ajoituksenmuuntimen korjaussarja

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

ajoituksenmuuntimen korjaussarja

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Onko kukaan laittanu itse? tarvitaanko erikoistyökaluja vai onnistuuko ihan normi vehkeillä. Muutenkin hieman ohjeita kaivattaisiin.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Jos itse avaat niin ota ihmeessä kuvia!
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Jiipee on vaihtanut ja tarinaa on tässä ketjussa http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=6 ... ght=#69722

Se korjaussarjahan on käsittääkseni vaihdettavissa vain alfanumerolla 60666199 olevaan muuntimeen. Eli jos on 156-mallinen vuosilta 1998,1999 ja ilmeisesti osa 2000 eikä ole aikaisemmin vaihdettu, niin ajoituksenmuunnin on numeroltaan 60651965 tai 71711864, joihin ei korjaussarjaa saa. Korjaussarjan alfanro on 71715450.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Kahteen eri omaan autoon on vaihdettu koko muunnin ihan huoltomiehen suosituksesta. Aikani pyörittelin sitä "korjausarjaa" käsissäni eikä oikeen vakuuttanut. Suuri nailonprikka ja sohvanjousta muistuttava vieteri.
Saattaa kuulemma olla apua korjaussarjasta joksikin aikaa...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

JiiPeen kanssa vaihdettiin joo, tarinaa on tulossa kunhan saan yhden variaattorin kuvattavaksi. Ei nimittäin älytty ottaa kuvia operaatiosta, mutta -tommi- lupaili lainata yhtä murikkaa mannekiiniksi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Muuntimen korjaussarja on vaihdettu, suuret kiitokset rasvanäpille asiantuntemuksesta.

Itseasiassa sepustuksen teksti-osa on rasvanäpillä oikoluvussa ja virheiden bongauksessa. Jos nyt joku teistä kiireissään haluaa tuon oikaisemattoman tekstin niin laittakaa privana joku muu e-mail osoite, mihin voi liittää liitetiedoston, niin laitan tulemaan. En ole keksinyt miten tällä palstalla saa liitetiedostot liikkumaan, josko saakaan?

Erikoistyökaluja ei tarvita, ellei oteta lukuun hihnojen vaihdossa tarvittavia lukituspaloja. Muut kalut ovat:
1) lukkorengaspihdit, lähentävä malli, taivutetut kärjet
2) tasotiivisteliimaa (kevytmetalliseen tukikappaleeseen jakopään puolella)
3) kierrelukitetta (imunokan hihnapyörän pultit)
4) torx-tyyppinen(?) työkalusarja (motonet / biltema, about 15-18€)
Edit: siis vielä lisätään imunokan akselitiiviste listaan

Itse selvitin tuon muuntimen korjattavuuden soittamalla delta-autoon. Auton runkonumerolla asia selvisi. Eli jos ja kun hankit sarjan niin runkonumerolla heidän tietokone tarjoaa sarjaa tai sitten ei.
Viimeksi muokannut JiiPee, 26 Elo 2005, 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

joku ohje tulisi todellakin tarpeeseen. Itsellä tulee ajankohtaiseksi pian hihnan vaihdon yhteydessä, ja kaverilla (sain tartutettua alfa kuumeen :twisted: ) oli pieniä vaikeuksia juuri hankitussa gtv:ssä. lupasi muuten liittyä bbs seuraan.

jpakarin
Viestit: 85
Liittynyt: 27 Heinä 2005, 13:48
Car(s): 75 3.0 America Turbo
Paikkakunta: Joensuu // Helsinki

Mistä huomaa kulumisen

Viesti Kirjoittaja jpakarin »

Mistä tuon ajoituksenmuuntimen kulumisen voi huomata? Tuntuu menevän aika monesta rikki.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Pitää naputtavaa ääntä kuin diesel pienillä kierroksilla, mutta kierroksien noustessa - olisiko jonnekin 2500 rpm:iin - naputtava ääni katoaa. Ääni on niin häiritsevä, että sen huomaa parin metrin päästäkin konepellin ollessa kiinni. Ei kannata sekoittaa normaaleihin ääniin venttiileistä ja ruiskun suuttimista, joista aina jotain napsetta kuuluu.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

ozone
Viestit: 82
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:30

Viesti Kirjoittaja ozone »

Onko tuosta viallisesta muuntimesta muuta haittaa koneelle kuin tuo "diesel-ääni"?

HS
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:52
Paikkakunta: Pöytyä

Viesti Kirjoittaja HS »

Mun albumissa on muutama "räjäytyskuva" muuntimesta.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

HS kirjoitti:Mun albumissa on muutama "räjäytyskuva" muuntimesta.
Täytyy nostaa hattua... Muunnin osina parketilla, ei onnistuis meillä :lol:

Vastaa Viestiin