Kun autolla on ajettu pihasta n. 10km maantietä alkaa vauhti vain yltymään ja sitä pitää rauhoitella jarrun kanssa. Kun kytkimen painaa pohjaan kierrokset pomppaavat n. 4500rmp ja niitä ei saa alas millään :S
Ongelmaa on esiintynyt jo -5-asteessa. Kun auton pysäyttää ja antaa vähän aikaa olla vika on korjaantunut, mikä kyllä vähän viittaa jonkin jäätymiseen. Kaasun ei pitäisi hirttää kiinni..
Mikä mahtaa olla vikana?? Kaupungissa aika vänkä ajettava...
156 2.0 TS jää huutamaan
Valvoja: Moderators
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
mulla tekee samaa, yleensä kyllä kovemmissa pakkasissa, mutta myös muutaman kerran on tehnyt "leudommilla" keleillä.
Syynä on öljynhouhotusletkusta tuleva "möhnä" joka jumittaa kaasuläpän jäätyessään siihen kiinni.
Eli kaasuläppä auki ja eikun sulattelemaan. Onnistuu helposti myös tienpäällä, mutta yli 20 asteen pakkasissa se ei ole enää kovin kivaa!
Syynä on öljynhouhotusletkusta tuleva "möhnä" joka jumittaa kaasuläpän jäätyessään siihen kiinni.
Eli kaasuläppä auki ja eikun sulattelemaan. Onnistuu helposti myös tienpäällä, mutta yli 20 asteen pakkasissa se ei ole enää kovin kivaa!
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Re: 156 2.0 TS jää huutamaan
Tuossa ne ohjeet jo tulivatkin, oli sama ongelma ekassa 156:ssa. Puhdistus ja viimasuoja nokalla auttoivat, ei ongelmia sen jälkeen.GangstaPapa kirjoitti:mikä kyllä vähän viittaa jonkin jäätymiseen. Kaasun ei pitäisi hirttää kiinni..
Mikä mahtaa olla vikana?? Kaupungissa aika vänkä ajettava...
Tosi ikävää kun tapahtuu liukkaalla kelillä ja liikennevaloissa. Siinä saa vähän hepoja pidellä kiinni...ja kytkin kuluu. Olin alkuun kanssa ihmeissäni muutama vuosi sitten, kun en tiennyt mistä oli kyse, eivätkä tienneet da:ssakaan. Olisivat vaihtaneet kaasuvaijerin(!), jos en olisi toppuutellut.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka