156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Valvoja: Moderators
156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Eli ongelmana on että kylmällä koneella tuntuu että melkein olisi vetoja, ja normi lämmöissä kun on niin ei meinaa päästä yli 5000 kierroksille ja muutenkin laiskan oloinen käytökseltään. Lisäksi lämpimänä palauttaa kierrokset hitaasti, eli vaihtaessa joutuu kaasun hellittämään sekuntia ennen kytkimen painamista, muuten "ryntää". Tyhjäkäyntiä käy tasaisesti eikä nypytä. Kaasuläpän kotelon puhdistin ja tein sille ohjeen mukaisen resetoinnin, ei mainittavaa vaikutusta. Irroitin ilmin liittimen ja kävin heittämässä lenkin. Tuntui että veti paremmin, etenkin kylmänä. Lämmetessä taas puutuu samallalailla kuin ilmin kanssa. Antaako ehtoopuolella oleva ilmi vikakoodia jos kävis luetuttamassa? Ensi viikolla olisi tarkoitus heittää uudet tulpat ja ilmansuodatin paikalleen. Tammikuussa auto katsastettu kaikki päästöarvot ok
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Tässä yhtä 1.8 tessua laitelleena,niin voisin sanoo et ilmistä tulee ainakin tuollaisia tehottumuuden puutteita.
Pariinkin otteeseen mennyt,ja vikakoodi ilmistä on aina ollut kun olen lukenut koodit.Et kannattaa lukee obd lukijalla.
Pariinkin otteeseen mennyt,ja vikakoodi ilmistä on aina ollut kun olen lukenut koodit.Et kannattaa lukee obd lukijalla.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
^^
Kun tulpat vaihdat, niin älä missään nimessä säästä ja osta Boschia.
Itse suosittelen toki alkuperäsi NGK:ta, eivät ilmasia ole.
Joka tapauksessa kuoleva ilmi voisi todella hyvinkin tehdä moisia juttuja, tosin tuo kaasun hidas palautus kuulostaa oudolta. Testeriin kiinni ja tarkistaa samalla mm. kaasupolkimen asentoantureista tulevan datan ja vastaavat, että ovat loogisella tasolla. Jokuhan siellä nyt tuntuu käskevän liikaa kaasua tai ei reagoi nopeasti kaasun vapautukseen... Sähköinen kaasuläppähän tuossa on, jotta voisiko läpän moottori olla jumissa?
Kun tulpat vaihdat, niin älä missään nimessä säästä ja osta Boschia.
Itse suosittelen toki alkuperäsi NGK:ta, eivät ilmasia ole.
Joka tapauksessa kuoleva ilmi voisi todella hyvinkin tehdä moisia juttuja, tosin tuo kaasun hidas palautus kuulostaa oudolta. Testeriin kiinni ja tarkistaa samalla mm. kaasupolkimen asentoantureista tulevan datan ja vastaavat, että ovat loogisella tasolla. Jokuhan siellä nyt tuntuu käskevän liikaa kaasua tai ei reagoi nopeasti kaasun vapautukseen... Sähköinen kaasuläppähän tuossa on, jotta voisiko läpän moottori olla jumissa?
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Kiitti vinkeistä. Näkeeköhän perus nyrkkipajan testereillä nuo kaasun asennon parametrit? Ilmin takasin kytkemisen jälkeen auton tyhjäkäynti oireili, nosteli kierroksia itsekseen ja vikavalo paloi aika pitkään ennen kuin sammu toisen startin jälkeen. Myyjä katteli hölmistyneenä ku kyselin ngk:n satsin perään, myi made in russia-boschit, toivottavasti eivät sula.. Onko kenties huonoja kokemuksia noista boscheista?
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Häätyypä pyörähtää made in russia-tulppien & kuitin kanssa ens viikolla varaosaliikkeessä..
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Ja ulkomailta saa NGK:ta sitten järkihintaan, jos ebaysta viitsit ostella ja hetken odotella, näin esimerkiksi.
Itse ostin nämä: http://www.ebay.com/itm/SET-OF-8-ALFA-S ... 56400f4d72
Hyvin toimi ja tulivat ihan Ricambi Originale-paketeissa.
Itse ostin nämä: http://www.ebay.com/itm/SET-OF-8-ALFA-S ... 56400f4d72
Hyvin toimi ja tulivat ihan Ricambi Originale-paketeissa.
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Tämä ei ehkä tänne kuulu mut tarvin tietoa, mikä johto pitää hommata että koodinluku onnistuu tässä -01 t.s? Onnistuuko elm327+fiatecuscanilla? Ei tarvis liikkeeseen aina kiikuttaa rahastettavaksi.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
^156 on niin muinainen, että tarvitaan VAG-KKL -adapteri. Tulpat saapi edullisesti tilattua myös alfistilta Auto Filarosta kannattaa myös kysäistä. Esim. motonetissä ja monessa varaosapuljussa noit ngk:n tulpat on ruokkotoman hintaiset. Haluaisivat varmaan myydä vain possia.
Viimeksi muokannut palkus, 06 Huhti 2015, 21:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Elmillä onnistuu kyllä myös. Vaatii vähintään pinnimodia, jos haluaa muualle kuin moottorinohjaukseen päästä kiinni toki. Itselläni on VAG-COM-KKL jolla pääsee kaikkeen kiinni (on dippikytkinversio) ja lisäksi löytyy lainassa nyt ELM327 BT-mötikkä, joka hoitanut diagnoosikapulan virkaa nyt.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
KKL- piuhalla pääsee dipeillä/hyppylangalla/adapteripiuhoilla kaikkeen käsiksi. Elmillä ei pääse.
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Korjaa jos olen väärässä mutta multiecuscan sivusto väittää että toimii kl, elm tai obdkey piuhoilla.
Ainaski sivuston oikeassa laidassa kun lukee lisätietoja piuhojen lyhenteistä niin ymmärsin että ei adapteria.
Tarkoitus käydä kyseleen löytyskö toimiva piuha paikallisista varaosaliikkeistä. Mutta mielellään otan lisätietoja vastaan kun en ole näitten kans sen kummemmin vielä touhunnut. Onko sit 98-malleissa jotaki eroa sen kytkennän kanssa verrattuna "viimeisiin" perus-tessuihin ennen boseliftiä? Tuolla ilmasella softalla meinasin kokeilla näyttääkö mittään lukemia kaasun toimintaan liittyen & sekä ilmi:n mahollinen toimimattomuus. Ja jos ei pääse käsiksi niin lisenssillä sitten..
Edit: Kerkesitkin näköjään täsmentää aloittelijalle Okei, eli unohdan nuo muut ja hommaan kyseisen piuhan
Ainaski sivuston oikeassa laidassa kun lukee lisätietoja piuhojen lyhenteistä niin ymmärsin että ei adapteria.
Tarkoitus käydä kyseleen löytyskö toimiva piuha paikallisista varaosaliikkeistä. Mutta mielellään otan lisätietoja vastaan kun en ole näitten kans sen kummemmin vielä touhunnut. Onko sit 98-malleissa jotaki eroa sen kytkennän kanssa verrattuna "viimeisiin" perus-tessuihin ennen boseliftiä? Tuolla ilmasella softalla meinasin kokeilla näyttääkö mittään lukemia kaasun toimintaan liittyen & sekä ilmi:n mahollinen toimimattomuus. Ja jos ei pääse käsiksi niin lisenssillä sitten..
Edit: Kerkesitkin näköjään täsmentää aloittelijalle Okei, eli unohdan nuo muut ja hommaan kyseisen piuhan
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Aquatica: Oliko tyyris tuo vaggine-piuha?
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Kyllä sinne voi laittaa ihan tavalliset NGK:n tulpat ei tarvitse mitään platinoita.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
en eka huomannut että tässäkin puhuttiin tuosta kaasun hitaasta palautumisesta.... mulla tekee tismalleen samaa, ja MES käppyröistä ei kyllä nähnyt oikein mitään mikä olisi auttanut.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Mitkäs, lyhyemmän vaihtovälin halvemmat perustulpat tai vaikkapa iridiumit, vastaa noita tessun tulppia?VMTD kirjoitti:Kyllä sinne voi laittaa ihan tavalliset NGK:n tulpat ei tarvitse mitään platinoita.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
@VMTD:
Toisaalta, 100eur per 8 tulppaa (12.5e/kpl), jotka vaihdat seuraavan kerran 10v/100tkm päästä (tuon ikäisessä autossa voi siis olla, että "ei enää ikinä") ei ole kuitenkaan kovin kummonen sijotus.
Itse kahteen tessuun tulppia laittaneena voin sanoa, että mieluummin vaihtaa kerralla platinat ja unohtaa ne kokonaan ku vaihtelee 10tkm välein halpatulppia. Ja tuohon ne on vielä helppo laittaa vrt. Busso...
@Anselmo:
Tuo VAG-COM-KKl piuha maksoi peräti jonkun 10euroa tms. e-villestä. Ei saa enää samaa piuhaa samaan hintaan ainakaan tuolta, sen sijaan ebaysta kyllä löytyy edullisesti. Tuli vielä MultiEcuscan mukana (vanha versio toki). eBaysta hakusanaksi ihan vaan "VAG-COM-KKL" ja kaivamaan se versio, jossa tulee dippikytkimet mukaan ja kertovat olevansa vaikkapa kkl409.1-yhteensopivia, pitäisi toimia murheitta.
@stoichiometric:
Sitten muistan auton väärin. Muistin, että sekä ELMillä että KKL:llä pääsee käsiksi, kunhan adapteroi tarpeeksi. No, näin se muisti pettää...
Toisaalta, 100eur per 8 tulppaa (12.5e/kpl), jotka vaihdat seuraavan kerran 10v/100tkm päästä (tuon ikäisessä autossa voi siis olla, että "ei enää ikinä") ei ole kuitenkaan kovin kummonen sijotus.
Itse kahteen tessuun tulppia laittaneena voin sanoa, että mieluummin vaihtaa kerralla platinat ja unohtaa ne kokonaan ku vaihtelee 10tkm välein halpatulppia. Ja tuohon ne on vielä helppo laittaa vrt. Busso...
@Anselmo:
Tuo VAG-COM-KKl piuha maksoi peräti jonkun 10euroa tms. e-villestä. Ei saa enää samaa piuhaa samaan hintaan ainakaan tuolta, sen sijaan ebaysta kyllä löytyy edullisesti. Tuli vielä MultiEcuscan mukana (vanha versio toki). eBaysta hakusanaksi ihan vaan "VAG-COM-KKL" ja kaivamaan se versio, jossa tulee dippikytkimet mukaan ja kertovat olevansa vaikkapa kkl409.1-yhteensopivia, pitäisi toimia murheitta.
@stoichiometric:
Sitten muistan auton väärin. Muistin, että sekä ELMillä että KKL:llä pääsee käsiksi, kunhan adapteroi tarpeeksi. No, näin se muisti pettää...
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Ei niitä tulppia joka öljynvaihto tarvitse vaihtaa, tavalliset kestää sen 50 tonnia vähintään.
Muistaakseni ihan tavalliset NGK:t tuli ostettua, eipä enää muistikuvaa kun -09 olen tessun tulppia viimeksi ostanut, mutta ne pienemmät olivat kalliimmat.
Muistaakseni ihan tavalliset NGK:t tuli ostettua, eipä enää muistikuvaa kun -09 olen tessun tulppia viimeksi ostanut, mutta ne pienemmät olivat kalliimmat.
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
http://www.ebay.com/itm/KKL-VAG-COM-409 ... 98&vxp=mtr
Tuollainen toimii moottorin vikakoodeille 147/156 busso ja tessu ainakin. Löytyy tallista eikä ole hinnalla pilattu.
http://www.ebay.com/itm/KKL-VAG-409-USB ... 1c421088cd
Tuossa dipillinen.
Tuollainen toimii moottorin vikakoodeille 147/156 busso ja tessu ainakin. Löytyy tallista eikä ole hinnalla pilattu.
http://www.ebay.com/itm/KKL-VAG-409-USB ... 1c421088cd
Tuossa dipillinen.
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Väliaikatietoja: vaihdoin ilmafilsun (paperinen), ja kylvetin ilmin & kaasuläpän moottorin liittimet kontaktispraylla, ei huomattavaa parannusta vielä, ehkä pikkusen potkii paremmin. Vanha filsu oli erittäin pölynen sekä irrallaan "pöntön" sisällä ja ilmansuodattimen "pöntöstä" oli 2 korvakkoa valmiiksi rikki, joten 2 pultin varassa kansi.. 3000rpm jälkeen tuntui kyllä että olis jerkkua tarjolla mutta ei kuitenkaan tarjoa menoa kuin 5000 paikkeille, eihän se tietty mikään saha olekaan, mutta miten muiden (ehjillä) 1.8 tessuilla, kuuluuko mennä punarajan paikkeille ajossa mukisematta?
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Kuuluu mennä.Anselmo kirjoitti:..miten muiden (ehjillä) 1.8 tessuilla, kuuluuko mennä punarajan paikkeille ajossa mukisematta?
Yhdessä 1.8 CF3:ssa tehot oli ostassa hukassa kun jako oli himpun pielessä - Tai meno muuttui täysin kun tein siihen jakopään heittokellolla ja lukituspaloilla.
En tyytynyt tavanomaiseen.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Kyllä Alfan vaparit nyt yleensäkin kiertää/vetää tappiin asti ilosesti, jos ei, nii jotain feelua.
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
En ehkä menis vannomaan että tässä olis jako pielessä, käy kuitenkin siivosti ja kuitenkin yrittää liimata penkkiin kerran meni yhdessä opelissa 1 hampaalla jako pieleen, ja se kävi kuin meridiesel. Alan kallistua vialliseen ilmiin, kuluneisiin nokkiin tai johonki muuhun mikä selviää ehkä testerillä. Pitäisi päästä vertaamaan toiseen 1.8 tessuun niin näkisi onko kuinka paljon eroa ylärekisterissä. Tai sitten joku kokeneempi harrastaja kokeilemaan tätä. Se 1.8 missä oli jako pielessä, oliko muuta oiretta kuin voiman puute?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Ei vaadi paljoa, että jako on "puoli hammasta" pielessä kun on muuttuvat ajotukset ja kaikki. Olen itse 2.0TS:llä ajellut, jossa oli toinen nokka (ymmärtääkseni, tämä ei koskaan absoluuttisesti varmistunut) "puoli hammasta" vinossa. Ero oli huima, vaikka aikaisemminkin veti punarajalle saakka.
Korjaamolta kuullut jopa sellaisesta twinsparkista, joka kävi ja kukkui ja meni juuri ja juuri päästöistäkin läpi, vaikka molemmat nokat olivat hampaan verta pielessä. Ajossa ei kuulemma muuten huomannut, mutta toisinaan hieman nypytteli ja tuntui siltä, että kaikki hepot ei ollut tallissa.
Olen myös saanut erään Focuksen käyntiin, missä jako pielessä. Eikä edes "ihan vähän" - oli siis alle millin heitto hammaspyörältä (!) kuulemani mukaan. Joskus lähti laakista käyntiin, mutta ei meinannut jaksaa tyhjäkäyntiä. Kierroksilla alkoi käymään nätisti ja revittäessä yli 3000rpm pysyi oikein nätisti käynnissä, päästöt ihan hyvät jne.
Oireili vielä muutenkin todella epäloogisesti; bensasudin vaihtamalla mm. lähti laakista käyntiin ja kävi tasaisesti tyhjäkäyntiä jne.... noin päivän, jonka jälkeen kuoli (taas). Ja sitä rataa.
Jokatapauksessa tuo ilmi siitä joka tapauksessa menee joskus vaihtoon, eikä se ole ihan älyttömän kalliskaan - jos asenne on että kuntoon pitää saada, niin ei se pahaksi ole vaihtaa ennen kuin se varmasti kuolee
Korjaamolta kuullut jopa sellaisesta twinsparkista, joka kävi ja kukkui ja meni juuri ja juuri päästöistäkin läpi, vaikka molemmat nokat olivat hampaan verta pielessä. Ajossa ei kuulemma muuten huomannut, mutta toisinaan hieman nypytteli ja tuntui siltä, että kaikki hepot ei ollut tallissa.
Olen myös saanut erään Focuksen käyntiin, missä jako pielessä. Eikä edes "ihan vähän" - oli siis alle millin heitto hammaspyörältä (!) kuulemani mukaan. Joskus lähti laakista käyntiin, mutta ei meinannut jaksaa tyhjäkäyntiä. Kierroksilla alkoi käymään nätisti ja revittäessä yli 3000rpm pysyi oikein nätisti käynnissä, päästöt ihan hyvät jne.
Oireili vielä muutenkin todella epäloogisesti; bensasudin vaihtamalla mm. lähti laakista käyntiin ja kävi tasaisesti tyhjäkäyntiä jne.... noin päivän, jonka jälkeen kuoli (taas). Ja sitä rataa.
Jokatapauksessa tuo ilmi siitä joka tapauksessa menee joskus vaihtoon, eikä se ole ihan älyttömän kalliskaan - jos asenne on että kuntoon pitää saada, niin ei se pahaksi ole vaihtaa ennen kuin se varmasti kuolee
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Ei oireillut muuten. Ennen jakopäätä ehdin vaihtaa autoon tulpat, filterit ja ilmin niinden kuitenkaan vaikuttamatta menoon.Anselmo kirjoitti:Se 1.8 missä oli jako pielessä, oliko muuta oiretta kuin voiman puute?
En tyytynyt tavanomaiseen.
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Vaihdoin uudet kynttilät. Tuossa kuva vanhoista ~50tkm ajon jälkeen. Vetää alhaalta nyt nätimmin, ja "kirmaa" sinne 5000 päälle helpommin, ehkä nuo jo oli kuoleentuneet sen verta. Edellisellä tulpanvaihtajalla tainnu tuo ngk unohtua vaihtaa, sen verran ruskoa pinnassa Ja niin, öljyä oli valunut 1-sylinterin tulpankoloihin niin kuin monessa muussakin tessussa..
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Vaikuttiko kaasupolkimen "viiveeseen" ?
Mullakin kynttilät näytti olevan aika ehoo puolella.
Mullakin kynttilät näytti olevan aika ehoo puolella.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Koeajo ei ollu kovin pitkä mutta lämmöt ehti nousta kuitenkin normaaliksi, eipä ainakaan huomannu nyt että olis tarvinnu löysätä kaasu sekuntia ennen kytkimen painamista. Motarillakin ku antoi reilusti happea niin niin ei kyllä rynnännyt vaihdoissa. Vaikutti kyllä vaste paremmalta kuin ennen. Maanantaina näkee sitten paremmin ku 35km/siivu työmatkaa männät punasena takana. Saako muuten 1.8 eri laatikoilla? Tuo 5-vaihde tuntuu melko lyhyeltä "kesäisissä" nopeuksissa..
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Vähän oli vaihtokunnossa kynttilät joo ostit varmaan ihan oikeat tuikut etkä boschia? Hyvä, että näyttää selvinneen.
Ja saathan siihen vaikka 2.0n laatikon, itselleni vaihdettiin kaksilitraiseen ykskasin laatikko aikanaan ja selvä ero oli välityksissä
Ja saathan siihen vaikka 2.0n laatikon, itselleni vaihdettiin kaksilitraiseen ykskasin laatikko aikanaan ja selvä ero oli välityksissä
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Eli menee heittämällä 2.0 aski paikalleen? Juu nyt on ainakin tulpat hoidettu hetkeksi pois alta edellisessä 2.5 alfassa oli just hyvät välitykset, kyllähän tälläkin ajaa mutta säälittää välillä koneen puolesta ku lähemmäs 4000 taulussa motarilla. No, ainaki karstat lähtee. Katsuria päästötestissä lainaten: "tuleekohan täältä mitään kun niin kiiltää?"
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Reportaasia odotellessa
Jos vaikka ostelis uudet tulpat jossain kohtiin.
Jos vaikka ostelis uudet tulpat jossain kohtiin.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Pasi: edelleen ryntää, 2 reipas kiihdytys ~4500rpm, kytkin pohjaan ja kierrokset käväsee lähempänä 6000.
Nyt tosin kiertää, mutta tarttis nuo naukaisut saaha pois Kaapeli tilattu, jospa sais jotain selville sen avulla.
Valkoset tulpat kai kielii laihasta seoksesta..? Olisko se ilmi sitten tosiaan syynä...
Nyt tosin kiertää, mutta tarttis nuo naukaisut saaha pois Kaapeli tilattu, jospa sais jotain selville sen avulla.
Valkoset tulpat kai kielii laihasta seoksesta..? Olisko se ilmi sitten tosiaan syynä...
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Okkeli...
Ku saan noi jarrut kasaan, niin käyn kurvailee vähän MES:n kanssa ja koitan katsoa jos sieltä sais jotain "parempaa" dataa ulos.... viimesin kokeilu paikallaan pihalla,ja sillon käppyröissä ei näkynyt mitään "ihmeellistä", mutta "ryntäytyskin" oli pienempää kuin ajaessa.
Ku saan noi jarrut kasaan, niin käyn kurvailee vähän MES:n kanssa ja koitan katsoa jos sieltä sais jotain "parempaa" dataa ulos.... viimesin kokeilu paikallaan pihalla,ja sillon käppyröissä ei näkynyt mitään "ihmeellistä", mutta "ryntäytyskin" oli pienempää kuin ajaessa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Noista tulpista...
Kyyllä siellä Bosch menee siinä kuin muutkin. Ei se auto tiedä mikä merkki siellä on jos on ehjä uusi tulppa. Täällä ainakin Boschit pelaa ihan loistavasti. Sitä en tiedä onko NGK tai joku muu parempi, ja millä sitä paremmuutta mitattaisiin mutta Bosch täyttää tehtävänsä näemmä ihan mainiosti, mulle se ainakin riittää.
Kyyllä siellä Bosch menee siinä kuin muutkin. Ei se auto tiedä mikä merkki siellä on jos on ehjä uusi tulppa. Täällä ainakin Boschit pelaa ihan loistavasti. Sitä en tiedä onko NGK tai joku muu parempi, ja millä sitä paremmuutta mitattaisiin mutta Bosch täyttää tehtävänsä näemmä ihan mainiosti, mulle se ainakin riittää.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Tuomon, huvikseen ei boschia dissata tulpissa täällä. Sano tuo niille useammille foorumilaisille, kenellä tulpat katkennut ja rikkonut koneita... Täällä on parikin tällaista käynyt aika huonoin korvauksin...
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Joo, ei se ihan sama ole.
Tallissa vieläkin Busson raato jonka boschin tulppa hajotti.
Tallissa vieläkin Busson raato jonka boschin tulppa hajotti.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Eihän niissä posseissa ole edes oikeaa vastusarvoa, sekin jo kertoo että tulppa on ihan "vasemman käden" tuote Alfan tiettyihin moottoreihin. Esim. Se ngk bkr6ekpa on hitech, eikä busson bfr6b myöskään ole mikään vasuri.
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Possilaisilla on 40tkm vaihtoväli, hintaan 65e/8kpl, on ilmoitettu erään varaosaliikkeen varaosaselaimessa, jos ne sen kestää niin silloinhan se täyttää valmistajan lupaukset. Ngk:lla kai on sitten se 100tkm, hintaan 150e/8kpl. Densotki näytti aika happamilta 50tkm jäljestä.. Jännä vaan miten tulppa voi kirjaimellisesti pilkkoutua, ei ole moista tullut vastaan vielä missään vekottimessa. *kop-kop*
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
NGK 100eur, kun ei tilaa Suomesta.
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Niin, se on vähän sama kuin öljykeskustelu. Ei ole yhtä oikeata mielipidettä. Pääasia kai että autoon niitä tulppia säännöllisesti vaihdettaisiin. Mä en tulpilla paljon aja, ei tulisi mieleenkään vetää Boscheilla mitään sataatonnia tai edes sitä 40:tä niin mulla toimii Boschit mainiosti. Saksalaisten ajalta tottunu vielä katsomaan aina tuosta Boschin online-catalogista sopiva kynttilä ja Boschia löytyy parhaiten mistä vaan. Jos sieltä löytyy suositus niin en mä käsitä miten tulppa on "väärä" tai sopimaton koneeseen. Mulla kone käynnistyy, pelaa ja vetää Boscheilla hyvin muusta en tiedä.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Aivan totta. Jokainen tehköön kuten parhaaksi näkee/kokee. Mun kokemus alle 10k ajetuista posseista on sen verran negatiivinen että jätän ne suosiolla kauppaan
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
33seen kokeilin aikoinaan boschia ihan katalogin mukaan. ei käynnistynyt eikä edes luvannut. vanhat golden lodget takaisin ja laakista hirnahti.
nyt on koeajossa championit. 20000 ajettu ja silmämääräisesti katsottuna tulpat ok. muuten 156 saamassa tällä viikolla uutta rautaa sisuksiinsa..
nyt on koeajossa championit. 20000 ajettu ja silmämääräisesti katsottuna tulpat ok. muuten 156 saamassa tällä viikolla uutta rautaa sisuksiinsa..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Imusarjan liitoskumi imusarjan ja ilmanputsarin välillä sopii kanssa noihin oireisiin, hajotessaan vie yleensä myös alipaineen jarrutehostimelta. Just korjasin vastaan osan 75:sta (taas), tyhjäkäynti heilui ja jarrutehostin hävisi ajoittain.
Päällepäin ei mitään ihmeellistä mutta kun purin irti ja taivuttelin joka suuntaan niin löytyi monta halkeamaa, mustalla sikaflexillä umpeen, annoin kuivua ja takasin kiinni. Jo toimii.
Päällepäin ei mitään ihmeellistä mutta kun purin irti ja taivuttelin joka suuntaan niin löytyi monta halkeamaa, mustalla sikaflexillä umpeen, annoin kuivua ja takasin kiinni. Jo toimii.
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Tänään kokeilin piuhaa + mes:iä. Koodit löyty p0100 & p0110 jotka aiheutin ehkä itse kun kokeilin ilman ilmiä ajella aiemmin. Koitan saada dataa ulos jos joku viisaampi osaisi sanoa ilmamäärästä ja vastaavista jotain. Sytytysennakkoa näyttelee tyhjäkäynnillä 188~ astetta kaasulla muuttuen pienemmäksi. Kytkinpolkimen katkaisijalle en saanu mitään tapahtumaan, kai tuossa silti sellainen on? Tässä jotain äkkiseltään mitä löysin.. Niin ja kaasupolkimien arvot vaikutti olevan ok sekä Self learnit ok.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Tässä MES:n export dataa...
Kaaviota enosaa tehdä isommaksi tuolla googlessa
Mutta siis ainakin tuo viimeinen polkaisu jäi roikkumaan pitkäksi aikaa.
Kaaviota enosaa tehdä isommaksi tuolla googlessa
Mutta siis ainakin tuo viimeinen polkaisu jäi roikkumaan pitkäksi aikaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... r-one.html
Tuolla viitataan tähän ja syylliseksi nimetään (ja varmistetaan) kytkimen asentotunnistin!!
Tuolla viitataan tähän ja syylliseksi nimetään (ja varmistetaan) kytkimen asentotunnistin!!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
[img]
Tommosta hiiren p****a sain liitettyä, eri asia saako tosta kukaan selvää Kytkimen asentotunnistin? Mikä virka sillä on tässä laitoksessa? Antaa sytkä ennakolle aika vaihtelevia lukuja tosiaan; yli 200 astetta kävi välillä, ilmamäärälle yli 300kg/h polkaisuissa. Lambdasignal 2 after cat ei anna mitään, eikä myöskään clutch pedal.
[/img]Tommosta hiiren p****a sain liitettyä, eri asia saako tosta kukaan selvää Kytkimen asentotunnistin? Mikä virka sillä on tässä laitoksessa? Antaa sytkä ennakolle aika vaihtelevia lukuja tosiaan; yli 200 astetta kävi välillä, ilmamäärälle yli 300kg/h polkaisuissa. Lambdasignal 2 after cat ei anna mitään, eikä myöskään clutch pedal.
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Pasi kirjoitti:http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... r-one.html
Tuolla viitataan tähän ja syylliseksi nimetään (ja varmistetaan) kytkimen asentotunnistin!!
Onko vinkkejä mitä sieltä polkimelta pitää pihdeillä venkoilla? Lontoon kielestä olin ymmärtäväni että katkaisin pääsee väärään asentoon..?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
jos nyt ymmärsin oikein niin sen katkaisimen saa auki ja sisällä on joku säätösysteemi....
mut mulla tuo kyllä toimii... messi tunnistaa polkimen asennon.
Putsailin kaasuläpän. testailen huomena lisää.
mut mulla tuo kyllä toimii... messi tunnistaa polkimen asennon.
Putsailin kaasuläpän. testailen huomena lisää.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Kurkkasin kytkinpolkimen katkaisijaa ja pohjassahan tuo koko ajan on. Huomenna kokeilen ottaa sen irti ja saada toimimaan. Joko Pasilla on löytynyt ratkaisua/korjausta omaan autoon?