Scandinavian Sportscar of the year 2015

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

jamie
Viestit: 182
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 22:17

Scandinavian Sportscar of the year 2015

Viesti Kirjoittaja jamie »

Tämän vuotuisen testin huomasin uudemmasta TM:stä.

Ihmetystä herättää se minkä vuoksi FCA:n autojen pisteet jakaantuvat niin epätasaisesti maiden välillä.

Mitattavat arvot ovat kaikille mutta ilmeisesti ei objektiivisesti arvioitavat seikat pohjautuvat koeajajien fiiliksiin tai muihin henkilökohtaisiin tuntemuksiin.

Mutta on ihme juttu että Suomi antaa 4C Spiderille 12 ja Tanska 21 pistettä eli hulppeat 9 pistettä eroa.

Ja huippuna pohjalla 696 Biposton arvio jossa Suomi antoi 2 pistettä ja Tanska 12 pistettä eli ero 10 pistettä.

Voisiko joku yrittää miten näin suuret erot ovat selitettävissä, tuntuu että ei ihan puhtaasta sattumasta kyse.

Pistetaulukot täällä https://www.dropbox.com/sh/7mwz7rwvy796 ... no0Na?dl=0

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Paljonko olette ostaneet mainoksia tuohon julkaisuun? Jos fiiliserot selittyisi sillä?
VMP

jamie
Viestit: 182
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 22:17

Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015

Viesti Kirjoittaja jamie »

Ei ainuttakaan Suomessa ja kaikissa omat lehdet - olisiko Tanskan maahantuoja ollut aktiivinen.

Mutta tuskin on koska on yhteinen Nordic organisaatio ja samoilla säännöillä mennään

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Uusinta juttua en ole nähnyt, mutta aikaisemmista muistelisin, että muut lehdet perustavat arvionsa enemmän fiilisjuttuihin ja vastaavasti TM sitten mitattavaan dataan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

jamie
Viestit: 182
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 22:17

Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015

Viesti Kirjoittaja jamie »

Niinpä - ja mihinköhän ne negatiiviset FCA fiilikset sitten perustuvat ?

Ei kai siellä enää ole sitä vanhaa kaartia joka muistelee "Petojen sukua " aikaa ...

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015

Viesti Kirjoittaja JontteB »

jamie kirjoitti:mihinköhän ne negatiiviset FCA fiilikset sitten perustuvat ?
Fiilikset on fiiliksiä. Toinen tykkä äidistä, toinen tyttärestä jne

Avatar
GreenThing
Viestit: 811
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Sen päivän kun näkisi, ettei Italialaisista autoista puhuttaisi sähkövikaisina ja epäluotettavina b-luokan autoina....

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mielikuvilla ei ole mitään tekemistä FCA:n kanssa, mutta nykyorganisaatio voi yrittää muuttaa sitä vuosikymmenten aikana juurtunutta käsitystä italialaisista autoista. Todennäköisesti mainos ja kaksi ei siihen vielä riitä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Sain lehden käsiini.

Loppuarvostelun kohdalla sanotaan: TM:n pisteet noudattavat alla olevan arvosanataulukon perusteella muodostunutta järjestystä, kun muiden maiden pisteytys perustuu enemmän tunteeseen. Nuo TM:n pisteyttämät osa-alueet olivat ajettavuus radalla, kierrosaika radalla, ajoasento ja istuimet, ääni sekä kiihtyvyys.

Mm. Abarth, Leon Cupra, X6M, sekä RS3 olivat autoja, jotka näyttivät jakavan mielipiteitä aika voimakkaasti. 911GT3RS oli kaikkien mielestä paras.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Scandinavian Sportscar of the year 2015

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ja ajoasentohan TM:ssä arvioidaan sen perusteella, miten istuu saksalaisiin tottuneelle 190cm pitkälle testaajalle..

Olisipa joskus testi, miten autoa pystyy ajamaan 146cm pitkä naisihminen. Vai olikos sellainen joskus? On ollut kyllä naisväkeäkin testeissä, mutta ilmeisesti kukkakeppitoimittajien vaimoja, koska ovat olleet yli 160cm pitkiä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Scandinavian Sportscar of the year 2015

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Lukaisin minäkin tuon.
Maakohtaiset erot ovat mitä ovat, lopputulokset kuitenkin mielestäni suht. ok.

Radalla kun testataan on aika paha nostaa korkealle laitteita joiden kierrosajat ovat mitä ovat. Sanon tämän siitä huolimatta, että Biposto ja 4C ovat minusta testissä olleista vehkeistä top-3 listalla.

Hämmästyttävää tuossa muuten oli se, että halpa täysin katukelpoinen sarjatuotantoauto ämpärimuovisisustalla, kottikärryn alustalla, viimevuosisadan manuaaliaskilla ja työntötankopadalla veti viivat selkään suunnilleen käsintehdyille germaaniteknologian rata-ajoon suunnitelluille helmille :)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Vastaa Viestiin