Kuusnepan tuuletusläpät pyllystä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pulukka

Kuusnepan tuuletusläpät pyllystä

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Perkele kun alkaa ärsyttämään tuo kuusnepan lämmitys/puhallus. Jos haluat talvikelillä pitää tuulilasin auki joudut pitämään puhalluksen tuulilasilla - tuolloin auto ei lämpene. Jos taas haluat että autossa olisi alle 20 astetta pakkasta pitää puhallus osoittaa nupin toiseen ääripäähän jolloin ilmaa tulee joka paikasta paitsi tuulilasin reijistä. Lämmintä kyllä alkaa tulla mutta pian onkin sitten tuulilasi tukossa. Ihme perkele systeemi kun sitä ei saa säädettyä koskaan hyväksi.

Tuumasin tuossa että minkä ihmeen takia tuulilasiin ei saisi tulla ilmaa!?! Onko mahdollista repiä nuo tuulilasille ilmantulon estävät läpät/mekanismi pois poikkeen tai ainakin porata niihin reikiä että edes vähän pihisisi tuulilasille?

Entäs mistä tuo mekanismi löytyy? Pääsisikö käsiksi jotakuinkin helposti vai pitääkö ruveta repimään irti koko kojelautaa & puhallinta?

Onko muilla sama ongelma ja miten muuten tuon saisi korjattua?
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

jiiässä

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Kun säädin on asennossa tuulilasin huurteenpoisto+jalat, keskisuuttimístakin tulee jonkun verran lämpöä kun moottori on kunnolla lämmin.... :wink:

Tuulilasi pysyy suht hyvin auki, jalatkin hieman lämpiää ja keskisuuttimet hönkii kohmeisille käsille lämpöö.

mikäli autossa on manuaalinen säätö ilman ilmastointia niinkuin mulla...ja laita 90 asteen termostaatti ellei vielä ole.

Epezi
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Minulla ei ainakaan ole ollut ongelmia, suurimman osan ajasta laitan puhalluksen vain ja ainoastaan jaloille (kuivatakseni lattioita), ja kun tuulilasi on huurussa niin sillon jaloille ja lasille. Ei mulla mee lasi huuruun vaikka puhallus on vain jalkoihin, niin kauan kun kone käy, kun koneen sammuttaa niin sitten onkin jo huurussa ja nopeesti.

Mites noi läpät siellä puskurin takana liittyi kysymykseesi? Minulla ei niitä ole, ja niideen puutteesta mahdollisesti syntyvää pakokaasujen sisälle tuloa en ole havainnut. Kosteutta takakoslassa onkin jo ihan lätäköiksi asti.

Alfistipohjoosesta
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mulla on kyllä hyvät kokemukset 164:sen lämppäristä. Enemmän tuota suuntaamis ongelmaa on 75:ssa yms. Mulla oli 164:ssa sisäilmansuodin, löytyisikö myös sun yksilöstä. Sisätilan kosteus, lehtiä tuuletin kotelossa yms. tietty lisäisi huurtumista.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Ricambi
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Tuossa linkissä on aika paljon tietoa tuuletusongelmasta.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4 ... mityslaite

Vastaa Viestiin