miten saan 75ts pyörijän irti

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
rajaniemi4
Viestit: 52
Liittynyt: 14 Kesä 2005, 22:07
Car(s): toyota avensis d4d
Alfa Romeo 164 T.spark -89
Paikkakunta: pohjoispohjanmaa

miten saan 75ts pyörijän irti

Viesti Kirjoittaja rajaniemi4 »

Eli miten saan 75 ts:stä ylemmän virranjakajan pyörijän irti. onko alemassa sama pyörijä kuin ylemmässä. Koska vanha pyörijä oli palanut alemmasta jakajasta. Kuvia albumissa. Onko muille käynyt samalla lailla?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyllä noita pyörijöitä on mennyt. Omastakin TS:stä toinen pääsi aikanaan sulamaan, ei kylläkään yhtä totaalisesti kuin tuosta sinun yksilöstä.

Ne pyörijät on liimattu akseleihin, eli pistä päreiksi vaan jos kuitenkin olet uutta laittamassa tilalle.
- Epäkelpokeräilijä -

rajaniemi4
Viestit: 52
Liittynyt: 14 Kesä 2005, 22:07
Car(s): toyota avensis d4d
Alfa Romeo 164 T.spark -89
Paikkakunta: pohjoispohjanmaa

Viesti Kirjoittaja rajaniemi4 »

Siksi ajattelin että saisko sitä ehjänä irti jotta olisi voinut käyttää mallina. Uutta ostaessa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Uusi tulee akselin kanssa. Tosin ainakin mun 164:ssa oli lisäksi jakaja niin väljä että vaihdoin ne laakeritkin. Tosin tuo laakereiden kuluminen taitaa olla vain kytkinpäänjakajan ongelma joten 75:ssa taitaa kestää. On tainnut sulla toimia jo pitkään vaan 4 tulpalla.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

rajaniemi4
Viestit: 52
Liittynyt: 14 Kesä 2005, 22:07
Car(s): toyota avensis d4d
Alfa Romeo 164 T.spark -89
Paikkakunta: pohjoispohjanmaa

Viesti Kirjoittaja rajaniemi4 »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Uusi tulee akselin kanssa. Tosin ainakin mun 164:ssa oli lisäksi jakaja niin väljä että vaihdoin ne laakeritkin. Tosin tuo laakereiden kuluminen taitaa olla vain kytkinpäänjakajan ongelma joten 75:ssa taitaa kestää. On tainnut sulla toimia jo pitkään vaan 4 tulpalla.
Joo en tiedä, että miten kauan on toiminut vaan neljällä. Ku ajelin tossa vähän pitempää matkaa, ja ihmettelin bensan kulutusta, niinpä rupesin puhdistamaan jakajat, ja silloin näin tuon yllätyksen.

Rane
Viestit: 51
Liittynyt: 30 Kesä 2004, 21:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Rane »

Onkos kukaan koskaan löytänyt hyvää syytä tuolle sulamiselle?? Omassa 75 tessussa tuo tapahtui ylemmässä jakajassa vuosia sitten. Mittailin sitten tulpanjohdoista vastuksia ja - yllätys yllätys - tuohon jakajaan meni yksi piuha jossa oli n. kolminkertainen vastus muihin verrattuna. En tiedä oliko tuo nyt suoranainen syypää, mutta piuhanvaihdon jälkeen on jakajan sisuskalut pysyneet muodossaan.
Carpe diem, aja vanhalla Alfalla!

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Uusi kyllä tulee akselin kanssa, mutta sellaista ei kannata ostaa. Omassa exässä oli myös viallinen pyörijä, jonka väänsin irti kappaleina (meisselillä) ja marssin tarvikeliikkeeseen. En kuollaksenikaan muista Fiatin mallia, mutta hyllystä sellainen löytyi jopa Rovaniemeltä. Se oli ihan joku normimalli, joka istui kyllä paikoilleen ihan tiukasti ja toimi sen 3 vuotta jotka auto minulla oli. Hintaa oli joku muutama hullu markka. Moottori käy huomattavasti tasaisemmin (ei heilu ja huoju) ja antaa mielestäni selvästi enemmän tehoa (parempaa ääntä) twininä, kuin sinkkuna.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

rajaniemi4
Viestit: 52
Liittynyt: 14 Kesä 2005, 22:07
Car(s): toyota avensis d4d
Alfa Romeo 164 T.spark -89
Paikkakunta: pohjoispohjanmaa

Viesti Kirjoittaja rajaniemi4 »

Joo. Autoon sain uuden pyörijän. Maksoi 3,50 euroa. Ei todellakaan mikään kallis. Mutta siinä oli kuitenki vielä puolakin kärvähtänyt. Niinpä pienellä muokkauksella vaihdoin tilalle mitsubishi lancerin puolan. Taas toimii.

Vastaa Viestiin