Vaihdatin huollon yhteydessä Alfaani taakse jarrupalat ja nyt aamusella huomasin, että nuo palat näyttävät olevan pinta-alaltaan pienemmät kuin alkuperäiset. En tiedä mitkä harakiri osat siellä on. Huomasin tuon, kun vilkaisin jarrulevyjä niin ylä- ja alareunassa (kosketuspinnassa) on noin 5mm ruosteinen reuna eli jarrupala ei kosketa koko levyn kulutuspintaan. Pykälää ei toki vielä ole, mutta nyt kysymys, että mitä jarrupaloja teillä on ollut käytössä? Vaihdan nuo palat heti pois kuhan tiedän mitä laittaa tilalle. Varma vaihtoehto taitaisi olla Delta-auto, mutta jos muita mielipiteitä löytyy niin täällä kuunnellaan
Jari
**************************
Audi A6 2.7T quattro
Toyota Yaris T-Sport
Mulla on aivan sama juttu.
Vaihdatin taakse tarvikepalat (ja levyt) ja olen varma,että kosketuspinta on pienempi kuin alkuoeräisissä.
Minulla jää sisäreunaan varmaan enemmänkin kuin 5mm jarrupalojen ulkopuolelle.
Toi reuna löytyy varmaan joka automerkistä kun laitetaan uudet palat käytetyille levyille...voihan levystä sorvata pikku lastun pois, jos se pistää silmään...harvalla pajalla tosin enää on jarrulevy/rumpu sorvia.
Menee palat ja levyt vaihtoon torstaina. Ostin Ferodon palat ja Zimmermannin levyt. Nyt huomasin että takapalojen paketissa väitetään niiden olevan Lancia Kappaan. Onkohan mulla nyt sitten väärät palat??