autoni oli kannentiivisteen vaihdossa ja kansi pitäisi jälkikiristää korjaajan mukaan 1000km jälkeen ja ajattelin suoriutua tästä hommasta itse.Eli mitä työkaluja tarvitaan?myös muista vinkeistä olisin kiitollinen.
no vanhassa TC-koneessa pultit ovat lohkossa ja kannen kiristys tapahtuu muttereilla, luulisin että TS:ssä sama homma koska lohko on aika pitkälti sama..mutterien kokoa en vain muista tähän hätään..
Varaosa-cd:n mukaan ovat samanlaiset kuin v6:ssa jotka juuri kiristin, malliltaan ovat kupumutterit koko oli 17 vai 19mm. Tavallisella hylsyllä nuo kuitenkin saa väännettyä
GTA kirjoitti:Kai tuo jälkikiristyskin kannattaa tehdä oikeassa järjestyksessä:
10 05 02 03 07
08 04 01 06 09
Tuosta en mene varmasti sanomaan, ei välttämättä ole isoa merkitystä. Jälkikiristys tehdään jokaiselle mutterille erikseen, eli n. kierros auki ja tasaisesti vääntäen oikeaan momenttiin, suositellaan vielä ilmoitetun momenttitoleranssin ylärajaan. Tuskin tuosta oikeasta kiristysjärjestyksestä ainakaan haittaa on, eli keskeltä aloittaen ristiin