miten saan 75ts pyörijän irti
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 14 Kesä 2005, 22:07
- Car(s): toyota avensis d4d
Alfa Romeo 164 T.spark -89 - Paikkakunta: pohjoispohjanmaa
miten saan 75ts pyörijän irti
Eli miten saan 75 ts:stä ylemmän virranjakajan pyörijän irti. onko alemassa sama pyörijä kuin ylemmässä. Koska vanha pyörijä oli palanut alemmasta jakajasta. Kuvia albumissa. Onko muille käynyt samalla lailla?
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 14 Kesä 2005, 22:07
- Car(s): toyota avensis d4d
Alfa Romeo 164 T.spark -89 - Paikkakunta: pohjoispohjanmaa
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Uusi tulee akselin kanssa. Tosin ainakin mun 164:ssa oli lisäksi jakaja niin väljä että vaihdoin ne laakeritkin. Tosin tuo laakereiden kuluminen taitaa olla vain kytkinpäänjakajan ongelma joten 75:ssa taitaa kestää. On tainnut sulla toimia jo pitkään vaan 4 tulpalla.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 14 Kesä 2005, 22:07
- Car(s): toyota avensis d4d
Alfa Romeo 164 T.spark -89 - Paikkakunta: pohjoispohjanmaa
Joo en tiedä, että miten kauan on toiminut vaan neljällä. Ku ajelin tossa vähän pitempää matkaa, ja ihmettelin bensan kulutusta, niinpä rupesin puhdistamaan jakajat, ja silloin näin tuon yllätyksen.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Uusi tulee akselin kanssa. Tosin ainakin mun 164:ssa oli lisäksi jakaja niin väljä että vaihdoin ne laakeritkin. Tosin tuo laakereiden kuluminen taitaa olla vain kytkinpäänjakajan ongelma joten 75:ssa taitaa kestää. On tainnut sulla toimia jo pitkään vaan 4 tulpalla.
Onkos kukaan koskaan löytänyt hyvää syytä tuolle sulamiselle?? Omassa 75 tessussa tuo tapahtui ylemmässä jakajassa vuosia sitten. Mittailin sitten tulpanjohdoista vastuksia ja - yllätys yllätys - tuohon jakajaan meni yksi piuha jossa oli n. kolminkertainen vastus muihin verrattuna. En tiedä oliko tuo nyt suoranainen syypää, mutta piuhanvaihdon jälkeen on jakajan sisuskalut pysyneet muodossaan.
Carpe diem, aja vanhalla Alfalla!
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Uusi kyllä tulee akselin kanssa, mutta sellaista ei kannata ostaa. Omassa exässä oli myös viallinen pyörijä, jonka väänsin irti kappaleina (meisselillä) ja marssin tarvikeliikkeeseen. En kuollaksenikaan muista Fiatin mallia, mutta hyllystä sellainen löytyi jopa Rovaniemeltä. Se oli ihan joku normimalli, joka istui kyllä paikoilleen ihan tiukasti ja toimi sen 3 vuotta jotka auto minulla oli. Hintaa oli joku muutama hullu markka. Moottori käy huomattavasti tasaisemmin (ei heilu ja huoju) ja antaa mielestäni selvästi enemmän tehoa (parempaa ääntä) twininä, kuin sinkkuna.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 14 Kesä 2005, 22:07
- Car(s): toyota avensis d4d
Alfa Romeo 164 T.spark -89 - Paikkakunta: pohjoispohjanmaa