Alfa 166 haussa
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
- Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
- Paikkakunta: Espoo
Alfa 166 haussa
Iski paha autokuume ja 166 Alfaa tekisi mieli...
Haluaisin 3-litraisen manuskaversion, mikä tarkoittaa sitä että vaihtoehtoja ei Suomesta kauheesti löydy.
Vaihtokartanolla on jonkin aikaa ollut myynnissä yksi punainen yksilö. Onko joku sattumoisin käynyt tsekkaamassa sitä? Onko tuo noin 20 teur realistinen hinta moisesta vm. 99 autosta?
Heittäkää kommentteja aiheeseen liittyen!
Haluaisin 3-litraisen manuskaversion, mikä tarkoittaa sitä että vaihtoehtoja ei Suomesta kauheesti löydy.
Vaihtokartanolla on jonkin aikaa ollut myynnissä yksi punainen yksilö. Onko joku sattumoisin käynyt tsekkaamassa sitä? Onko tuo noin 20 teur realistinen hinta moisesta vm. 99 autosta?
Heittäkää kommentteja aiheeseen liittyen!
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Mä en sitten tiedä kuinka suuri on tax suomessa.
Mä en sitten tiedä kuinka suuri on tax suomessa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Tämä ei nyt ole Alfa, mutta läheltä liippaa...
Täälläkin on nimim. trooper kaupitellut Lancia Kappa 3.0:a ja autossa on suomen mittapuulla nähden erittäin hyvät varusteet. Itse tuota mietin vakavasti, mutta tämä prkleen työmatka ampui tuon ajatuksen alas.
Auto on tietääkseni tällä hetkellä seisonnassa lämpimässä varastossa, kun omistaja hankki 166:n. Kannattaa katsoa olisiko ilmoitus Lanciasta vielä nettiautossa.
Täälläkin on nimim. trooper kaupitellut Lancia Kappa 3.0:a ja autossa on suomen mittapuulla nähden erittäin hyvät varusteet. Itse tuota mietin vakavasti, mutta tämä prkleen työmatka ampui tuon ajatuksen alas.
Auto on tietääkseni tällä hetkellä seisonnassa lämpimässä varastossa, kun omistaja hankki 166:n. Kannattaa katsoa olisiko ilmoitus Lanciasta vielä nettiautossa.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: Alfa 166 haussa
Pitää paikkansa - Suomesta sai ostettua vain Sportronicilla varustettuna. Sitä en missään nimessä hankkisi, 4-vaihteinen tomaatti pilaa auton ja erityisesti moottorin luonteen täysin. Kaikki ZF:n manuaalilaatikolla olevat 3.0-litraiset ovat ulkomailta tuotuja, niin myös oma kulkine. Parin vuoden tuttavuuden perusteella ei voi kuin suositella.burtsi kirjoitti: Haluaisin 3-litraisen manuskaversion, mikä tarkoittaa sitä että vaihtoehtoja ei Suomesta kauheesti löydy.
Vaihtokartanon auton kunto selvinnee perusteellisella koeajolla, hintapyyntö vaikuttaa hyvinkin kohtuulliselta mikäli auto on priimakunnossa.
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
- Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
- Paikkakunta: Espoo
Kiitoksia kommenteista.
Asun tällä hetkellä väliaikaisesti keski-Suomessa, joten koeajo ja tuohon autoon tutustuminen ei ihan heti onnistu. Sattuuko kukaan työskentelemään/asumaan Vaihtokartanon lähettyvillä ja haluaisi käydä tekemässä alustavan katselmuksen autosta?
Sain autosta oheiset tiedot sähköpostitse eilen.
"Alfa on ollut aikaisemmin 1939 synt. hammaslääkärillä ja pilkuntarkalla
pidolla. Huollot teetetty merkkiliikkeessä. Auto on uutta vastaava!"
Tarkemmin kysyttäessä tuli kuitenkin heti yksi ikävä asia ilmoille eli autoon ei ilmeisesti ole koskaan vaihdettu jakohihnaa! Eikös tässäkin moottorissa vaihtoväli ole 60tkm/3 vuotta? Ko. autokauppiaalla on väärä tieto että olisi 120 tkm... Tuosta selviää tietenkin rahalla, mutta itse en kyllä uskaltaisi autolla ajaa ennen vaihtoa. Lisää tinkivaraa siis...
Asun tällä hetkellä väliaikaisesti keski-Suomessa, joten koeajo ja tuohon autoon tutustuminen ei ihan heti onnistu. Sattuuko kukaan työskentelemään/asumaan Vaihtokartanon lähettyvillä ja haluaisi käydä tekemässä alustavan katselmuksen autosta?
Sain autosta oheiset tiedot sähköpostitse eilen.
"Alfa on ollut aikaisemmin 1939 synt. hammaslääkärillä ja pilkuntarkalla
pidolla. Huollot teetetty merkkiliikkeessä. Auto on uutta vastaava!"
Tarkemmin kysyttäessä tuli kuitenkin heti yksi ikävä asia ilmoille eli autoon ei ilmeisesti ole koskaan vaihdettu jakohihnaa! Eikös tässäkin moottorissa vaihtoväli ole 60tkm/3 vuotta? Ko. autokauppiaalla on väärä tieto että olisi 120 tkm... Tuosta selviää tietenkin rahalla, mutta itse en kyllä uskaltaisi autolla ajaa ennen vaihtoa. Lisää tinkivaraa siis...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Dodiin. Laitan tämän "raportin" tänne, niin voivat muutkin kiinnostuneet lukea:
Tämä AR 166 on tuotu Saksasta Vaihtokartanon toimesta. Auto on erittäin siisti, sekä ulkoa että sisältä. Ei lommoja eikä muitakaan painaumia. Konepellissä on pieni naarmu, joka on paikattu maalikynällä. Samoin oli joitain pieniä kiveniskemiä. Nahkasisustus on musta ja oikein hyvässä kunnossa.
Kaikki varusteet löytyvät, mitä luvataankin. Ja nopeasti tarkastin toimivuuden, tuntuvat olevan ok.
Laitoin koneen käyntiin hetkeksi, en kuitenkaan ajanut. Kylmänä moottori kävi oikein siististi. Konetila oli pölyinen, mutta muuten ok. Mitään öljy- tai nestevuotoja en nähnyt. Jakohihnaa ei oltu vaihdettu, mutta muuten huollettu säännöllisesti.
Autossa on nyt nastarenkaat alla siisteillä aluvanteilla, toisia vanteita ei ole, mutta kesärenkaat kuitenkin on.
Tulevia menoeriä:
- jakohihnan ja hilppeiden vaihto n.700:-
- vanteet talvirenkaille 300.- (?)
- ruostesuojaus 600:-
Yhteenvetona; oikein siisti auto, uskaltaisin ostaa itse, jos tarvitsisin.
Tämä AR 166 on tuotu Saksasta Vaihtokartanon toimesta. Auto on erittäin siisti, sekä ulkoa että sisältä. Ei lommoja eikä muitakaan painaumia. Konepellissä on pieni naarmu, joka on paikattu maalikynällä. Samoin oli joitain pieniä kiveniskemiä. Nahkasisustus on musta ja oikein hyvässä kunnossa.
Kaikki varusteet löytyvät, mitä luvataankin. Ja nopeasti tarkastin toimivuuden, tuntuvat olevan ok.
Laitoin koneen käyntiin hetkeksi, en kuitenkaan ajanut. Kylmänä moottori kävi oikein siististi. Konetila oli pölyinen, mutta muuten ok. Mitään öljy- tai nestevuotoja en nähnyt. Jakohihnaa ei oltu vaihdettu, mutta muuten huollettu säännöllisesti.
Autossa on nyt nastarenkaat alla siisteillä aluvanteilla, toisia vanteita ei ole, mutta kesärenkaat kuitenkin on.
Tulevia menoeriä:
- jakohihnan ja hilppeiden vaihto n.700:-
- vanteet talvirenkaille 300.- (?)
- ruostesuojaus 600:-
Yhteenvetona; oikein siisti auto, uskaltaisin ostaa itse, jos tarvitsisin.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Itse ostin nykyisen kulkineeni juuri samaisesta liikkeestä ja sekin oli yhtä kiveniskemää lukuunottamatta lähes virheettömässä kunnossa. Kilsoja lähes 8 vuotta vanhassa autossa oli vain 70 tuhatta, mutta tarkan syynäyksen ja liikkeen ottaessa niistä vastuun, uskoin ne todeksi. Itse sain pyyntihinnasta lähes pari tonnia pois suoran käteiskaupan ollessa kysymyksessä. Eikä liikkeesseen ole ollut mitään tarvetta olla yhteydessä näin puolentoista kuukauden ja 4 tuhannen kilometrin jälkeen. Tuo kyseinen peli ilmestyi kauppaan muuten samana päivänä, kun hain omani sieltä pois.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Täältä löytyisi 166 2.0 V6 turbo pyyntihinnalla 19990e.
http://www.hyrylankeskusauto.fi
Omani ostin ko. liikkeestä. Kävin ko. yksilön ajamassa samalla. Tästä on tosin jo reilu vuosi aikaa, joten tinkivaraa hinnassa saattaa olla...
Auto oli siisti ja hauska. Tässä aina välillä on käynyt mielessä, että olisiko pitänyt ostaakin tuo. Tehoa hiukan eri tavalla kuin 2.0TS:ssä.
Kyseinen auto kuten omanikin, on Italiasta ko. liikken tuoma. Oman autoni kanssa kaikki on sujunut niin kuin Alfan kanssa voisi olettaa. Liikkeen puoleen en ole joutunut kääntymään, joten jälkimarkkinoinnin tasosta en osaa sanoa mitään.
http://www.hyrylankeskusauto.fi
Omani ostin ko. liikkeestä. Kävin ko. yksilön ajamassa samalla. Tästä on tosin jo reilu vuosi aikaa, joten tinkivaraa hinnassa saattaa olla...
Auto oli siisti ja hauska. Tässä aina välillä on käynyt mielessä, että olisiko pitänyt ostaakin tuo. Tehoa hiukan eri tavalla kuin 2.0TS:ssä.
Kyseinen auto kuten omanikin, on Italiasta ko. liikken tuoma. Oman autoni kanssa kaikki on sujunut niin kuin Alfan kanssa voisi olettaa. Liikkeen puoleen en ole joutunut kääntymään, joten jälkimarkkinoinnin tasosta en osaa sanoa mitään.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Tuo turbo on ollut myyniisä todella kauan, vaikka siinä ei mitään suurempia vikojakaan ilmeisesti ols. Aiheesta on keskusteltu forumilla useasti. Jotain naarmuja ja pieniä epäsiisteyksiä siinä muistaakseni oli. Hinnassa on takuulla muutama tonni tinkivaraa. Käy kokeilemassa
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
..eikun veekuutonen..burtsi kirjoitti: mutta suora kuutonen ehkä miellyttää hieman enemmän...
Asiaan; haulla löytää tuosta turbosta lisää. Mutta enemmän huolenpitoa + hiukan enemmän rahua se kuitenkin vaatii kuin vapari. Eikös mm. venttiilien säätö ole hieman työläs homma ja pitää tehdä 20 tkm välein..
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
- Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
- Paikkakunta: Espoo
No niinpä tietysti, meikäläinen on hiukan kohmeessa näin aamusta!Ciancarlo kirjoitti:
..eikun veekuutonen..
Asiaan; haulla löytää tuosta turbosta lisää. Mutta enemmän huolenpitoa + hiukan enemmän rahua se kuitenkin vaatii kuin vapari. Eikös mm. venttiilien säätö ole hieman työläs homma ja pitää tehdä 20 tkm välein..
Tuollainen kuva itsellänikin turbo myllystä on. Onko tuo siis sama kone kuin GTV:ssä vai olenko ihan hakoteillä?
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Auto Monte Carlo kauppaa myös manuaalivaihteista törkeän hienoa kolmelitrasta.
Näyttää olevan vielä kaikilla mahdollisilla herkuillakin..
Helvetti, tollanen pitää saada!
Näyttää olevan vielä kaikilla mahdollisilla herkuillakin..
Helvetti, tollanen pitää saada!
Pikkuisen olen suunnittelemassa vaihtoa 156SW käytettyyn 166 ja myös tällä forumilla olen etsinyt vastausta kysymykseen onko 2.0l V6 turbo hyvä vaihtoehto koneeksi.
Kysymys siinä suhteessa tärkeä, kun täällä näyttäisi löytyvän pikkuisen mielenkiintoisia yksilöitä (esim: 166 V6 2.0l TB), mutta jonkinverran bad press olen kuullut 2.0l V6 TB koneesta. Että helposti hajoaa, vaikea pitää kunnossa, polttaa paljon jne. En kuitenkaan ole onnistunut ottamaan yhteyttä paikallisella forumilla kehenkään kenellä olisi ensikäden tietoja ja kokemuksia
Kiitos etukäteen kaikista tiedoista!
Kysymys siinä suhteessa tärkeä, kun täällä näyttäisi löytyvän pikkuisen mielenkiintoisia yksilöitä (esim: 166 V6 2.0l TB), mutta jonkinverran bad press olen kuullut 2.0l V6 TB koneesta. Että helposti hajoaa, vaikea pitää kunnossa, polttaa paljon jne. En kuitenkaan ole onnistunut ottamaan yhteyttä paikallisella forumilla kehenkään kenellä olisi ensikäden tietoja ja kokemuksia
Kiitos etukäteen kaikista tiedoista!
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
itsellä on tommoinen v6tb getvosessa.Toinen kesä menossa ja koneessa ei ole ollut ainuttakaan vikaa ja kilometrejä on 180tkm.Jakohihna vaihdettiin viime keväänä ja venttiili välykset tarkistettiin muttei tarvinnut säätää vaikka oli 20 000km ajettu.Saksassa jakohihnan vaihtoväli on 120tkm.Käsitykseni mukaan noissa ei ole hihnahuolia ollut.Koneen luonteesta sen verran että vetää mukavasti alhaalta,mutta vaatii kierroksia,että lähtee kunnolla Hieman äänekäs toi mylly on verrattuna 2.5v6:teen.
Kahdeksan tonnin tonnin molemmin puolin noiden ysiysien verot näyttäis olleen vuosina 2003 ja 2004. Tuskin ovat tuosta ainakaan nousseetmartinsk kirjoitti:http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Mä en sitten tiedä kuinka suuri on tax suomessa.
Miksi tyytyä tavanomaiseen?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Kyllä kolmelitrainenkin sen kakskymppiä äkkiä ottaa, jos valoista vähänkään ripeämmin kiihdyttelee ja ajaa pelkää "torin ympyrää", mistäkö tiedän...Advisor kirjoitti:100km kaupunkiajoa antoi tuloksena 17l Mitä mieltä Te olette tuollaisesta tuloksesta? Jos se on normaali, niin taidan ennemmin ottaa 3.0l V6 täysvarustuksella
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
ok, mutta se on 3.0l, eikä 2.0l pellin alla Tuboa ajattelin, koska kuvittelin, että johtuen tilavuudesta tuo kulutus olisi pikkuisen järkevämpi, mutta jos ero on pari litraa 3.0l niin en sitten tiedä onko litraa pienempi kone 'järkevä'.Alfissimo kirjoitti:Kyllä kolmelitrainenkin sen kakskymppiä äkkiä ottaa, jos valoista vähänkään ripeämmin kiihdyttelee ja ajaa pelkää "torin ympyrää", mistäkö tiedän...Advisor kirjoitti:100km kaupunkiajoa antoi tuloksena 17l Mitä mieltä Te olette tuollaisesta tuloksesta? Jos se on normaali, niin taidan ennemmin ottaa 3.0l V6 täysvarustuksella
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Ajoin isän 166 2,5 v6 lla viikonlopun talvella ja keskikulutus noin 17l/100km.....Tosin olin just kortin saanu ja piti v6sta vähän huudattaa ja jätättää taakse bemareita ja muita tuning viritelmiä.
On muuten ollu melkein puolivuotta deltan myynti listoilla mutta nyt ilmeisesti on yksi hymyilevä Alfisti lisää kun ei enään näy.
On muuten ollu melkein puolivuotta deltan myynti listoilla mutta nyt ilmeisesti on yksi hymyilevä Alfisti lisää kun ei enään näy.
Noniin, kun topicci on kolmelitraseen manuaaliin liittyvä...
tulin just 2kk:n työmatkalta ulkomailta ja sillä välin oli oma yksilöni laitettu kuntoon (uusi kytkin, vauhtipyörä, ilmi) autoni tarinahan on se vähän surullinen eli siis ostin sen 2v sitten ja ennen tätä viikkoa olin ajanut sillä noin 10päivää(no viimeset 6kk se seiso omien kiireideni takia). Nyt kun auto on toiminut mainiosti niin en ole possua ottanut tallista esiin lainkaan vaan ajellut Alfalla leveä hymy naamalla. Ainoa ongelma on nyt se että possu kulutta sekä kaupungissa että muualla 166sta vähemmän... eli järkisyistä Alfa ehkä kannattas vaihtaa vähemmän kuluttavaan käyttöautoon...
järkisyyt...
ps. vilkkuviiksi ei palauta vasemmalle kääntyessä, eikä palauttanut siinä toisessakaan superissa jota koeajoin. Onko tälle millasia korjausehdotuksia?
tulin just 2kk:n työmatkalta ulkomailta ja sillä välin oli oma yksilöni laitettu kuntoon (uusi kytkin, vauhtipyörä, ilmi) autoni tarinahan on se vähän surullinen eli siis ostin sen 2v sitten ja ennen tätä viikkoa olin ajanut sillä noin 10päivää(no viimeset 6kk se seiso omien kiireideni takia). Nyt kun auto on toiminut mainiosti niin en ole possua ottanut tallista esiin lainkaan vaan ajellut Alfalla leveä hymy naamalla. Ainoa ongelma on nyt se että possu kulutta sekä kaupungissa että muualla 166sta vähemmän... eli järkisyistä Alfa ehkä kannattas vaihtaa vähemmän kuluttavaan käyttöautoon...
järkisyyt...
ps. vilkkuviiksi ei palauta vasemmalle kääntyessä, eikä palauttanut siinä toisessakaan superissa jota koeajoin. Onko tälle millasia korjausehdotuksia?
Kiitos
Itsehän myös vastasit tuohon ylempään:
Pistin 156SW myyntiin ja jos/kun saan myytyä, niin katsotaan minkälaisia 166sia löytyy markkinoilta
Tuollaisen kulutuksen olen valmis hyväksymääntumbe kirjoitti:Ajoin isän 166 2,5 v6 lla viikonlopun talvella ja keskikulutus noin 17l/100km.....
hehehehehehehehe... Oki, mutta en silti Alfaa mihinkään 'järkiautoon' vaihdaBB kirjoitti:järkisyistä Alfa ehkä kannattas vaihtaa vähemmän kuluttavaan käyttöautoon...
järkisyyt...
Itsehän myös vastasit tuohon ylempään:
Et silleenBB kirjoitti:Nyt kun auto on toiminut mainiosti niin en ole possua ottanut tallista esiin lainkaan vaan ajellut Alfalla leveä hymy naamalla.
Pistin 156SW myyntiin ja jos/kun saan myytyä, niin katsotaan minkälaisia 166sia löytyy markkinoilta
- -tommi-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa 166 haussa
Monza kirjoitti:Lähinnä jos haluaa 3.0 V6 mallin manuaalina, niin ei liene muita vaihtoehtoja kuin hakea se
Osaisiko joku valaista lisää tuosta Sportronic automaatista?MKT kirjoitti:Suomesta sai ostettua vain Sportronicilla varustettuna. Sitä en missään nimessä hankkisi, 4-vaihteinen tomaatti pilaa auton ja erityisesti moottorin luonteen täysin. Kaikki ZF:n manuaalilaatikolla olevat 3.0-litraiset ovat ulkomailta tuotuja, niin myös oma kulkine. Parin vuoden tuttavuuden perusteella ei voi kuin suositella.burtsi kirjoitti: Haluaisin 3-litraisen manuskaversion
Aluksi olin kiinnostunut pelkästään automaatista mutta MKT:n kommentti laittoi ajattelemaan asioita uudestaan.
Mikä laatikko edelsi tuota ZF manuaalia?
Entä, onko muualla maailmalla ollut tarjolla erilaisia automaatteja (esim. 5-6 vaihteisia) ?
- Alfisti felice
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45
Itse yllätyin aikanaan positiivisesti kyseisestä laatikosta. Välillä ei uskois neliportaiseksi. Kokemukseni ovat 2.5v6 koneella, jota ei kai Suomeen ole liiemmin automaattina tuotu.
Varsinkin kulutuspuolella rankaisee yllättävän vähän, jos ollenkaan, manuaaliin verrattuna. Normikulutus on 2.5v6:ssa 12.2, mutta omassa ajossani (sekalaista pääkaupunkiseudulla) keskikulutus selvästi alle 11, mikä ei mielestäni ole todellakaan paljon. Ajotietokone muuten kertoo tässä autossa kulutuksen hieman ~0.5 l/100km yläkanttiin.
Menopuolella pykälien vähyys kyllä tuntuu paikaltaan kiihdytettäessä, mutta vaihdot ovat kyllä mallikkaan nopeita ja oikea-aikaisia kuitenkaan nykimättä.
Itselläni ei moitittavaa ärsyttävää peruutuspiipitystä lukuunottamatta. Käyttölogiikaltaan jopa hieman parempi kuin 159:n Q-tronic
2.4JTD koneessa on muuten vastaava 5-pykäläinen loota.
Varsinkin kulutuspuolella rankaisee yllättävän vähän, jos ollenkaan, manuaaliin verrattuna. Normikulutus on 2.5v6:ssa 12.2, mutta omassa ajossani (sekalaista pääkaupunkiseudulla) keskikulutus selvästi alle 11, mikä ei mielestäni ole todellakaan paljon. Ajotietokone muuten kertoo tässä autossa kulutuksen hieman ~0.5 l/100km yläkanttiin.
Menopuolella pykälien vähyys kyllä tuntuu paikaltaan kiihdytettäessä, mutta vaihdot ovat kyllä mallikkaan nopeita ja oikea-aikaisia kuitenkaan nykimättä.
Itselläni ei moitittavaa ärsyttävää peruutuspiipitystä lukuunottamatta. Käyttölogiikaltaan jopa hieman parempi kuin 159:n Q-tronic
2.4JTD koneessa on muuten vastaava 5-pykäläinen loota.