta = 330 Ohm
# At operating temp - Ohms=250-400
# At room temp - Ohms=2,000-3,000
# At freezing - Ohms=7,000-10,000
EDIT:nyt löytyi tarkempaakin tietoa:
-10 astetta = 9 kOhm
0 astetta = 6 kOhm
+10 astetta = 3.8 kOhm
+15 astetta = 3 kOhm
+20 astetta = 2.5 kOhm
+25 astetta = 2.1 kOhm
+30 astetta = 1.7 kOhm
+40 astetta = 1.2 kOhm
+60 astetta = 600 Ohm
+80 astetta = 330 Ohm
Viimeksi muokannut Teeäs, 14 Kesä 2004, 02:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ku sain työmään marketti mittarilla 8 ohm vastukseksi noin 20C asteessa...elis jos pitää paikkansa aivot luulee konetta tosi kuumaksi.
Se vois aiheuttaa just tuota ikävää nypytystä.Ku ne imukumitkin tuli nyt vaihdettua.Hieman se paransi.

Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tuli tossa imukumien vaihdon yhteydessä tölvästyä tuota anturin liitintä sillä seurauksella että suojakuori murtui pois
. En tiedä johtuuko tuosta mutta nyt autoa saa sahata käyntiin pitkään ennenkuin käynnistyy. (Ihan kuin mototronic ei osaisi kylmä käynnistää). Lämpimänä auto kännistyy hyvin ja samoin kulku on hyvä.
Tietääkö kukaan minkälaista signaalia sieltä piuhasta tulee anturille, niin vois testata tuli hajotettua liitin tai anturi. Mitäs muuta olisin voinut saada hajoamaan?

Tietääkö kukaan minkälaista signaalia sieltä piuhasta tulee anturille, niin vois testata tuli hajotettua liitin tai anturi. Mitäs muuta olisin voinut saada hajoamaan?
No sieltä Motronicilta tulee jännite, joka muuttuu anturin vastuksen (eli lämpötilan) mukaan. Sitä jännitettä se sitten haistelee toisesta piuhasta (luulisin).
Jos virtapiiri katkeaa niin luulee, että pirun kylmä ja pistää liikaa menovettä. => ei lähde käyntiin ja kuluttaa perkeleesti. Tai sitten oot onnistunut oikosulkemaan, jolloin luulee kuumaksi, eikä anna tarpeeksi starttia varten.
Jos virtapiiri katkeaa niin luulee, että pirun kylmä ja pistää liikaa menovettä. => ei lähde käyntiin ja kuluttaa perkeleesti. Tai sitten oot onnistunut oikosulkemaan, jolloin luulee kuumaksi, eikä anna tarpeeksi starttia varten.
Näytti anturi olevan kunnossa kun 12°C vastusta oli 3.3kohms. liittimeenkin näytti tulevan jännitettä, joten epäilen että sekin olisi kunnossa. Voisko joku mitata minkälaista jännitettä sinne liittimeen oikeasti pitäisi tulla, niin sais varmuuden.
Mikä muuten vois vaikuttaa huonoon kylmä käynnistykseen kun lämpimänä käy hyvin ja samoin käy hyvin kunhan on saanut sen käyntiin pitkä startin jälkeen.
Mikä muuten vois vaikuttaa huonoon kylmä käynnistykseen kun lämpimänä käy hyvin ja samoin käy hyvin kunhan on saanut sen käyntiin pitkä startin jälkeen.
Epäilen sitä, koska bensa mielestäni haisee sen jälkeen kun on saanut käyntiin. Jotenkin epäilisin sytkäpuolta. Missäs tuo takaiskuvena sijaitsee ja mitenkä sen voi todeta vialliseksi, niin vois asian tarkistaa?HerraR kirjoitti:Andros: kuulostaa tutulta vialta; lienee bensapaineen lasku syynä eli vuotava takaiskuvena.