156 Saksasta, moottorivalinta vielä mietityttää

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
trsqr
Viestit: 13
Liittynyt: 18 Huhti 2005, 19:08
Paikkakunta: Espoo

156 Saksasta, moottorivalinta vielä mietityttää

Viesti Kirjoittaja trsqr »

Isäukko olisi lähdössä kesällä tai alkusyksystä Saksan reissulle Mersua noutamaan ja ajattelin lähteä kaveriksi katsomaan, josko sieltä löytyisi 156:sta tuomisiksi. Hintapuolella ei paljoakaan näytä säästävän, jos 99-01 mallista Italian ihmettä katselisi, mutta valikoimaa näyttää olevan todella runsaasti ja pääsepähän ainakin valitsemaan ne nahat ja ilmastoinnin siihen sitten...

Hivenen hirvittää kyllä, kun lukee näitä jakohihnakauhutarinoita täältä, joten kyselenpä tässä, että onko joku malli erityisen herkkä tuolle hihnavauriolle kun taas joku erityisen kestävä sen suhteen? Vaihtoehtoina olen pitänyt lähinnä 1.8 TS:ää, 2.0 TS:ää tai 2.4 JTD:tä (aikaisempi malli). Jostain muistan lukeneeni, ettei 1.8 olisi aivan yhtä ilkeä tuon suhteen kuin 2.0.

Saa toki vihjata muistakin asioista, joita kannattaisi ottaa huomioon Saksan Alfoja ihmetellessä. Perusasiat olen jo lukenut monestakin paikkaa, mutta Alfa Romeoista ei ole aikaisempaa kokemusta - Fiateista kyllä enemmänkin sitten aina 127:sta Mareaan...

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Miten ois GTA? 8)
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Jos minulta kysytään niin 2,4 JTD... muita saa ihan suomesta.
Kuva

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Samaa mieltä. Ja hihnakin taitaa kestää paremmin kuin bensanelosissa.
- Epäkelpokeräilijä -

trsqr
Viestit: 13
Liittynyt: 18 Huhti 2005, 19:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja trsqr »

Sixgear kirjoitti:Miten ois GTA?
Heh, mikäs siinä, mutta ehkä sitten vasta joskus tulevaisuudessa. Nyt ollaan kuitenkin liikkeellä hieman pienemmällä budjetilla...
R@gdoll kirjoitti:Jos minulta kysytään niin 2,4 JTD... muita saa ihan suomesta.
Tähän olen vähän itsekin kallistumassa kyllä. Diesel-lisää ei tuolla Saksanmaalla ihan samaan tapaan tarvisi maksaa kuin täällä. Tuota aikaisempaa 2.4JTD:tä ei vissiin tuotu Suomeen ainakaan Alfan konepellin alla - kuinkas tuohon löytyy osia/huoltoa? Onko uusi Alfan 2.4JTD kutakuinkin sama pata? Vai onko tuota ollut jonkun Fiat-pakun nokan alla tms?

Kuinkas muuten näihin saa lohkolämppärin asennettua? Ilmeisesti kaikkiin moottorimalleihin on ihan Defa/Calix-setit saatavilla..

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Itse asiassa kun 156:sta alettiin tuomaan Suomeen 97 lopussa, niin alkuun vähän aikaa oli tuontiohjelmassa myös 2.4 JTD, mutta kovin montaa Suomi autoa ei noita dieseleitä taida olla, mutta joka tapauksessa maahantuojalla on velvollisuus hankkia osia koska on autoa aikanaan maahan tuonut.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Sixgear kirjoitti:Miten ois GTA? 8)
Niin, tai V6 :silly:
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Bensakoneista ehdottomasti V6.

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

155156 kirjoitti:Bensakoneista ehdottomasti V6.
Näin on.
Citroen DS5 + Victory Hammer S

esc
Viestit: 83
Liittynyt: 06 Tammi 2005, 18:16
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viesti Kirjoittaja esc »

Eihän noita 156:sia Dieseliä lukuunottamatta edes kannata tuoda saksasta...

Ainakin itse kun kattelin niin suomessa Alfan luottamus on kaikkein heikointa ja hinta laskee kuin lehmänhäntä ja useissa alkuperäisestä pyynnistä lähtee useita satoja euroja hyvin pienellä tinkaamisella (tai sitten samat autot seisovat myymättä).

Jos suhteellisen tuoretta haluaa eli 2002-2004 niin sitten saattaa olla enemmän järkeä tuoda.

/esc
Ex 164 TS 2.0 '89, Ex 33 QV 1.7 16v '92, Ex 75 2.0 '88

Vastaa Viestiin