156 2.0TS Jäähdytysneste
Valvoja: Moderators
156 2.0TS Jäähdytysneste
Onko kukaan vaihtanut itse jäähdytysnesteitä?
Millaista litkua olette käyttäneet ja miten huuhdelleet järjestelmän vanhoista mehuista?
nimim. Ostanko Motonetistä halvinta vihreää?
Millaista litkua olette käyttäneet ja miten huuhdelleet järjestelmän vanhoista mehuista?
nimim. Ostanko Motonetistä halvinta vihreää?
VMP
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Itselle vaihdoin Nesteen litkut, koska hinta ero ei ollut mikään suuri halpoihin nesteisiin.
Irroitin syylärin alaletkun ja nesteet valuivat aika hyvin pois. Kannattaa kuitenkin pistää lämppäri täysille niin saa myös kennon tyhjäksi. Sen jälkeen pistin letkun kiinni ja lisäsin pelkkää vettä systeemiin. Koneen käyntiin ja nesteet kiertoon muutamaksi minuutiksi. Sitten otin letkun taas auki. Muutaman kerran tarvii huuhtelu tehdä ennen kuin neste näyttää vedeltä. Sitten vaan kunnon aineet sisään ja homma on kunnossa.
Huuhtelua voi toki harrastaa myös alaletku auki päästämällä juoksevaa vettä suoraan paisuntasäiliöön, mutta ainakaan V6:ssa tämä ei oikein toiminut.
Irroitin syylärin alaletkun ja nesteet valuivat aika hyvin pois. Kannattaa kuitenkin pistää lämppäri täysille niin saa myös kennon tyhjäksi. Sen jälkeen pistin letkun kiinni ja lisäsin pelkkää vettä systeemiin. Koneen käyntiin ja nesteet kiertoon muutamaksi minuutiksi. Sitten otin letkun taas auki. Muutaman kerran tarvii huuhtelu tehdä ennen kuin neste näyttää vedeltä. Sitten vaan kunnon aineet sisään ja homma on kunnossa.
Huuhtelua voi toki harrastaa myös alaletku auki päästämällä juoksevaa vettä suoraan paisuntasäiliöön, mutta ainakaan V6:ssa tämä ei oikein toiminut.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
- Paikkakunta: Oulainen
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Joo, lisäaineistus on noissa erilaisia, eli ne reagoivat keskenään. Suurin osa vihreitä, punaisista ja sinisistä on normaalia monoetyleeniglykolia, mutta lisäaineistuksissa on eroa. Punainen silikaattivapaa kehitettiin nimenomaan alumiinimoottoreihin, mutta kehitys on tullut perässä ja myös vihreässä on nykyään kaikki alumiininsuoja-aineet. Markkinamiesten kikkailuja autotehtaiden puolelta on "kehitellä" omia nesteitä, jotka sekoitettuna muihin aineisiin reagoivat. Pahimpina esimerkkeinä rellut ja sitikat.Epezi kirjoitti:ei tietääkseni ole eroa pakkasen kestävyydessä (se säädetään seos suhteella) mutta sisältää eri ainesosia. Olen joskus kuullut että alumiini ja valurauta lohkot tarvitsevat erilaiset nesteet.
Sitten on olemassa vielä ihan toiseen aineeseen perustuva neste, joka on propyleeniglykoli. Se on taas huomattavasti ekologisempi vaihtoehto. Alumiini + muut ominaisuudet erittäin hyvät, ja kuten muissakin - ehdoton sekoituskielto muihin aineisiin.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 17 Syys 2006, 22:18