Kävin säädättämässä ohjauskulmat euromasterilla ja kun oli sopivasti 130tkm tullut täyteen niin vaihdatin öljyt samalla -- kun menin hakemaan autoa niin mekaanikko selitti kuinka vaikea on saada öljynsuodatinta paikoilleen ja ihmetteli miten ylipäätään se saadaan merkkihuollossa vaihdettua. No, mekaanikon taidoista viis, mutta suodatin jäi vaihtamatta.
Itse kun en yleensä mistään mitään tajua mutta osaan olla aika monesta asiasta huolissani, mietin nyt kehtaako 10tkm sitten vaihdetulla suotimella ajella 10tkm lisää vai pitääkö mokomaa varten viedä auto jonnekin jossa sitä osataan huoltaa?
Carlos kirjoitti: Mutta kannattaako tuommoiselle tekijälle maksaa ylipäätänsä mitään?
Ei kait se 156 putsari nyt niin mahdoton ole.
No ei. Aika simppelihän se on vaihtaa. Mutta eikös öljynvaihtoväli ole merkitty normaalistikin siihen 20tkm? Kyllä suodatin varmasti sen kestää tukkeentumatta nykyrasvoilla jos ei sinne mitään hiekkaa sekään ole kylvetty
Suodattimet on niin halpoja ettei niissä kannata säästää. Joka öljynvaihdossa vaan uusi suodatin. Eikös tossa V6:ssa tarvi ottaa ohjaustehostimen letkujen kiinnikkeet irti(siis kaksi pulttia) että pääsee suodattimen vaihtaan. Ei siinä muuta ihmeellistä oo.
Tossa vaan on tullut vastaan että Alfoihin on lykätty mitä ihmeellisimpiä öljyjä. Laitetaan sinne 0w40 öljyä ja sitten ihmetellään miksi toi uus kone vuotaa öljyt pihalle! Laittakaa sinne 10w60 tai 5w50 ni kyllä pysyy. Vaihtakaa suodatin aina öljynvaihdon yhteydessä!
Itselleni vaihdan Valvoline 10w60 VR1 Racing öljyt viikonloppuna jos toi rengasrumba vaikka rauhottuis vähän.
Ps. Tuo kyllä pätee kaikkiin autoihin, että laitetaan sitä öljyä koneeseen mitä halvalla saa.
Jos nykyautoon vaihdetaan kunnon öljyt 10tkm välein, pitäis suodattimen kestää ilman ongelmia kaksi vaihtoväliä. harva enää ajaa paljon hiekkateillä ja nykyiset öljyt ei ehkä karstoita konetta samaan tapaan kuin ennen vanhaan mineraaliöljyt... Tosin ei se niin paljon maksa että ainakin itse vaihdan suodattimenkin joka kerta kun rumbaan ryhdyn.