159 2,4 JTDm kaksoismassavauhtipyörän+kytkimen vaihtaminen
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
159 2,4 JTDm kaksoismassavauhtipyörän+kytkimen vaihtaminen
Sopiikos tämä https://www.nimark.fi/buy/luk_415024110_1323/ otsikonmukaiseen kulkineeseen? OEM-numeron mukaan sopii, mutta osan tiedoissa ei ole että sopisi alfaan.
Viimeksi muokannut vesamaan, 30 Marras 2018, 18:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: 159 2,4 JTDmkaksoismassavauhtipyörä
Ei taida sopia.
Tuolta tutkimaan numeroita: https://webcat.schaeffler.com/web/schae ... ml?reset=1
Tuolta tutkimaan numeroita: https://webcat.schaeffler.com/web/schae ... ml?reset=1
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: 159 2,4 JTDmkaksoismassavauhtipyörä
415042210 on oikea LUK koodi, ainakin -06 malliseen eikä tiedossa ole että manuaaliin muita menisi. Kesällä vaihdoin edelliseen 2.4 159:iin ja paikallaan oli samalla koodilla alkuperäinen.
Tuollainen paketti, alle 550€ kotiin toimitettuna kaikki:
https://www.ebay.com/itm/KIT-EMBRAYAGE- ... 33dc2d106d
Tuollainen paketti, alle 550€ kotiin toimitettuna kaikki:
https://www.ebay.com/itm/KIT-EMBRAYAGE- ... 33dc2d106d
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: 159 2,4 JTDm kaksoismassavauhtipyörän+kytkimen vaihtamin
Kilkkeet kotona, asentaa tarvis. Kiristysmomentit tarvis löytää vauhtipyörän ja paineasetelman pulteille, ja vaihteiston kiinnityspulteille. Olisko kellään heittää linkkiä moisiin tietoihin?
Tarviikos tässä jonkun esijännitystyökalun?
Tarviikos tässä jonkun esijännitystyökalun?
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: 159 2,4 JTDm kaksoismassavauhtipyörän+kytkimen vaihtamin
Paineasetelman kiinnityspultit kärsi avattaessa, onkos ne ihan normaalit 8.8 M8x16 (pituus vedetty huonosta muistista) Kärsineet pultit oli urostorx-kannalla, hyllystä löytyisi kuusiokolokannalla saman mittaisia. Kannan tyypillä ei liene väliä?
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: 159 2,4 JTDm kaksoismassavauhtipyörän+kytkimen vaihtamin
Paineasetelman pultit näyttäisi olevan M8x16,5. Lujuutta ei löytynyt äkkiä, ainakaan mitään 8.8 ruuvia en laittaisi.
Pultit pitäisi kuulemma muutenkin vaihtaa, samoin vauhtipyörän pultit.
Itse en vaihtanut, vaan puhdistin ja laitoin Loctite 243:a. http://www.loctite.fi/Loctite-4087.htm? ... 2623520769
Ohjeet:
https://www.dropbox.com/s/4wtx5hs9bz3q8 ... h.pdf?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ipe7viddowxif ... l.pdf?dl=0
Työkalua ei tarvitse välttämättä, kunhan saa sen esijännän oikeaan asentoon, uudessa paineasetelmassa todennäköisesti valmiiksi.
Tein kierretangosta ja hylsystä puristimen, jolla puristin tähtilevyn kasaan. Säätöjousi pitää jättää puristuneeksi. Videossa harjoittelin vanhalla asetelmalla:
https://youtu.be/vH1mowW-56U
Keskitystuurna on tietysti hyvä olla.
Pultit pitäisi kuulemma muutenkin vaihtaa, samoin vauhtipyörän pultit.
Itse en vaihtanut, vaan puhdistin ja laitoin Loctite 243:a. http://www.loctite.fi/Loctite-4087.htm? ... 2623520769
Ohjeet:
https://www.dropbox.com/s/4wtx5hs9bz3q8 ... h.pdf?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ipe7viddowxif ... l.pdf?dl=0
Työkalua ei tarvitse välttämättä, kunhan saa sen esijännän oikeaan asentoon, uudessa paineasetelmassa todennäköisesti valmiiksi.
Tein kierretangosta ja hylsystä puristimen, jolla puristin tähtilevyn kasaan. Säätöjousi pitää jättää puristuneeksi. Videossa harjoittelin vanhalla asetelmalla:
https://youtu.be/vH1mowW-56U
Keskitystuurna on tietysti hyvä olla.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: 159 2,4 JTDm kaksoismassavauhtipyörän+kytkimen vaihtamin
Ou jee. Näitten kanssa on hyvä hyökätä talliin
Asetelman pultteja ei nyt ole tarjolla muita kuin 8.8, ohjeessa annettu kiristysmomentti on taulukon mukaan 8.8 pultille, oletetaan että semmoiset siellä on. Tai sitten kaivelen miljoonalaatikosta Busson asetelman pultit ja laitan niillä. Vanhat pultit oli aika meltoja kun jouduin poisottaessa vähän käyttämään voimaa

Asetelman pultteja ei nyt ole tarjolla muita kuin 8.8, ohjeessa annettu kiristysmomentti on taulukon mukaan 8.8 pultille, oletetaan että semmoiset siellä on. Tai sitten kaivelen miljoonalaatikosta Busson asetelman pultit ja laitan niillä. Vanhat pultit oli aika meltoja kun jouduin poisottaessa vähän käyttämään voimaa
