Vinkaisu ilmastoinnista...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Janica

Vinkaisu ilmastoinnista...

Viesti Kirjoittaja Janica »

Onkos kellään samanlaista ongelmaa ollut? Kun ilmastoinnin napsauttaa päälle / käynnistää auton kuuluu vinkaiseva ääni (kerran n.2sek mittainen). Tietoa mistä tulisi? Ilmastointi käytettiin kyllä huollossa 1kk sitten, tosin mielestäni vieläkää ei sieltä kunnolla kylmää ilmaa tule.

Seiska5mma

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Se taitaa olla niin, että kun sä kytket ilmastoinnin päälle, ottaa ilmastoinnin pyörä otteen ilmastoinnin kompuran koneistosta. Sitä ennen ilmastoinnin remmi pyörittää kompressorin pyörää, mutta ilman vastusta. Lieneekö jokin sähkömagneettinen systeemi tai vastaava, joka tarraa kiinni.

Jos remmi on jätetty liian löysälle, se luultavasti luistaa hieman kun pyörän pyörittäminen tulee äkkiä raskaammaksi. Siitä ääni. Toivottavasti...

Olen joskus huomannut, ettei korjaamoissa aina onnistuta yksinkertaisimmissakaan hommissa.

Ciancarlo
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Hmm..itse pohdiskelin täällä aiemmin samantapaista ongelmaa noin kuukausi sitten..tosin mulla vinkui ilmastointi pidempään kuin pari sekuntia eikä tullut kylmää ilmaa (ilmastointilaite oli huollettu silloin vain vähän aikaa sitten).

Noh, syyksi paljastui sittenkin kylmäaineen vähyys. Ei mitään vuotoja ollut, ilmeisesti huollossa oltiin hiukan huolimattomia, sillä tarkastuksen ja uuden täytön jälkeen laite on pelittänyt ihan ok.

Janica, vie autosi huollon tehneeseen puljuun tarkastettavaksi.

Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Janica

Viesti Kirjoittaja Janica »

Täytynee siis varmaa viedä takas, kuitenkin mokomakin meteli alkoi vasta kys.huollon jälkeen.
Kylmäaineen vähyyskin on todettu, sanoivat silloin että vuosi pikkaisen mutta laittoivat jotain vuodon korjaavaa mömmöä :D tai en mä tiiä...

Vastaa Viestiin