156:n tuulilasin pyyhkijöiden varret
Valvoja: Moderators
- Kaalipata
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
156:n tuulilasin pyyhkijöiden varret
Peilikolmiot ja pyöränkaaret maalattuani on seuraava kohde tuulilasin pyyhkijöiden varret. Näyttäisivät olevan ruosteessa siitä jousikuormitetun saranan kohdalta. Onkos kukaan irroittanut näitä? En ole itse vielä kokeillut, kun tarvii kysyä ensin josko joku tietäisi miten homma tehdään oikein ennen kuin teen sen tapani mukaan väärin
Äkkiä katsottuna tuo saranointi on tehty jollain tapilla mitä ei saisi purettua. Onko homma näin? Ilmeisesti nuo varret saa kokonaan irti aivan juuresta, pienen muovihatun alta...silti tuo saranointi tarvii purkaa, koska siinä ruoste nimenomaan sijaitsee.

Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- EdotL
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Viesti:
Itse juuri irroittelin varsia kun putsasin vuosien aikana kertyneet möhnät (suosittelen muillekin) "raitisilmasuodattimen" (vitut siellä mitään suodatinta ollut, vaan kissan mentävä reikä joka johti suoraan tuulettimen moottorille...
) ympäristöstä.
Otat vaan ne hatut pois ja avaat sen 13mm mutterin, niin varret on käsissä. Itse saranan purkamisesta en valitettavasti osaa sanoa mitään.

Otat vaan ne hatut pois ja avaat sen 13mm mutterin, niin varret on käsissä. Itse saranan purkamisesta en valitettavasti osaa sanoa mitään.
Re: 156:n tuulilasin pyyhkijöiden varret
Maalasit vai maalautit? Jos maalasit niin varaappa yks pytty lisää niin mä tuon omani pyörökaarien ja helmojen väritykseen!Kaalipata kirjoitti:Peilikolmiot ja pyöränkaaret maalattuani on seuraava kohde tuulilasin pyyhkijöiden varret.

156 2.0 TS ['98]
- Kaalipata
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Maalasin itse, pyöränkaarien sisäpintoja siis. Oli kivisuihku hionut mukavasti peltiin asti
Helmoja en ole vielä uskaltanut sen kummemmin katsella, mutta täällähän oli hoitanut tuon projektin ihan itse spraymaaleilla. Vissiin tuli ihan hyvää jälkeäkin. Ostin kunnioitusta herättävää Hong Kongin Maston-merkkistä maalia (9 euroa/tölkki) ja yllätyksekseni sävy oli todella lähellä Alfa Rosso 130:tä. Siihen päälle vielä laadukasta Bilteman massaa (4,95 euroa / tötsä), niin hyvä tuli. Niin, joo, ennen tuota vetäisin pintaan Bilteman ruosteensyöjää (också 4,95 euroa), jotta sai pienen ruosteenalun hiomatta sinkitystä pois. Peilikolmiot hoidin myös Hong Kongista ostetulla Maston-merkkisellä mattamustalla. Ihan hyvät tuli joo 
Edit: Linkki helmojen maalaukseen.

Edit: Linkki helmojen maalaukseen.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan