33 nykii
Valvoja: Moderators
33 nykii
eli auto on 33 1.7 QV
nykiminen esiintyy pienillä kierroksilla alle 3500 Rpm tasaisella kaasulla ajettaessa. *todella ärsyttävä ominaiusuus* ei kellään olis aavistuksia että mistä tälläinen voisi johtua..?
nykiminen esiintyy pienillä kierroksilla alle 3500 Rpm tasaisella kaasulla ajettaessa. *todella ärsyttävä ominaiusuus* ei kellään olis aavistuksia että mistä tälläinen voisi johtua..?
alfa 33 1.7QV 16v 90, Aprillia ditec skoopperi
Sen verran olen oppinut, että ihan ensin kannattaa tarkistaa sytytyspuolen jutut.
Kaverilla oli 16v mallissa aika samanlainen vika. Syyksi paljastui löysällä ollut sytytystulppa, joka sitten myöhemmin irtosi. Aikaisemmin myös yksi johdoista iski runkoon, kun oli halki. Isoilla kieseillä toimi molemmissa tapauksessa ihan hyvin.
Eli katsoppa nuo ensin (huolella). Tulppien kiristys on kyllä vähän hankalaa. Itselläkään ei ole sopivan mittaista avainta vielä.
Kaverilla oli 16v mallissa aika samanlainen vika. Syyksi paljastui löysällä ollut sytytystulppa, joka sitten myöhemmin irtosi. Aikaisemmin myös yksi johdoista iski runkoon, kun oli halki. Isoilla kieseillä toimi molemmissa tapauksessa ihan hyvin.
Eli katsoppa nuo ensin (huolella). Tulppien kiristys on kyllä vähän hankalaa. Itselläkään ei ole sopivan mittaista avainta vielä.
Joo kato ihan ensin se tulppien kireys. Nimittäin tuokin irronnut tulppa oli sellainen, jonka olin avannut ja sitten laittanut paikalleen ilman kunnon avainta ja ilmeisesti jäänyt liian löysälle.
Sitten ilmavuotoja voi lähteä hakemaan seuraavaksi. Yksi kuulemma heikko paikka on ne kumimuhvit, joilla imusarja on kiinni läppäringoissa. Kaverin yksilöissä niissä ei ole mitään vikaa. Alipaineletkut tietysti.
Sitten seuraavaksi bensapuolta. Onkos toi ruiskulla? Onko kyseessä 8v malli? Millanen ruisku(?) siinä on?
Sitten ilmavuotoja voi lähteä hakemaan seuraavaksi. Yksi kuulemma heikko paikka on ne kumimuhvit, joilla imusarja on kiinni läppäringoissa. Kaverin yksilöissä niissä ei ole mitään vikaa. Alipaineletkut tietysti.
Sitten seuraavaksi bensapuolta. Onkos toi ruiskulla? Onko kyseessä 8v malli? Millanen ruisku(?) siinä on?
Jes. Eli jos vikaa ei löydy tulpista eikä alipaineheebeleistä, niin sitten pitäs koittaa selvittää ruiskun toimintaa. Yksi mikä kannattaa ekana katsoa on ilmamäärämittarin kunta. Eli onko sisältä miten paskanen ja liikkuuko se läppä kunnolla. Sitä mittarin vastustakin pystyy mittaamaan yleismittarilla. Samaten kaasuläpänasentoanturi.
Tosta Motronikista saa vikakoodejakin ulos itetehtdyllä LED vilkulla, ohjeita on kuulemma netissä, en ole siihen perehtynyt sen enempää.
Onko toi nykiminen sellaista, että nykii kokoajan vai vaan sillon kun kiihdyttää? (Siis alle 3500rpm, kuten sanoit)
Tosta Motronikista saa vikakoodejakin ulos itetehtdyllä LED vilkulla, ohjeita on kuulemma netissä, en ole siihen perehtynyt sen enempää.
Onko toi nykiminen sellaista, että nykii kokoajan vai vaan sillon kun kiihdyttää? (Siis alle 3500rpm, kuten sanoit)
Tuntuupa tutulta Tuo nykimis juttu.Tein kaverin avustuksella tuon ledikoodi lukija hänksättimen,se antoi vikakoodi ventiilille joka on kuskin puolen lokasuojan alla josta letku polttoaine puolelta aktiivihiili patruunalle,tämä on ilmeisesti vähäpäästöisissä malleissa joku polttoaineiden päästöjen takaisin kierrätys juttu takaisin tankille.Tulihan tarpeeksi pitkästi sepustettua.Ventiili oli aika ruosteessa ja ventiililtä lähtevä letku oli laitettu vieressä olevaan pultin kierreosaan eikä sinne mihin se kuuluisi(hiilipatruunalle).En tiedä mutta auton ensimmäinen omistaja sanoi olleen sama nykimis oire jo uutena .Mietin voisiko kyseinen
vika tai katkos kierrätyksessä vaikuttaa jotenkin nykimiseen.Vaikutti kun letkun pään irroitin tuosta pultin kierteestä,että se olisi ollut jo tehtaalta itse giuseppen piruuttaan laittama(sen verti oli pultin pää syöpynyt ruosteelle).Muukkoselta tilaukseen kyseinen ventiili (aikaa jo melkein kuukausi)katsotaan miten sen jälkeen.Tekis jo mieli ajelemaan.
vika tai katkos kierrätyksessä vaikuttaa jotenkin nykimiseen.Vaikutti kun letkun pään irroitin tuosta pultin kierteestä,että se olisi ollut jo tehtaalta itse giuseppen piruuttaan laittama(sen verti oli pultin pää syöpynyt ruosteelle).Muukkoselta tilaukseen kyseinen ventiili (aikaa jo melkein kuukausi)katsotaan miten sen jälkeen.Tekis jo mieli ajelemaan.
Mielenkiintoista! Löytyykö sama heebeli 16v mallista? Onko tuosta siis varmaa tietoa, mikä tuo on? Siis jotain bensahöyryä menee hiilipatruunan läpi takaisin tankkiin? Aika kummallista.
Olen luullut, että polttoainesysteemi on aika yksikertainen, eli pumpulta tulee yksi letku paineensäätimeen, josta sitten menee suuttimille ja paluuputki takaisin tankkiin.
Olen luullut, että polttoainesysteemi on aika yksikertainen, eli pumpulta tulee yksi letku paineensäätimeen, josta sitten menee suuttimille ja paluuputki takaisin tankkiin.
Mustamuoviletku ja johdot tulevat konehuoneen puolelta, kuskinpuolen lokasuojan, puolan alta.Pönttö näkyy jos sopii kurkistamaan eturenkaan etupuolelta ylöspäin,äänitorvien takana.Sitten näkyy ainakin kunnolla jos ottaa kuskin puolen muovisisälokasuojan pois ja katsoo yläviistoon vasemmalle.Johdot tulevat ventiiliin suuttimen johtonipusta kuskin puolelta.Laitan kuvia jos ei tällä selityksellä löydy.