Elikkä tämmönen tapahtuma pääsi käymään. Fiatilla alotin joskus 11v ikäsenä ajelemaan, sitten on ollut kulkupeliä jos jonkinnäköstä, mutta jotenkin tuo italialainen veri (vai bensa?) jäi kiertämään suonissa heti ekasta kerrasta lähtien. Kun kortin sain, niin sitten rupesin pörräämään murtoluvulla, mutta nyt talven tullessa eteen ja opiskelujen kutsuessa vein siitä kilvet pois ja hommasin äkkiä jonkun kulkimen tilalle. Tämä sitten oli mk2 kolffi. Ei siinä mitään, auto toimi hienosti, mutta, kun se ei ollut italialainen... No, siihenhän se johti että jotain muuta autoo rupesin kattelemaan, ja nyt on sitten Alfa pihassa
Jumala, anna tuon onnellisen miehen ajaa ainakin syksyyn. Ihan sama, vaikka et voinut estää Irakia, et Tsunamia, etkä paljon muutakaan, mikä on väärin ja päin helvettiä. Näytä nyt, että sinustakin on miestä. Jos ei tuo auto kestä edes juhannukseen, niin se on taas yksi kestotilaaja vähemmän teikäläisen konserniin. Se on vittu varma!
Kiitän tervetulotoivotuksista. *kiittää ja kumartaa* Toi Seiska5emman rukous oli kyllä aika ehdoton!
Auto on 2 litranen, muttei twin sparkki. Tuplakaasarit ärjyy keulalla. Ah, se ääni!! Ja ohan sillä mukava ajella lumisia teitä näkymättömiin.. Ei oo vielä kerenny kauheesti tutkimaan, tossa viikonloppuna on vasta kunnolla aikaa pestä ja puunata ja nuohota se läpi. Esim. semmonen ihmetyksen aihe on, kun se pukkaa jaloille vissiin suoraan ulkoa ilmaa? Muuten tulee kyllä lämmintä, mutta jaloille tulee tosi kylmää ilmaa.
Kylmää ilmaa saattaa tulla lämmityslaitteen kotelon molemmissa kyljistä olevista "sisäilmankierrätysventtiilistä". Siinä on sellaiset kymmenen sentin muoviritilät joissa on kumiläpät joiden pitäisi aueta kun pistää sisäilmankierrätyksen päälle. Yhdestä autosta oli mystisesti hävinneet ne kumiläpät, joten niistä reistä pääsi puhaltelemaan viileää ilmaa jaloille. Korjasin vian ilmastointiteipillä. Tosin sen jälkeen se sisäilmankierrätys ei toiminut, mutta eipä tullut kaloillekkaan kylmää.
Tukkoon vaan ne räppänät, niiden ongelma talvella on lisäksi se että kun puhallin hönkii täysillä ne räppänät aukeavat(alipaine) ja imevät jalkatilan kosteaa ilmaa jonka sitten puhaltaa suoraan ikkunalle.
Toinen harmittava systeemi oli se että sitä ei saa puhaltamaan yhtäaikaa jaloille ja lasille. Tuossa varmaan ääntää tai alkaa ääntämään puhallin niin samassa remontissa poraa siihen lasipuhalluksen sulkevaan läppään muutaman reiän jolloin ikkuna puhallus ei mene kokonaan kiinni ja lasit pysyy kirkkaina vaikka puhaltaisi jaloille.
Rehellisesti sanoen itsellä ja isälläkään ei ole ollut mitään ihmeempiä vikoja 75:ssa. Itsellä oli tuo sama kaasarikone tuossa Alfetassa, hyvin pelitti ja kun kaasarin säädöt kohdillaan niin nöyrä ja varsin pikkuruokainenkin.
ps.nuo profiili tiedot olisi ihan kivoja, eli mistäpäin yms.
Joo, tuosta on varmaan tässäkin yksilössä kyse. Tarttee tutkia heti kun kerkiää. Kun meinaa välillä vuorokaudessa loppua tunnit kesken...
Yleisesti ottaen auto pelittää hienosti, yksi ovi ei ole mukana keskuslukon toiminnassa, tarttee se katsastaa kanssa, ja jarrut puoltaa aika rankasti. Mutta muuten en ole mitään korjattavaa havainnut. Taitaa olla kyllä niin, että takavetoinen ei ole koskaan talvella pieniruokainen
Laitoin jotain tietoa profiiliin, autoa en saanut lisättyä?