Penkinlämmittimet (stereoasennuksia)

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Penkinlämmittimet (stereoasennuksia)

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Piti laittaa irronnut ovipaneeli kiinni ja muutenkin vain kiinnittää sisusta. Homma lähti käsistä.

Kuva


Jatkuvana ongelmana oli liian pieni työpöytä ja hukassa olevat työkalut.

Kuva

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Lumipallo ilmiö, tuttua. Eiku mä vaan laitan tän..
Hyvältä näyttää :-D

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Ei millään pahalla, mutta vaffit olisin korvannut jollain muulla merkillä. Eiköhän nuo silti asiansa aja.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Testasit varmaan että jakkarat mahtuvat vielä liikkumaan? Ja takapenkkiläisten jalkaterät mahtuvat niiden alle?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Testasin jakkarat - eivät liikkuneet... painoin kovempaa. Lähtihän ne, samalla kun johdot. Kun myöhemmin sain johdot kunnialla turvavöiden ohi, löytyi liikettä tarpeeksi. Takapenkkiläisten jalkoja ei ajatella. Auton on tarkoitus palvella minua kuin pornovideo, ei siinä muita tarvita.

Joo, nuo vahvarit - täyttä karvalakkia. Kyseessä budjettiasennus, toinenkin tupsahti siihen vasta kun autossa ennen ollut lensi seinään tuntien räpellyksen jälkeen. Ainoa mihin satsasin tässä versiossa oli johtojen paksuus.

CD-dekki, Sony 660X jotain, 69 e
CD-vaihtaja, Sony jotain, 39 e
PVC tai LSD -vahvarit 69 e kappale
Tarpeeksi Hard Core -piuhaa, 50 e.
Etukajarit, jotkut kolmikirjaimiset 2-tiet. 40 e
Takakajarit, jotkut Sonyt, oli siinä, sai olla.
Subi, Infinity 10", kirpparilta 60 e.

Ainoa oivallus, josta voi olla jollekin hyötyä, on kyynärnojan luukun alla oleva RCA-liitos. Siihen voi kytkeä MP3-soittimen, jolloin se käyttää samaa sisäänmenolinjaa kuin CD-vaihtaja.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

IMHO autovahvistin on äänentoiston kannalta yksi vähiten merkitseviä komponentteja, halvallakin saa rakennettua vahvistimen, joka "soi" kuunteluympäristöön nähden ihan riittävän hyvin ja kovaa.

Mistä saa CD-soittimia ja CD-vaihtajia noin halvalla?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Mikä tuo musta mokkula tuolla pelkääjän jalkatilassa on?

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Työskentelen lähellä Hobby Hallin myymälää. Kyttään niiden palautusosastoa ja teen täsmäiskuja.

Mustaa mokkulaa kutsun italialaiseksi pussitietokoneeksi. Siinä on piirilevyjä pussissa. Minua tietävämmät ovat kertoneet, että se on pyyhkijöiden tihkuautomatiikka.

Ison mokkulan yhteydessä oleva pienempi mokkula on ilmastoinnin termostaatti. Jos siinä olevaa 1,5 mm paksua johtoa taivuttaa, alkaa se sihistä ja siitä tulee freonia ulos. Freoni vaikuttaa siten, että alkaa heti vituttamaan.

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

Seiska5mma onnistuu aina :-D

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

pioneerin 3400 mahtu ongelmitta etupenkin alle ku pain vähä prikkoja penkin alle :wink:

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

hmm.. sulla näemmä sähkölasit myös takana, en ole ennen tavannut.
Ei tainnut olla vakiona missään suomimallissa :roll:
- Alfaholic -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu melko harvoista löytyy yleensä koko euroopankin mittakaavassa..luulen että noita on lähinnä asenneltu jenkki malli
Milanoon... :)

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Joo, huomasin, ettei takanostimet ole yhtä alkuperäisiä kuin edessä - takana kun oli korkit veivien reikien tilalla ja muutenkin sovitukset vähän väkisin maatut.

Auto on tilattu Saksasta tai Italiasta ja vielä jälkiasennettu ilmastointikin Suomessa, koska se oli unohtunut tai jotain. Keulan puolella taas on ruostinkieliset venttiilinvälysohjeet. Tiedä häntä. America lukee nokassa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu tuo America on tavallaan euroopan vientimalli tuosta milanosta joka taas on 75:n jota on myyty jenkeissä milanon nimellä..
no otappa tuosta nyt selvää.. :silly:

alfasi lienee tullut maahan sitten Alfa Romeo svenskan toimesta jos kerta noita ruotsinkieleisiä tarroja liimailtu pelteihin..
Viimeksi muokannut 90, 22 Huhti 2005, 01:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Ota näistä nyt selvää.. munkin tbo oli "america" mutta ei ollut sähkölaseja takana eikä ilmastointia :crazyeyes:
- Alfaholic -

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Seiska5emma kirjoitti:Minua tietävämmät ovat kertoneet, että se on pyyhkijöiden tihkuautomatiikka.
:shock: No, kai se mullakin sitten ajaa samaa asiaa, sillä kysyin.. :roll:

Avatar
GangstaPapa
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 18:30

Viesti Kirjoittaja GangstaPapa »

Käsitinkö nyt oikein? Tuo America on siis oikeastaan ihan täysin eurooppalainen Alfa Jenkkien varusteilla?
Autot

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Jees jees! Tai no, euroopan malleissa on ainakin nuo metriset mittarit.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

GangstaPapa kirjoitti:Käsitinkö nyt oikein? Tuo America on siis oikeastaan ihan täysin eurooppalainen Alfa Jenkkien varusteilla?
no osittain ole oikeassa, ulkoinen varustelu lähes sama kuin milanossa mutta muuten täysin karvalakki..

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

OL kirjoitti:
Seiska5emma kirjoitti:Minua tietävämmät ovat kertoneet, että se on pyyhkijöiden tihkuautomatiikka.
:shock: No, kai se mullakin sitten ajaa samaa asiaa, sillä kysyin.. :roll:
Se on jotenkin tekemisissä valomuistin kanssa ainakin, pussissa alkaa rele surisemaan jos lampunkannassa on huono kontakti.
- Alfaholic -

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

serkulla oli nuo takaikkunan nostimet katossa ja sähkökäyttönen kattoikkuna teeässässä (göteborgissa) olisin halunnu ostaa katon mut ei myyny :( :mrgreen:

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Katossa joo. On siinä ergonomia hakusessa. Meikäläisellä, kuten varmaan monella muullakin, on etuikkunan ja kattoluukun painikkeet katossa edessä.

Helvetin kätevää nysvätä etuikkunoita auki vauhdissa, käsi peittää noin kahden rekan kokoisen alueen. Ei ne makaronit sitten tullet ajatelleeksi muita paikkoja. No, onhan se tietysti kokonaisedullista, että takaikkunoiden painikkeet ovat keskellä autoa eikä joka ovessa. Mutta väännäpä käsi sinne taakse vauhdissa.

Mutta samaa hätäsuunnittelua näkee joka paikassa. Konetilan sähköasennukset ovat luku sinänsä. Siellä on lämmätty osaa sinne minne mahtuu. Jos ei ole mahtunut, niin on silti mahtunut. Ei tulisi mieleenkään rutata johtoja niin, että ne taipuvat sentin päästä liittimesta suoraan taakse.

Alfan 75-vuotisjuhlamalli...

PS. Kiitti Jappe vinkistä, nyt tiedän, että pussissa on kaksi tietokonetta, jos sieltä alkaa surisemaan. Helpompi konffata.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Joku asiaa ymmärtämätön voisi tahän sanoa: "ei niillä ole pakko ajaa, vaihda merkkiä"
Huvittavaa eikö :mrgreen:
- Alfaholic -

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Asiasta ymmärtämättömälle voisi tällöin suositella totisella ilmeellä, että ei naisiakaan ole pakko bongata saati rengastaa, helpompaa on olla ilman. Sen kun vain kävelee puistoissa ja viheltelee joutessaan. Kotona voi sitten keittää vaikka kupposen kahvia ja lukea lehden vielä kertaalleen. Eikä kukaan tule ilmoittamaan sukista tai muutenkaan häiritsemään.

Asiasta ymmärtäville voi kertoa, että lähes 2 vuotta ilman on pitkä aika. Tulee sanottua kaikenlaista pahaa viattomasta kohteesta, jota vain haluaisi vain painaa ja kovaa.
Viimeksi muokannut Seiska5mma, 22 Huhti 2005, 22:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Ymmärrän
- Alfaholic -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Yritä nyt saada se pian liikenteeseen. :-D
Hämmennän vielä omilla käsityksilläni. America on joustopuskureilla. Tuo pötkylä on valoautomatiikka. Jos se ei toimi niin syyllinen on kuitenkin tod.näk sulakerasian taakse asennettu rosvoliitin.
Itsellä tuo turbo oli America. Joustopuskurit, ilmastointi, ei ohj.tehostinta, tankki peräkontissa, ei sähköisiä takalaseja.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Seiska5mma kirjoitti:Asiasta ymmärtäville voi kertoa, että lähes 2 vuotta ilman on pitkä aika. Tulee sanottua kaikenlaista pahaa viattomasta kohteesta, jota vain haluaisi painaa ja kovaa.
Kummastakohan kohteesta tässä oli puhe, Alfasta vai naisesta? Tai no, mitä noita erottelemaan.
Alfistipohjoosesta kirjoitti:America on joustopuskureilla. Tuo pötkylä on valoautomatiikka. Jos se ei toimi niin syyllinen on kuitenkin tod.näk sulakerasian taakse asennettu rosvoliitin.
Samaa mieltä. Ja jos ei valoautomatiikka toimi, kiviä ei kannata heitellä Milanon suuntaan. Laadukas rosvoliitinasennus on suomalaisen maahantuojan tekele.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kummastakohan kohteesta tässä oli puhe, Alfasta vai naisesta?
Kukaan naista niin kauan odottelisi, mutta kyllä Alfaa voi pihalla seisottaa :roll:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Vai olisiko nuo rosvot löytäneet kotinsa jo Ruotsissa? Samalle suunnalle terveiset osasta penkinlämmittimiä. Ainakin oman 75:sen pyörittämällä säädettävät olivat selvästi jälkiasenteiset.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Seiska5mma kirjoitti:Katossa joo. On siinä ergonomia hakusessa. Meikäläisellä, kuten varmaan monella muullakin, on etuikkunan ja kattoluukun painikkeet katossa edessä.

Helvetin kätevää nysvätä etuikkunoita auki vauhdissa, käsi peittää noin kahden rekan kokoisen alueen. Ei ne makaronit sitten tullet ajatelleeksi muita paikkoja. No, onhan se tietysti kokonaisedullista, että takaikkunoiden painikkeet ovat keskellä autoa eikä joka ovessa. Mutta väännäpä käsi sinne taakse vauhdissa.

Mutta samaa hätäsuunnittelua näkee joka paikassa. Konetilan sähköasennukset ovat luku sinänsä. Siellä on lämmätty osaa sinne minne mahtuu. Jos ei ole mahtunut, niin on silti mahtunut. Ei tulisi mieleenkään rutata johtoja niin, että ne taipuvat sentin päästä liittimesta suoraan taakse.

Alfan 75-vuotisjuhlamalli...
tuotanoin....mun mielestä ainut oikee paikka nostimille on katossa ei herpaanu katse oviin vaan pysyy tiässä :wink: toiseks ne takanostimet katos oli samanlaiset ku edes ja plyysit ehjinä ovissa...oliskohan joku sama asennusjuttu kuin penkinlämppäreis :roll: ...suomessa asennettu alkuperäis lisävaruste :roll: italialainen desing ei tota ehkä sulattais :mrgreen: :drinking:

Vastaa Viestiin