75 ts epätasainen käynti osa 2

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

75 ts epätasainen käynti osa 2

Viesti Kirjoittaja late04 »

Entisen 75:ni uusi omistaja valittelee, että nyt ongelmana on nykiminen tasaisessa ajossa nopeudesta riippumatta (alkuun kävi epätasaisesti tyhjäkäynnilläkin, mutta tulpanjohtojen vaihto auttoi). Vapaalla tai tyhjäkäynnillä ei ongelmia. Jeesatka joku. Harmittaa, kun hyvin toiminut auto alkaa reistailemaan kun sen on myynyt. Oikeesti.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Missähän kunnossa imusarjan kumit ovat? Omastani nykiminen loppui ne vaihdettuani :wink:
Autoazzurrossa about 12e/kpl
- Alfaholic -

Avatar
pikkis77
Viestit: 501
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

mulla oli samoja ongelmia, tässä syitä: bensatankista nousi ruostemönjää joka tukki kaasarien suuttimet joten seos oli väärä, virranjakajan kansi kulunut, pyörijä halki, virranjakajan laakeri klappaa joten sytytys meni pieleen, kierroksilla kävi, tyhjäkäynnillä ei.

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Imusarjan kumit pitäsi olla kunnossa, ainakin päällepäin. Pyörijät ja virranjakajan kannet vaihdettu. Kaveri vaihtoi bensasuodattimen, liekö siinä mahdollisuuksia aiheuttaa onkelmaa?

Avatar
pikkis77
Viestit: 501
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

entäs virranjakajan varren laakeri? ite en hirveetä klappia omassa huomannut mutta huollossa sanoi että varsi vatkaa kuin hullu. ja sit on vielä ne tankista nousevat mahdolliset ruostemonjät...

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

uostemönjät kyllä toppaa suodattimeen, sen kun vaihtaa niin helpottaa

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Virranjakaja nakkelee kipunoita minne sattuu, kun on päässy väljentymään.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Virranjakaja on mahdollinen mutta tuossa 75:ssa ei niin herkkä koska jakajat ketjupäässä ja lohkossa. Se "kytkimen" pää kuluu herkimmin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ruostemönjät ei toppaa suodattimeen jos tulevatkin tankin sijasta siirtoputkistosta. Noin kävi mulla 164:n kanssa, oli suuttimet aika kamalan näköiset ja kävikin välillä viidellä pytyllä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Scuderia, kiitos vinkistä. Tuo ruoste voisi vaivata minun Getvosta. Miten huomasit? Itsellä ollut koko pa-jakoputkisto suuttimineen irti mutta ei pelkät suuttimet. En oikeen uskaltanut irroittaa, vaatikohan irroitus sen kiristysrenkaat lämmityksen?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

164:n Motronicin suuttimet saa irti kun ottaa yläpäästä sokan pois, alapää tulee ihan vaan raa'asti kiskomalla. Alfetta GTV:ssä taitaa kyllä olla erilaiset sumut, niistä en tiedä.

Huomasin suutinmurheet kun auto alkoi yhden ratapäivän jälkeen käymään viidellä. Kun kipinääkin tuli niin aloin tutkimaan suuttimia, otin jakotukin irti ja nehän olivat ihan täynnä ruosteista töhnää. Katti-164:ssä on oikean takapyörän vieressä keltapassivoitu mikälie-höyrynkierrätysventtiili, joka kerää kuraa viereensä ja mätänee olemattomiin. Siitä oli kai sitten päässyt vettä systeemiin, koska ainakin jakotukki näkyi alkaneen ruostumaan sisältä päin.

Putsasin suuttimet enshätään kotikonstein ja sain auton käymään kaikilla pytyillä, mutta savutus lähti vasta ultraäänipesun jälkeen. Vaihdoin sen venttiilin ja pistin konehuoneeseen ylimääräisen bensansuodattimen, mutta ei sinne enää näkynyt kertyvän tavaraa ainakaan niin paljon, että olisi silmällä huomannut.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin