2.0 ts cf2 16v öljynpaine anturin paikka
Valvoja: Moderators
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
2.0 ts cf2 16v öljynpaine anturin paikka
Onko jotain valmista kaavaa minne kannattaa laitella öljynpainemittarin anturi esim. 156 -98 eli 2.0ts cf2 koneeseen. Siis orkkis anturi jää huolehtimaan konerikko valosta mutta rataleluun voisi olla järkevää laitella myös kunnon mittari ?
Siis kysymys kuuluu, minne anturi ?
Siis kysymys kuuluu, minne anturi ?
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 2.0 ts cf2 16v öljynpaine anturin paikka
Oliko kellään vinkkejä tähän ??
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: 2.0 ts cf2 16v öljynpaine anturin paikka
Yksi keino on laittaa T-haara nykyisen mittarin yhteenseen, jolloin saa molemmat mittarit siitä
Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: 2.0 ts cf2 16v öljynpaine anturin paikka
Mahtuuko tssässä öljynsuodatinjalkaan sellanen ryöstölaippa? Se olis oiva paikka antureille. Itellä on jo mittarit kiinni ja odottelen kiinasta sellasta. Tosin voipi olla ettei se käy kun suodatin on aika ahtaassa paikassa kutosessa, lisäksi taitaa olla vielä pienessä poterossakin. Mut jts suodatin tais olla lyhyempi jos se mahtuis, täytyy kokeilla.
Toinen konsti sit on se öljykellolta haaroitus mutta siinä tarttis olla pätkä letkua välissä, muuten kuulemma ainakin messinkihaaroitin murtuu helposti tärinästä. Paineanturi kun on aika iso murikka.
Sitten kysymys viisaille: onko kukaan kokeillu että ymmärtääkö alkuperäinen öljyanturi/valo jos sen johdon vaan liittäis tohon mittarin anturiin (siis sähköiseen) luulis että kun painetta tarpeeksi niin valo sammuu.
Toinen konsti sit on se öljykellolta haaroitus mutta siinä tarttis olla pätkä letkua välissä, muuten kuulemma ainakin messinkihaaroitin murtuu helposti tärinästä. Paineanturi kun on aika iso murikka.
Sitten kysymys viisaille: onko kukaan kokeillu että ymmärtääkö alkuperäinen öljyanturi/valo jos sen johdon vaan liittäis tohon mittarin anturiin (siis sähköiseen) luulis että kun painetta tarpeeksi niin valo sammuu.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Re: 2.0 ts cf2 16v öljynpaine anturin paikka
Kunnon öljynpainemittarihan on mekaaninen ja sen voi kytkeä huoletta T-haarallakin. Soon totta että sähköisen mittarin kello on iso ja painava - kiinankura ei sitä välttämättä kestä. Vanhastaan kyllä noita T-haaroja on menestyksellä käytetty kadulla mittarin kellonkin kanssa mutta riski on toki aina olemassa. Ja pitää katsoa tosiaan millaisen T-haaran laittaa ja että sen kellon asentaa niin että rasitus olisi mahdollisimman pieni. Mutta osa niistä on sellaisia johon tosiaan järki sanoo ettei kannata kelloa suoraan ruuvata, ja letkulla asennuksesta saa tehtyä varman.
Re: 2.0 ts cf2 16v öljynpaine anturin paikka
Tulpattuja öljykanavia löytyy suodattimen jalasta 2kpl (n. 8-10mm tulppa), ja esimerkiksi kannen päädystä, jonka tulpat taisi olla kevytmetallia, ja hiukan pienempiä. Muualta ei taida löytyä valmiina.
Re: 2.0 ts cf2 16v öljynpaine anturin paikka
Minä laittaisin kanteen jolloin isot ongelmat, RK,- ja KK-laakerit näkyisi paineissa.
Giulia Super -69