Laitan itselle muistiin ja saattaa auttaa myös jotain toistakin:
2.0TS 156 ja 166 ilmamääräanturi on Squadra Tuningin mukaan herkkä antamaan väärää lukemaa jolloin se menee vaihtoon. Testaus tapahtuu ajamalla 3 tai 4 vaihteella noin 6000 rpm. OBD portin kautta luetaan anturin ilmamäärä jonka ohjearvo 5750rpm on 400kg/h.
400kg/h on maksimimäärä minkä se voi mitata. Jos maksimilukema on alle 360/370kg/h niin anturi pitää laittaa vaihtoon - jos halutaan täydet tehot koneesta. Imunokan ajoitus oltava myös kohdallaan.
156 polttoainemääräanturin vaihto on helpompi mutta 166:ssa muovinen rengas joka pitää kiertää auki on syvällä kolossa. Silmiin sattui ylimääräinen 125mm ilmanvaihtoputken päätöspala. Siihen 4kpl 1mm pellistä kynsiä, reikä umpeen puunpalalla ja sitten tavallisella öljynsuodattimen remmiavaajalla rengas auki. Itsellä rengas oli tosi tiukassa minkä takia laitoin pullotunkin puun päälle ja ponnistin sillä hattuhyllyn metallireunaa vasten ja lähti melko helposti. Kuvat kertonee enemmän. Jouduin ottamaan pumpun esille koska polttoainemäärämittarin anturi ei aina toiminut luotettavasti. Ongelmana oli pinttynyt lika kontaktipinnoilla. Kun koho on alhaalla eli tankki tyhjä, lukema on 300 ohm ja kun tankki on täysi lukema noin 0 ohm.
2.0TS 156 ja 166 ilmamäärä ja 166 bensapumpun irrotus
Valvoja: Moderators
2.0TS 156 ja 166 ilmamäärä ja 166 bensapumpun irrotus
- Liitteet
-
- 0552 AR166 Bensatankki.jpg
- (33.59 KiB) Tiedosto ladattu 808 kertaa
-
- 0553 AR166 Bensatankki-1.jpg
- (50.97 KiB) Tiedosto ladattu 808 kertaa
-
- 0554 AR166 Bensatankki-1.jpg
- (38.86 KiB) Tiedosto ladattu 808 kertaa
Viimeksi muokannut RSRS, 26 Tammi 2019, 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 2.0TS 156 ja 166 ilmamäärä ja 166 bensapumpun irrotus
Lisää kuvia
- Liitteet
-
- 0555 AR166 Bensatankki-1.jpg
- (55.6 KiB) Tiedosto ladattu 807 kertaa
-
- 0556 AR166 Bensatankki-1.jpg
- (53.36 KiB) Tiedosto ladattu 807 kertaa
-
- 0557 AR166 Bensatankki-1.jpg
- (89.6 KiB) Tiedosto ladattu 807 kertaa
Re: 2.0TS 156 ja 166 ilmamäärä ja 166 bensapumpun irrotus
Viimeinen kuva, irrotuslaite autossa.
- Liitteet
-
- 0558 AR166 Bensatankki-1.jpg
- (92.81 KiB) Tiedosto ladattu 807 kertaa
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 2.0TS 156 ja 166 ilmamäärä ja 166 bensapumpun irrotus
Millä kaasuläpän kulmalla? Ymmärrettävästi täyskaasulla virtaa ilmaa vähän enempi kuin moottorijarrulla ja läppäkulmalla siltä väliltä virtaa siltä väliltä.RSRS kirjoitti:Laitan itselle muistiin ja saattaa auttaa myös jotain toistakin:
2.0TS 156 ja 166 ilmamääräanturi on Squadra Tuningin mukaan herkkä antamaan väärää lukemaa jolloin se menee vaihtoon. Testaus tapahtuu ajamalla 3 tai 4 vaihteella noin 6000 rpm. OBD portin kautta luetaan anturin ilmamäärä jonka ohjearvo 5750rpm on 400kg/h.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: 2.0TS 156 ja 166 ilmamäärä ja 166 bensapumpun irrotus
Läppä auki, itselläni se on vaijerin perässä. Hetkihän menee kyllä nopeasti ohi varsinkin 3:lla kun kierrokset jatkaa kasvuaan, en tiedä miten käytännössä onnistuu.