156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Anselmo
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Syys 2014, 00:14
Car(s): On

156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Anselmo »

Eli ongelmana on että kylmällä koneella tuntuu että melkein olisi vetoja, ja normi lämmöissä kun on niin ei meinaa päästä yli 5000 kierroksille ja muutenkin laiskan oloinen käytökseltään. Lisäksi lämpimänä palauttaa kierrokset hitaasti, eli vaihtaessa joutuu kaasun hellittämään sekuntia ennen kytkimen painamista, muuten "ryntää". Tyhjäkäyntiä käy tasaisesti eikä nypytä. Kaasuläpän kotelon puhdistin ja tein sille ohjeen mukaisen resetoinnin, ei mainittavaa vaikutusta. Irroitin ilmin liittimen ja kävin heittämässä lenkin. Tuntui että veti paremmin, etenkin kylmänä. Lämmetessä taas puutuu samallalailla kuin ilmin kanssa. Antaako ehtoopuolella oleva ilmi vikakoodia jos kävis luetuttamassa? Ensi viikolla olisi tarkoitus heittää uudet tulpat ja ilmansuodatin paikalleen. Tammikuussa auto katsastettu kaikki päästöarvot ok

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Tässä yhtä 1.8 tessua laitelleena,niin voisin sanoo et ilmistä tulee ainakin tuollaisia tehottumuuden puutteita.
Pariinkin otteeseen mennyt,ja vikakoodi ilmistä on aina ollut kun olen lukenut koodit.Et kannattaa lukee obd lukijalla.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Kun tulpat vaihdat, niin älä missään nimessä säästä ja osta Boschia.
Itse suosittelen toki alkuperäsi NGK:ta, eivät ilmasia ole.

Joka tapauksessa kuoleva ilmi voisi todella hyvinkin tehdä moisia juttuja, tosin tuo kaasun hidas palautus kuulostaa oudolta. Testeriin kiinni ja tarkistaa samalla mm. kaasupolkimen asentoantureista tulevan datan ja vastaavat, että ovat loogisella tasolla. Jokuhan siellä nyt tuntuu käskevän liikaa kaasua tai ei reagoi nopeasti kaasun vapautukseen... Sähköinen kaasuläppähän tuossa on, jotta voisiko läpän moottori olla jumissa?

Anselmo
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Syys 2014, 00:14
Car(s): On

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Anselmo »

Kiitti vinkeistä. Näkeeköhän perus nyrkkipajan testereillä nuo kaasun asennon parametrit? Ilmin takasin kytkemisen jälkeen auton tyhjäkäynti oireili, nosteli kierroksia itsekseen ja vikavalo paloi aika pitkään ennen kuin sammu toisen startin jälkeen. Myyjä katteli hölmistyneenä ku kyselin ngk:n satsin perään, myi made in russia-boschit, toivottavasti eivät sula.. Onko kenties huonoja kokemuksia noista boscheista?

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja quppe »


Anselmo
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Syys 2014, 00:14
Car(s): On

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Anselmo »

Häätyypä pyörähtää made in russia-tulppien & kuitin kanssa ens viikolla varaosaliikkeessä..

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ja ulkomailta saa NGK:ta sitten järkihintaan, jos ebaysta viitsit ostella ja hetken odotella, näin esimerkiksi.
Itse ostin nämä: http://www.ebay.com/itm/SET-OF-8-ALFA-S ... 56400f4d72

Hyvin toimi ja tulivat ihan Ricambi Originale-paketeissa.

Anselmo
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Syys 2014, 00:14
Car(s): On

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Anselmo »

Tämä ei ehkä tänne kuulu mut tarvin tietoa, mikä johto pitää hommata että koodinluku onnistuu tässä -01 t.s? Onnistuuko elm327+fiatecuscanilla? Ei tarvis liikkeeseen aina kiikuttaa rahastettavaksi.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja palkus »

^156 on niin muinainen, että tarvitaan VAG-KKL -adapteri. Tulpat saapi edullisesti tilattua myös alfistilta Auto Filarosta kannattaa myös kysäistä. Esim. motonetissä ja monessa varaosapuljussa noit ngk:n tulpat on ruokkotoman hintaiset. Haluaisivat varmaan myydä vain possia.
Viimeksi muokannut palkus, 06 Huhti 2015, 21:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Elmillä onnistuu kyllä myös. Vaatii vähintään pinnimodia, jos haluaa muualle kuin moottorinohjaukseen päästä kiinni toki. Itselläni on VAG-COM-KKL jolla pääsee kaikkeen kiinni (on dippikytkinversio) ja lisäksi löytyy lainassa nyt ELM327 BT-mötikkä, joka hoitanut diagnoosikapulan virkaa nyt.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja palkus »

KKL- piuhalla pääsee dipeillä/hyppylangalla/adapteripiuhoilla kaikkeen käsiksi. Elmillä ei pääse.

Anselmo
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Syys 2014, 00:14
Car(s): On

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Anselmo »

Korjaa jos olen väärässä mutta multiecuscan sivusto väittää että toimii kl, elm tai obdkey piuhoilla.
Ainaski sivuston oikeassa laidassa kun lukee lisätietoja piuhojen lyhenteistä niin ymmärsin että ei adapteria.
Tarkoitus käydä kyseleen löytyskö toimiva piuha paikallisista varaosaliikkeistä. Mutta mielellään otan lisätietoja vastaan kun en ole näitten kans sen kummemmin vielä touhunnut. Onko sit 98-malleissa jotaki eroa sen kytkennän kanssa verrattuna "viimeisiin" perus-tessuihin ennen boseliftiä? Tuolla ilmasella softalla meinasin kokeilla näyttääkö mittään lukemia kaasun toimintaan liittyen & sekä ilmi:n mahollinen toimimattomuus. Ja jos ei pääse käsiksi niin lisenssillä sitten..

Edit: Kerkesitkin näköjään täsmentää aloittelijalle :) Okei, eli unohdan nuo muut ja hommaan kyseisen piuhan

Anselmo
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Syys 2014, 00:14
Car(s): On

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Anselmo »

Aquatica: Oliko tyyris tuo vaggine-piuha?

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Kyllä sinne voi laittaa ihan tavalliset NGK:n tulpat ei tarvitse mitään platinoita.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

en eka huomannut että tässäkin puhuttiin tuosta kaasun hitaasta palautumisesta.... mulla tekee tismalleen samaa, ja MES käppyröistä ei kyllä nähnyt oikein mitään mikä olisi auttanut.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja palkus »

VMTD kirjoitti:Kyllä sinne voi laittaa ihan tavalliset NGK:n tulpat ei tarvitse mitään platinoita.
Mitkäs, lyhyemmän vaihtovälin halvemmat perustulpat tai vaikkapa iridiumit, vastaa noita tessun tulppia?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

@VMTD:
Toisaalta, 100eur per 8 tulppaa (12.5e/kpl), jotka vaihdat seuraavan kerran 10v/100tkm päästä (tuon ikäisessä autossa voi siis olla, että "ei enää ikinä") ei ole kuitenkaan kovin kummonen sijotus.
Itse kahteen tessuun tulppia laittaneena voin sanoa, että mieluummin vaihtaa kerralla platinat ja unohtaa ne kokonaan ku vaihtelee 10tkm välein halpatulppia. Ja tuohon ne on vielä helppo laittaa vrt. Busso...

@Anselmo:
Tuo VAG-COM-KKl piuha maksoi peräti jonkun 10euroa tms. e-villestä. Ei saa enää samaa piuhaa samaan hintaan ainakaan tuolta, sen sijaan ebaysta kyllä löytyy edullisesti. Tuli vielä MultiEcuscan mukana (vanha versio toki). eBaysta hakusanaksi ihan vaan "VAG-COM-KKL" ja kaivamaan se versio, jossa tulee dippikytkimet mukaan ja kertovat olevansa vaikkapa kkl409.1-yhteensopivia, pitäisi toimia murheitta.

@stoichiometric:
Sitten muistan auton väärin. Muistin, että sekä ELMillä että KKL:llä pääsee käsiksi, kunhan adapteroi tarpeeksi. No, näin se muisti pettää...

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Ei niitä tulppia joka öljynvaihto tarvitse vaihtaa, tavalliset kestää sen 50 tonnia vähintään.
Muistaakseni ihan tavalliset NGK:t tuli ostettua, eipä enää muistikuvaa kun -09 olen tessun tulppia viimeksi ostanut, mutta ne pienemmät olivat kalliimmat.

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Shakal »

http://www.ebay.com/itm/KKL-VAG-COM-409 ... 98&vxp=mtr

Tuollainen toimii moottorin vikakoodeille 147/156 busso ja tessu ainakin. Löytyy tallista eikä ole hinnalla pilattu.

http://www.ebay.com/itm/KKL-VAG-409-USB ... 1c421088cd
Tuossa dipillinen.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Anselmo
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Syys 2014, 00:14
Car(s): On

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Anselmo »

Väliaikatietoja: vaihdoin ilmafilsun (paperinen), ja kylvetin ilmin & kaasuläpän moottorin liittimet kontaktispraylla, ei huomattavaa parannusta vielä, ehkä pikkusen potkii paremmin. Vanha filsu oli erittäin pölynen sekä irrallaan "pöntön" sisällä ja ilmansuodattimen "pöntöstä" oli 2 korvakkoa valmiiksi rikki, joten 2 pultin varassa kansi.. 3000rpm jälkeen tuntui kyllä että olis jerkkua tarjolla mutta ei kuitenkaan tarjoa menoa kuin 5000 paikkeille, eihän se tietty mikään saha olekaan, mutta miten muiden (ehjillä) 1.8 tessuilla, kuuluuko mennä punarajan paikkeille ajossa mukisematta?

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja katiska »

Anselmo kirjoitti:..miten muiden (ehjillä) 1.8 tessuilla, kuuluuko mennä punarajan paikkeille ajossa mukisematta?
Kuuluu mennä.
Yhdessä 1.8 CF3:ssa tehot oli ostassa hukassa kun jako oli himpun pielessä - Tai meno muuttui täysin kun tein siihen jakopään heittokellolla ja lukituspaloilla.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja palkus »

Kyllä Alfan vaparit nyt yleensäkin kiertää/vetää tappiin asti ilosesti, jos ei, nii jotain feelua.

Anselmo
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Syys 2014, 00:14
Car(s): On

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Anselmo »

En ehkä menis vannomaan että tässä olis jako pielessä, käy kuitenkin siivosti ja kuitenkin yrittää liimata penkkiin :) kerran meni yhdessä opelissa 1 hampaalla jako pieleen, ja se kävi kuin meridiesel. Alan kallistua vialliseen ilmiin, kuluneisiin nokkiin tai johonki muuhun mikä selviää ehkä testerillä. Pitäisi päästä vertaamaan toiseen 1.8 tessuun niin näkisi onko kuinka paljon eroa ylärekisterissä. Tai sitten joku kokeneempi harrastaja kokeilemaan tätä. Se 1.8 missä oli jako pielessä, oliko muuta oiretta kuin voiman puute?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ei vaadi paljoa, että jako on "puoli hammasta" pielessä kun on muuttuvat ajotukset ja kaikki. Olen itse 2.0TS:llä ajellut, jossa oli toinen nokka (ymmärtääkseni, tämä ei koskaan absoluuttisesti varmistunut) "puoli hammasta" vinossa. Ero oli huima, vaikka aikaisemminkin veti punarajalle saakka.
Korjaamolta kuullut jopa sellaisesta twinsparkista, joka kävi ja kukkui ja meni juuri ja juuri päästöistäkin läpi, vaikka molemmat nokat olivat hampaan verta pielessä. Ajossa ei kuulemma muuten huomannut, mutta toisinaan hieman nypytteli ja tuntui siltä, että kaikki hepot ei ollut tallissa.

Olen myös saanut erään Focuksen käyntiin, missä jako pielessä. Eikä edes "ihan vähän" - oli siis alle millin heitto hammaspyörältä (!) kuulemani mukaan. Joskus lähti laakista käyntiin, mutta ei meinannut jaksaa tyhjäkäyntiä. Kierroksilla alkoi käymään nätisti ja revittäessä yli 3000rpm pysyi oikein nätisti käynnissä, päästöt ihan hyvät jne.
Oireili vielä muutenkin todella epäloogisesti; bensasudin vaihtamalla mm. lähti laakista käyntiin ja kävi tasaisesti tyhjäkäyntiä jne.... noin päivän, jonka jälkeen kuoli (taas). Ja sitä rataa.

Jokatapauksessa tuo ilmi siitä joka tapauksessa menee joskus vaihtoon, eikä se ole ihan älyttömän kalliskaan - jos asenne on että kuntoon pitää saada, niin ei se pahaksi ole vaihtaa ennen kuin se varmasti kuolee :lol:

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja katiska »

Anselmo kirjoitti:Se 1.8 missä oli jako pielessä, oliko muuta oiretta kuin voiman puute?
Ei oireillut muuten. Ennen jakopäätä ehdin vaihtaa autoon tulpat, filterit ja ilmin niinden kuitenkaan vaikuttamatta menoon.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Anselmo
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Syys 2014, 00:14
Car(s): On

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Anselmo »

Vaihdoin uudet kynttilät. Tuossa kuva vanhoista ~50tkm ajon jälkeen. Vetää alhaalta nyt nätimmin, ja "kirmaa" sinne 5000 päälle helpommin, ehkä nuo jo oli kuoleentuneet sen verta. Edellisellä tulpanvaihtajalla tainnu tuo ngk unohtua vaihtaa, sen verran ruskoa pinnassa :) Ja niin, öljyä oli valunut 1-sylinterin tulpankoloihin niin kuin monessa muussakin tessussa..
tulpat2.jpg
Ngk & Denso
(50.21 KiB) Tiedosto ladattu 3966 kertaa

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Vaikuttiko kaasupolkimen "viiveeseen" ?

Mullakin kynttilät näytti olevan aika ehoo puolella.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Anselmo
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Syys 2014, 00:14
Car(s): On

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Anselmo »

Koeajo ei ollu kovin pitkä mutta lämmöt ehti nousta kuitenkin normaaliksi, eipä ainakaan huomannu nyt että olis tarvinnu löysätä kaasu sekuntia ennen kytkimen painamista. Motarillakin ku antoi reilusti happea niin niin ei kyllä rynnännyt vaihdoissa. Vaikutti kyllä vaste paremmalta kuin ennen. Maanantaina näkee sitten paremmin ku 35km/siivu työmatkaa männät punasena takana. Saako muuten 1.8 eri laatikoilla? Tuo 5-vaihde tuntuu melko lyhyeltä "kesäisissä" nopeuksissa..

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Vähän oli vaihtokunnossa kynttilät joo :-) ostit varmaan ihan oikeat tuikut etkä boschia? Hyvä, että näyttää selvinneen.
Ja saathan siihen vaikka 2.0n laatikon, itselleni vaihdettiin kaksilitraiseen ykskasin laatikko aikanaan ja selvä ero oli välityksissä

Anselmo
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Syys 2014, 00:14
Car(s): On

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Anselmo »

Eli menee heittämällä 2.0 aski paikalleen? Juu nyt on ainakin tulpat hoidettu hetkeksi pois alta :D edellisessä 2.5 alfassa oli just hyvät välitykset, kyllähän tälläkin ajaa mutta säälittää välillä koneen puolesta ku lähemmäs 4000 taulussa motarilla. No, ainaki karstat lähtee. Katsuria päästötestissä lainaten: "tuleekohan täältä mitään kun niin kiiltää?"

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Reportaasia odotellessa ;)

Jos vaikka ostelis uudet tulpat jossain kohtiin.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Anselmo
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Syys 2014, 00:14
Car(s): On

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Anselmo »

Pasi: edelleen ryntää, 2 reipas kiihdytys ~4500rpm, kytkin pohjaan ja kierrokset käväsee lähempänä 6000.
Nyt tosin kiertää, mutta tarttis nuo naukaisut saaha pois :) Kaapeli tilattu, jospa sais jotain selville sen avulla.
Valkoset tulpat kai kielii laihasta seoksesta..? Olisko se ilmi sitten tosiaan syynä...

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Okkeli...

Ku saan noi jarrut kasaan, niin käyn kurvailee vähän MES:n kanssa ja koitan katsoa jos sieltä sais jotain "parempaa" dataa ulos.... viimesin kokeilu paikallaan pihalla,ja sillon käppyröissä ei näkynyt mitään "ihmeellistä", mutta "ryntäytyskin" oli pienempää kuin ajaessa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Tuomon
Viestit: 131
Liittynyt: 29 Joulu 2008, 13:09

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Tuomon »

Noista tulpista...

Kyyllä siellä Bosch menee siinä kuin muutkin. Ei se auto tiedä mikä merkki siellä on jos on ehjä uusi tulppa. Täällä ainakin Boschit pelaa ihan loistavasti. Sitä en tiedä onko NGK tai joku muu parempi, ja millä sitä paremmuutta mitattaisiin mutta Bosch täyttää tehtävänsä näemmä ihan mainiosti, mulle se ainakin riittää.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuomon, huvikseen ei boschia dissata tulpissa täällä. Sano tuo niille useammille foorumilaisille, kenellä tulpat katkennut ja rikkonut koneita... Täällä on parikin tällaista käynyt aika huonoin korvauksin...

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Joo, ei se ihan sama ole.

Tallissa vieläkin Busson raato jonka boschin tulppa hajotti. :bad-words:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja palkus »

Eihän niissä posseissa ole edes oikeaa vastusarvoa, sekin jo kertoo että tulppa on ihan "vasemman käden" tuote Alfan tiettyihin moottoreihin. Esim. Se ngk bkr6ekpa on hitech, eikä busson bfr6b myöskään ole mikään vasuri.

Anselmo
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Syys 2014, 00:14
Car(s): On

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Anselmo »

Possilaisilla on 40tkm vaihtoväli, hintaan 65e/8kpl, on ilmoitettu erään varaosaliikkeen varaosaselaimessa, jos ne sen kestää niin silloinhan se täyttää valmistajan lupaukset. Ngk:lla kai on sitten se 100tkm, hintaan 150e/8kpl. Densotki näytti aika happamilta 50tkm jäljestä.. Jännä vaan miten tulppa voi kirjaimellisesti pilkkoutua, ei ole moista tullut vastaan vielä missään vekottimessa. *kop-kop*

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

NGK 100eur, kun ei tilaa Suomesta. :P

Tuomon
Viestit: 131
Liittynyt: 29 Joulu 2008, 13:09

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Tuomon »

Niin, se on vähän sama kuin öljykeskustelu. Ei ole yhtä oikeata mielipidettä. Pääasia kai että autoon niitä tulppia säännöllisesti vaihdettaisiin. Mä en tulpilla paljon aja, ei tulisi mieleenkään vetää Boscheilla mitään sataatonnia tai edes sitä 40:tä niin mulla toimii Boschit mainiosti. Saksalaisten ajalta tottunu vielä katsomaan aina tuosta Boschin online-catalogista sopiva kynttilä ja Boschia löytyy parhaiten mistä vaan. Jos sieltä löytyy suositus niin en mä käsitä miten tulppa on "väärä" tai sopimaton koneeseen. Mulla kone käynnistyy, pelaa ja vetää Boscheilla hyvin muusta en tiedä.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Aivan totta. Jokainen tehköön kuten parhaaksi näkee/kokee. Mun kokemus alle 10k ajetuista posseista on sen verran negatiivinen että jätän ne suosiolla kauppaan :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

33seen kokeilin aikoinaan boschia ihan katalogin mukaan. ei käynnistynyt eikä edes luvannut. vanhat golden lodget takaisin ja laakista hirnahti.
nyt on koeajossa championit. 20000 ajettu ja silmämääräisesti katsottuna tulpat ok. muuten 156 saamassa tällä viikolla uutta rautaa sisuksiinsa..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Imusarjan liitoskumi imusarjan ja ilmanputsarin välillä sopii kanssa noihin oireisiin, hajotessaan vie yleensä myös alipaineen jarrutehostimelta. Just korjasin vastaan osan 75:sta (taas), tyhjäkäynti heilui ja jarrutehostin hävisi ajoittain.

Päällepäin ei mitään ihmeellistä mutta kun purin irti ja taivuttelin joka suuntaan niin löytyi monta halkeamaa, mustalla sikaflexillä umpeen, annoin kuivua ja takasin kiinni. Jo toimii.

Anselmo
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Syys 2014, 00:14
Car(s): On

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Anselmo »

Tänään kokeilin piuhaa + mes:iä. Koodit löyty p0100 & p0110 jotka aiheutin ehkä itse kun kokeilin ilman ilmiä ajella aiemmin. Koitan saada dataa ulos jos joku viisaampi osaisi sanoa ilmamäärästä ja vastaavista jotain. Sytytysennakkoa näyttelee tyhjäkäynnillä 188~ astetta kaasulla muuttuen pienemmäksi. Kytkinpolkimen katkaisijalle en saanu mitään tapahtumaan, kai tuossa silti sellainen on? Tässä jotain äkkiseltään mitä löysin.. Niin ja kaasupolkimien arvot vaikutti olevan ok sekä Self learnit ok.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tässä MES:n export dataa...

Kaaviota enosaa tehdä isommaksi tuolla googlessa :(

Mutta siis ainakin tuo viimeinen polkaisu jäi roikkumaan pitkäksi aikaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... r-one.html

Tuolla viitataan tähän ja syylliseksi nimetään (ja varmistetaan) kytkimen asentotunnistin!!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Anselmo
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Syys 2014, 00:14
Car(s): On

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Anselmo »

[img]
alfan testaus.jpg
(180.1 KiB) Tiedosto ladattu 3334 kertaa
[/img]

Tommosta hiiren p****a sain liitettyä, eri asia saako tosta kukaan selvää :D Kytkimen asentotunnistin? Mikä virka sillä on tässä laitoksessa? Antaa sytkä ennakolle aika vaihtelevia lukuja tosiaan; yli 200 astetta kävi välillä, ilmamäärälle yli 300kg/h polkaisuissa. Lambdasignal 2 after cat ei anna mitään, eikä myöskään clutch pedal.

Anselmo
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Syys 2014, 00:14
Car(s): On

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Anselmo »

Pasi kirjoitti:http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... r-one.html

Tuolla viitataan tähän ja syylliseksi nimetään (ja varmistetaan) kytkimen asentotunnistin!!

Onko vinkkejä mitä sieltä polkimelta pitää pihdeillä venkoilla? Lontoon kielestä olin ymmärtäväni että katkaisin pääsee väärään asentoon..?

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

jos nyt ymmärsin oikein niin sen katkaisimen saa auki ja sisällä on joku säätösysteemi....

mut mulla tuo kyllä toimii... messi tunnistaa polkimen asennon.

Putsailin kaasuläpän. testailen huomena lisää.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Anselmo
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Syys 2014, 00:14
Car(s): On

Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä

Viesti Kirjoittaja Anselmo »

Kurkkasin kytkinpolkimen katkaisijaa ja pohjassahan tuo koko ajan on. Huomenna kokeilen ottaa sen irti ja saada toimimaan. Joko Pasilla on löytynyt ratkaisua/korjausta omaan autoon?

Vastaa Viestiin