Pitäis vaihtaa hammastangonsuojakumi... mutta en vielä saanut raidetangonpäätä irti. Toisaalta ei ollut käytössä kunnon lekaa millä takoa...
mutta jos jolllakin on kokemuksia/vinkkejä asiaan, niin niitä kaivataan.
huomenna olisi tarkoitus yrittää uudelleen ..... kyseessä on vm-93 3.0 164.
Yritetään vielä selventää... ...lyöntiä siihen valurautaiseen "napaan" eli lyönnin tarkoitus on saada reikä johon raidetangonpää kiinnittyy menemään hetkellisesti soikeaksi jolloin se pakottaa raidepään irtoamaan. Joskus vaan asiakkaatkin ihmettelivät tuota lyömistä koska se on "järjen" vastainen. Eli itsekseen tuumailen se ei ehkä tule ekaksi mieleen. Mutta niin se parhaiten irtoaa.
Kosaani kaasutohottimella tai mikä se nyt sitten selvällä suomenkielellä on lämmittää liitosta niin kyllä irtoaa helposti.
Motonetista muistaakseni noin 10 euroa + kaasu 2 euroa (yhdelläkin pullolla pärjää pitkään).
Kannattaa pitää sammutus välineet kuitenkin lähellä
Jep.Lämmittäminen auttaa aina. Tosin itsellä kyllä aina irronnut tuo osa lämmittämättäkin. Siihen liittyy aina omat vaaransa tulipalo, metallin vääntyminen, heikentyminen, muovin sulaminen yms.
Lämmitettäessä kannattaa muistaa, että nivelessä saattaa olla muviosia. Ei tietysti ongelma jos nivel on tarkoitus uusia. Kannattaa silti varoa raidetangon sisemmäistä niveltä ja ohjausvaihteen haitarikumia.
Tuohon reikä soikeaksi konstiin sen verran lisäystä, että kahdella vasaralla vastakkaislta puolilta lyömällä yhtä-aikaa onnistuu vielä paremmin kuin vain yhdeltä puolelta lyömällä. Joskus joutuu takomaan vähän pitempään. Operaatio saattaa nopeutua jos saat niveleen aikaan "esijännityksen" esim. sillä halvalla pallonivelen tapin ulosvetäjällä.
Jeps... homma meni aika kivuttomasti kun kävin hakemassa biltemasta 5 euron "raidetangonpään ulosvetäjän". ei tarvinnut pahemmin lekaa heilutella... Aikaa kului noin 35min.... tosin tein sen aika vauhdilla johtuen nesteen TI-hallin 0.30€ minuutti taksasta mikä on mielestäni aikamoista rahastusta...
-Kiitos hyvistä vinkeistä!