156 TS Super sammuileminen moottorirempan jäljiltä
Valvoja: Moderators
156 TS Super sammuileminen moottorirempan jäljiltä
Moottorin sammuilemisesta ja käyntihäriöistä tuntuu olevan ketjuja enemmänkin, joissa vian aiheuttaksi ehdotetaan ilmiä, lambdaa, kaasuläppää jne. Mikähän näistä vai joku muu voisi olla todennäköisin vianaiheuttaja minun tapauksessani, kun auto on ollut reilun kuukauden pajalla katkenneen hihnan aiheuttaman moottorivaurion jäljiltä. Akkukin on tietysti ollut pitkiä aikoja irti. Ehdin kuitenkin ajella rempan jälkeen viikon ihan normaalisti, kunnes tänään moottori sammui yhtäkkiä kesken ajon ilman etukäteisvaroitteluja. Lähti vielä kuitenkin hetken päästä uudestaan käyntiin ja pääsin eteenpäin 300m, kunnes sama uusiutui ja jouduttiin turvautumaan hinurin apuun.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei se kone taida tyystin sammua kovin monen vian vuoksi. Tässä pari vaihtoehtoa:
- moottorinohjauksen ECUn maadoitus tai virransyöttö pätkii
- moottorinohjauksen päärele pätkii
- kampiakselin asentotunnistin pätkii
Jakohihnavaurion voinee sulkea pois jos auto kuitenkin kerran lähti käyntiin. Korjaamon pitäisi varmaan joka tapauksessa hoitaa murhe takuuseen?
- moottorinohjauksen ECUn maadoitus tai virransyöttö pätkii
- moottorinohjauksen päärele pätkii
- kampiakselin asentotunnistin pätkii
Jakohihnavaurion voinee sulkea pois jos auto kuitenkin kerran lähti käyntiin. Korjaamon pitäisi varmaan joka tapauksessa hoitaa murhe takuuseen?
- Epäkelpokeräilijä -
No juu, kyllä kone pyörii ihan normaalisti käynnistettäessä, vaikkei käynnistykään. Kuukausi sitten kone lähinnä vinkui. Mutta täytyy tunnustaa, että meinas tulla löysät housuun, kun kierrokset tipahti ajossa nollaan samalla lailla kuin viimeeksi, vaikka olen näin aluksi ajellut lähinnä pintakaasulla...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jakohihnavaurion voinee sulkea pois jos auto kuitenkin kerran lähti käyntiin.
Näin itsekin uskon, kunhan osoittautuu, että murheilla on syy-yhteys.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Korjaamon pitäisi varmaan joka tapauksessa hoitaa murhe takuuseen?
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Mulla vastaavanlainen vika oli tuossa kampiakselin asentotunnistimessa, eli lontooks rpm-sensorissa.
OBD-ohjelmasta on tällaisissa tapauksissa paljon apua, jos ei jaksa hinauttaa korjaamolle
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5 ... hlight=rpm
OBD-ohjelmasta on tällaisissa tapauksissa paljon apua, jos ei jaksa hinauttaa korjaamolle
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5 ... hlight=rpm