Kämmäysmitali tänne!
Valvoja: Moderators
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Kämmäysmitali tänne!
Aloinpa laittamaan lisää öljyä 1.3-litraisen vaihdelaatikkoon. Piti päästä 500 km laatikonvaihtoon. Kuukausitolkulla vuotanut laatikko oli varmaan ihan tyhjä. Kaiken varalta.
Irrotin nopeusmittarin vaijerin kovalla ähinällä. Volkkarissa laatikon varsinainen öljyproppu on 17 mm kuusiokololla avattava. Kenellä helvetillä sellainen on, mittari irti.
Kun sain vaijerin irti, huomasin, että laatikkohan oli aivan (jumakauta) piripintaan asti täynnä. Korjaamo oli ilmesti täyttänyt siihen vitusti liikaa öljyä ja laatikon sprinkleriefekti johtui siitä. Ilmeisesti laatikko ei vuotanut enää niin pahasti, että sitä tarvitsi vaihtaa, muutenhan se olisi ollut tyhjä.
"Mun ei tarvikaan vaihtaa laatikkoa. Kovaa ajoa" ajattelin tyhmä hymy tyhmällä naamallani, ja aloin tälläämään takaisin vaijerin päähän asettuvaa, 7 cm pitkää, muovista hammasratas-akselia.
Kun osa oli reijässä sentin päässä oikeasta asennosta, lipsahti se hieman sivulle ja irtosi sormistani. Osa kellui sekunnin öljyn pinnalla, kunnes vajosi laatikon pohjalle.
Katsoin vajoamista pitkään, aika tuntui pysähtyneen.
Irrotin nopeusmittarin vaijerin kovalla ähinällä. Volkkarissa laatikon varsinainen öljyproppu on 17 mm kuusiokololla avattava. Kenellä helvetillä sellainen on, mittari irti.
Kun sain vaijerin irti, huomasin, että laatikkohan oli aivan (jumakauta) piripintaan asti täynnä. Korjaamo oli ilmesti täyttänyt siihen vitusti liikaa öljyä ja laatikon sprinkleriefekti johtui siitä. Ilmeisesti laatikko ei vuotanut enää niin pahasti, että sitä tarvitsi vaihtaa, muutenhan se olisi ollut tyhjä.
"Mun ei tarvikaan vaihtaa laatikkoa. Kovaa ajoa" ajattelin tyhmä hymy tyhmällä naamallani, ja aloin tälläämään takaisin vaijerin päähän asettuvaa, 7 cm pitkää, muovista hammasratas-akselia.
Kun osa oli reijässä sentin päässä oikeasta asennosta, lipsahti se hieman sivulle ja irtosi sormistani. Osa kellui sekunnin öljyn pinnalla, kunnes vajosi laatikon pohjalle.
Katsoin vajoamista pitkään, aika tuntui pysähtyneen.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
...totesit että ehkä se on kuitenkin parempi vaan vaihtaa se laatikko, alkaa kuitenkin vuotamaan ennenpitkään. Soitit hinurille joka antoi ystävällisesti kyydin 500 euron korvausta vastaan. Vaihdatit laatikon 300 eurolla ja ajelit tyytyväisenä kotiin 150 euron arvoisella golffillasi.
Ja kaiken huipuksi mitali menee laatikon korjaajalle joka unohtaa laittaa öljyä laatikkoon..
Ja kaiken huipuksi mitali menee laatikon korjaajalle joka unohtaa laittaa öljyä laatikkoon..
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Otan osaa
. Itse asiassa on mahdollista suorittaa tämä pudotus myös 164:en vaihdelaatikossa, kannattaa olla tarkkana jos joudutte joskus irroittamaan nopeusmittarin hammaspyörän akseleineen ja sen rungon.
Kysykää vaan miksi tiedän asian
. Onneksi oli vaihdeloota jo irti joten suurempaa murhetta tästä ei tullut.
Vinkkinä on että kannattaa asentaa hammaspyörän akselin yläpäähän tiukka o-rengas joka pitää akselin paikoillaan kun rungon (akseleineen) irroittaa vaihdelaatikosta.

Kysykää vaan miksi tiedän asian

Vinkkinä on että kannattaa asentaa hammaspyörän akselin yläpäähän tiukka o-rengas joka pitää akselin paikoillaan kun rungon (akseleineen) irroittaa vaihdelaatikosta.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Huomenna voi tulla jutulle jatkoa, sillä en aio antaa noin pientä osaa haitata eteenpäin suuntautunutta elämääni, vaan ajan sen pätkän sama mitä laatikosta kuuluu.
Onneksi tuuli näyttää olevan jo aamusella 18 m/s takasuunnasta, joten eiköhän kotteroon saada sen verran vauhtia, että turhat muoviosat muuttuvat granulaatiksi. Pakkohan sen on onnistua.

Onneksi tuuli näyttää olevan jo aamusella 18 m/s takasuunnasta, joten eiköhän kotteroon saada sen verran vauhtia, että turhat muoviosat muuttuvat granulaatiksi. Pakkohan sen on onnistua.
Älkää kysykö miksi minäkin tiedän saman asianRicambi kirjoitti:Otan osaa. Itse asiassa on mahdollista suorittaa tämä pudotus myös 164:en vaihdelaatikossa, kannattaa olla tarkkana jos joudutte joskus irroittamaan nopeusmittarin hammaspyörän akseleineen ja sen rungon.
Kysykää vaan miksi tiedän asian. Onneksi oli vaihdeloota jo irti joten suurempaa murhetta tästä ei tullut.

Nimimerkillä liian vähän näyttävä mittari lakkasi näyttämästä mitään

Re: Kämmäysmitali tänne!
Ihanasti sanottuSeiska5mma kirjoitti: Katsoin vajoamista pitkään, aika tuntui pysähtyneen.

On kivaa kun on kivaa
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
otan osaa jälleen...
semmoista se klonkswagenin kanssa on ...

semmoista se klonkswagenin kanssa on ...

Viimeksi muokannut 90, 14 Helmi 2005, 12:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Ei tullut kunnon jatkoa jutulle, auto toimi niin hyvin kuin 40-hevosvoimaiselta 2-koppaVolkkarilta voi odottaa. Kohdassa 86 km jotain tusahti jossain, ja veto lakkasi hetkeksi. Koska ohitin juuri rekkaa ja elämä vilisi ohi silmissäni - rekkaa lukuunottamatta - en nostanut kaasua lattiasta. Luultavasti tusahdus johtui korvakuulolla säädetystä sytytyksestä, joka ei pysynyt mukana yli 7 000 k./min pyörintänopeudella.
Takaisin tulin kaverin 175 hevosvoimaisella diesel-mersulla. Vähän eri.
Takaisin tulin kaverin 175 hevosvoimaisella diesel-mersulla. Vähän eri.
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Tänne toinen kämmäysmitali.. Kumminkin vaan kakkos tai kolmospalli kait 
Vaihdoin GTV:hen vasenta takanapalaakeria joka räjähti kappaleiksi.
Pitkällisen asennustuokion jälkeen talosta lähti myrskyn johdosta sähköt ja sitten otsalampun valossa uutta laakeria kiinni.
Miksi helvetissä tonne jarrukilven ja laakerin väliin jää noin paljon tilaa??
No siellähän oli tietty vanhan laakerin pohja takana :/
Ja tietty uus laakeri jälleen kerran irti
Ja palasiksihan se taas meni..
Elämä on.. Nyt toimii ja kovaa mennään

Vaihdoin GTV:hen vasenta takanapalaakeria joka räjähti kappaleiksi.
Pitkällisen asennustuokion jälkeen talosta lähti myrskyn johdosta sähköt ja sitten otsalampun valossa uutta laakeria kiinni.
Miksi helvetissä tonne jarrukilven ja laakerin väliin jää noin paljon tilaa??
No siellähän oli tietty vanhan laakerin pohja takana :/
Ja tietty uus laakeri jälleen kerran irti

Elämä on.. Nyt toimii ja kovaa mennään

- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Kjeheh, kje!
Nooh, tota, täältä pesee...
Minulla on vanhempieni ladossa omistamani Ranskassa valmistettu Chrysler vuodelta -75. Otin siitä 15 vuotta sitten jostain syystä nokka-akselin ketjun auki. Silloinkin lipesi sormista - ketju rosahti välittömästi öljypohjaan asti. Kun purin ainaista ylämäkeäni sadatellen koneen koko etuosan auki, päätin saman tien teettää täyden koneremontin.
Männät piti tilata Mahlen tehtaalta ja kansi oli halki. Koneesta tuli niin kallis, ettei minulla ollut varaa saattaa loppuautoa käyttökuntoon. Siellä on.
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2356
Jotenkin tulee mieleen eräs Alfa, joka on tallissani.
Nooh, tota, täältä pesee...
Minulla on vanhempieni ladossa omistamani Ranskassa valmistettu Chrysler vuodelta -75. Otin siitä 15 vuotta sitten jostain syystä nokka-akselin ketjun auki. Silloinkin lipesi sormista - ketju rosahti välittömästi öljypohjaan asti. Kun purin ainaista ylämäkeäni sadatellen koneen koko etuosan auki, päätin saman tien teettää täyden koneremontin.
Männät piti tilata Mahlen tehtaalta ja kansi oli halki. Koneesta tuli niin kallis, ettei minulla ollut varaa saattaa loppuautoa käyttökuntoon. Siellä on.
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2356
Jotenkin tulee mieleen eräs Alfa, joka on tallissani.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no hyvähän siellä on ranskan kraissun ladossa asustella..
mutta asiaan palatakseni että näinhän siinä välillä käy eli historia toistaa tässä tapauksessa selvästikkin itseään..
"by the way" milloin muuten tulee noutaja niille takavaloille ja jarrupaloille vai jokos kerkesit unohtaa...
ovat tuolla jemmassa odottamassa hakijaansa..
mutta asiaan palatakseni että näinhän siinä välillä käy eli historia toistaa tässä tapauksessa selvästikkin itseään..

"by the way" milloin muuten tulee noutaja niille takavaloille ja jarrupaloille vai jokos kerkesit unohtaa...

ovat tuolla jemmassa odottamassa hakijaansa..