159 jarrut
Valvoja: Moderators
159 jarrut
Pitäs tuohon 159:iin vaihtaa jarrupalat, löytyskö mistään ohjeita miten se onnistuis ite?
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: 159 jarrut
Tarkempia vinkkejä saanet ku kerrot kulkimen speksit - eli mikä kone? Ti? Jne...
Ihan tavalliset jarrut lie, siis jos olet joskus joitain jarruja rempannu - saman henkistä mekaniikka/hydrauliikkaa... Mittaa myös levyjen paksuus jos neki vaihtorajassa. Jarru/kytkin-neste millo vaihdettu? Menis samoilla lihaksilla.
Ihan tavalliset jarrut lie, siis jos olet joskus joitain jarruja rempannu - saman henkistä mekaniikka/hydrauliikkaa... Mittaa myös levyjen paksuus jos neki vaihtorajassa. Jarru/kytkin-neste millo vaihdettu? Menis samoilla lihaksilla.
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 159 jarrut
Etu vai takajarrupalat? Eikö takajarrusatuloiden männät pyöritetä sisään kun taas edessä menee painamalla. Tämä työkalu helpottaa erittäin paljon takamäntien sisäänpyörittämistä. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000023846/
Pelkkä jarrupalojen vaihto ei vaadi muuta kuin pyörä pois tieltä, liukutappien suojahatut pois, Niiden alta löytyy liukutapit jotka on kuusiokolo tai torx kanta ja niiden pitäisi tulla helposti pyörittämällä auki, sitte kampeaa ruuvarilla satulan pois kannakkeesta ja irrottaa vanhat jarrupalat, mäntä painetaan sisään isoilla pihdeillä tms tai jos takasatulat kyseessä niin pyörittelemällä työkalulla. Uudet palat paikoilleen ja vähän kuparitahnaa palojen päihin missä ne liukuvat kannakkeen urissa sekä liukutappeihin kuparitahnaa tai jarruvaseliinia niin ei jarrut rupee jumittaan vaikka auto jäisi vähemmälle käytölle.
ps. Mulla lojuu nurkissa 302mm alfa/fiat/lancia levyt. Muistelisin että jonkun vuosimallin ja koneen 159:ssä on nuo 302mm etulevyt.
Pelkkä jarrupalojen vaihto ei vaadi muuta kuin pyörä pois tieltä, liukutappien suojahatut pois, Niiden alta löytyy liukutapit jotka on kuusiokolo tai torx kanta ja niiden pitäisi tulla helposti pyörittämällä auki, sitte kampeaa ruuvarilla satulan pois kannakkeesta ja irrottaa vanhat jarrupalat, mäntä painetaan sisään isoilla pihdeillä tms tai jos takasatulat kyseessä niin pyörittelemällä työkalulla. Uudet palat paikoilleen ja vähän kuparitahnaa palojen päihin missä ne liukuvat kannakkeen urissa sekä liukutappeihin kuparitahnaa tai jarruvaseliinia niin ei jarrut rupee jumittaan vaikka auto jäisi vähemmälle käytölle.
ps. Mulla lojuu nurkissa 302mm alfa/fiat/lancia levyt. Muistelisin että jonkun vuosimallin ja koneen 159:ssä on nuo 302mm etulevyt.
Through difficulties to defeat
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: 159 jarrut
Jep!!! Vaikkakin itse suosin työkaluissa laatua ja sitämyöten kalliimpaa hankintahintaa niin pakko sanoa, että Biltemasta hankin itsekin vastaavanlaiset jarrumäntätyökalut... Samoin kuin jousen puristimet...Naamapalmu kirjoitti:Etu vai takajarrupalat? Eikö takajarrusatuloiden männät pyöritetä sisään kun taas edessä menee painamalla. Tämä työkalu helpottaa erittäin paljon takamäntien sisäänpyörittämistä. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000023846/

Hienosti ajavat asiansa!

Jarru on vauhdin surma...