Oikea Italialainen suunnittelun kukkanen

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Oikea Italialainen suunnittelun kukkanen

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

On niitä pakkasia niin pidellyt, että ajoin auton tänään talliin lämmittelemään. Pitäähän huomenna viedä lapset hoitoon jne ... jne ... . Avasin konepellin ja tutkailin hieman paikkoja. Kahdesta kohtaa löysin pienen vesivuodon: letkulämppärin liitoksesta ja syylärin yläosassa olevasta ilmausropusta. Noh, niitä tiukemmalle ja avot.

Sitten tein sellaisen yleissilmäyksen ympäri konetta. Ihan hyvä , no problem... Sitten otin taskulampun ja kurkkasin putki ja johtonippujen välistä, miten ohjausvaihde jakselee ..... MITÄ IHMETTÄ ? Ei voi olla totta ! Simpukka on lähes jään peittämä ?!?!?! :shock: (Kuva on albumissani) Katselin sitä tarkemmin ja huomasin, että tuo tuulilasin alapuolisen kaukalon vuotoletku laskee vedet suoraan ohjausvaihteen simpukan päälle. Nyt selvisi sitten syy siihen, miksi vanhan ohjausvaihteen akseli oli niin syöpyneen oloinen ja miksi teetetty tiiviste ei pitänyt

Onko kukaan muu huomannut samanlaista ilmiötä omassaan 156:ssa ?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
pesti
Viestit: 77
Liittynyt: 14 Marras 2005, 12:37
Paikkakunta: Joensuun nukkumalähiö

Viesti Kirjoittaja pesti »

Samat tihkumiskohdat jäähdytysnesteen osalta kuin sinulla. Täällä Joensuun seudulla viime päivinä parhaimmillaan 35 astetta pakkasta ja auto joka päivä liikkeellä. Ilmeisesti kova pakkanen ja runsas lämmittäminen aiheuttanut tihkumista.

Simpukan osalta en vastaavaa havainnut, mutta pitää jatkoa ajatellen vielä tsekata tarkemmin kaukalon tyhjennyspaikat. Se kaukalo on muuten herkkä keräämään kaikenlaista "roinaa". Viime syksynä tyhjentäminen ja kuivatus kävi työstä ainakin pölynimurille.

Albumisi kuva kertoo aiheesta enemmän kuin tuhat sanaa.

Vastaa Viestiin