Uusi alfisti ilmottautuu.. vaihdelaatikko rikki 156 V6?
Valvoja: Moderators
- Gardenia
- Viestit: 90
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 22:05
- Car(s): ex-156 V6
Ducati Hypermotard 796 - Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Uusi alfisti ilmottautuu.. vaihdelaatikko rikki 156 V6?
Hei vaan kaikille,
Ensimmäinen postaus. Ensimmäinen auto ostettu. Ajokortti tulossa viikon sisään. Pihalla odottaa vuoden '98 156 V6:lla [mikään muu ei kelvannut kun kortin ajaa vasta 24-vuotiaana]. Mitäpä siitä muuta sanomaan, kun että auto on kerrassaan upea! Ihan toista luokkaa kun vaikkapa kaupungilla näkyvät Opelit, joita näyttää tulevan vastaan n. 3000 kpl puolen tunnin aikana.
Sitten ne miinuspuolet joita on tällä hetkellä aivan liikaa. Josko joku vaikka osaisi lohduttaa sanomalla että joutuuko koko vaihdelaatikon pistämään uusiksi. Yksityiseltä ostettiin, myyjä "taisi" kusettaa aika rankasti. Koeajossa ei MITÄÄN vikaa, vaikka pistettiin auto koville. 100 km ajon jälkeen 5-vaihde ei pysy silmässä, eli tipahtaa aina vapaalle. Lopuksi tipahtaa myös kolmonen pois pelistä. Kaikki vaihteet toimivat kuitenkin paikalla ollessaan täysin normaalisti 3 ja 5 siis ongelmana. Kytkintä nostaessa kuuluu sellanen vaimea vinkuminen. Vaihteet eivät kuitenkaan rutise. Yhdessä vaiheessa alkoi auton sisällä haisemaan myös öljy. Myyjään ei tietenkään enää saa yhteyttä. Voiko enää parempaa säkää käydä? Varmaankin jotain Motor Uppia tungettu 600 purkkia ennen koeajoa Mainittakoon vielä se, etten ymmärrä autoista hevon vittuakaan ja pelkään ainoastaan pahinta, vaikka se nyt tällä viikolla tarkistetaankin.
Auton saa aina kuntoon, mutta se pistää vituttamaan jos myyjä on tarkoituksella myynyt toiselle ensiautoksi viallisen, vaikka markkinoikin sitä sanalla "hyväkuntoinen". Ei perkele, tämä on mulle yhtä traaginen juttu kun joillekin prinsessa Dianan tai äiti-teresan kuolema. Kuussa käyminenkin on saatanan pientä tähän verrattuna.
Anteeksi avautuminen, postaan joskus mahdollisesti positiivisemmissa merkeissä.
Ensimmäinen postaus. Ensimmäinen auto ostettu. Ajokortti tulossa viikon sisään. Pihalla odottaa vuoden '98 156 V6:lla [mikään muu ei kelvannut kun kortin ajaa vasta 24-vuotiaana]. Mitäpä siitä muuta sanomaan, kun että auto on kerrassaan upea! Ihan toista luokkaa kun vaikkapa kaupungilla näkyvät Opelit, joita näyttää tulevan vastaan n. 3000 kpl puolen tunnin aikana.
Sitten ne miinuspuolet joita on tällä hetkellä aivan liikaa. Josko joku vaikka osaisi lohduttaa sanomalla että joutuuko koko vaihdelaatikon pistämään uusiksi. Yksityiseltä ostettiin, myyjä "taisi" kusettaa aika rankasti. Koeajossa ei MITÄÄN vikaa, vaikka pistettiin auto koville. 100 km ajon jälkeen 5-vaihde ei pysy silmässä, eli tipahtaa aina vapaalle. Lopuksi tipahtaa myös kolmonen pois pelistä. Kaikki vaihteet toimivat kuitenkin paikalla ollessaan täysin normaalisti 3 ja 5 siis ongelmana. Kytkintä nostaessa kuuluu sellanen vaimea vinkuminen. Vaihteet eivät kuitenkaan rutise. Yhdessä vaiheessa alkoi auton sisällä haisemaan myös öljy. Myyjään ei tietenkään enää saa yhteyttä. Voiko enää parempaa säkää käydä? Varmaankin jotain Motor Uppia tungettu 600 purkkia ennen koeajoa Mainittakoon vielä se, etten ymmärrä autoista hevon vittuakaan ja pelkään ainoastaan pahinta, vaikka se nyt tällä viikolla tarkistetaankin.
Auton saa aina kuntoon, mutta se pistää vituttamaan jos myyjä on tarkoituksella myynyt toiselle ensiautoksi viallisen, vaikka markkinoikin sitä sanalla "hyväkuntoinen". Ei perkele, tämä on mulle yhtä traaginen juttu kun joillekin prinsessa Dianan tai äiti-teresan kuolema. Kuussa käyminenkin on saatanan pientä tähän verrattuna.
Anteeksi avautuminen, postaan joskus mahdollisesti positiivisemmissa merkeissä.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Eka homma on tutkia, mistä se öljyn haju tulee. Veikkaisin vaihdelaatikon öljyvuotoa. Ja sehän taas yhdessä ongelmien kanssa meinaa (todennäköisesti), että aski on rikottu ajamalla kuivana. Ja koskapa työ, kuten myös laatikon osat, on kallista, ja laatikkoa tuskin alat itse korjaamaan, niin ohjelmassa on ehjän laatikon etsintä. Varaosahaku ei yhtään 156 V6:n laatikkoa löytänyt, kuinka lie 164 V6:n askien sopivuuden kanssa? Niitä saisi edullisestikin. Uusia tai ulkomailta tuotuja käytettyjä voinee kysellä Alfan osia myyviltä firmoilta. Jos pätäkkää on liikaa, niin miksei Delta-autostakin...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Laakerivialtahan tuo kuulostaa mutta kannattaisi ensin tosiaan kokeilla öljyn tarkastusta/lisäystä, ei se paljoa maksakaan.
Uudet laakerit eivät varmaan varaosana maksa maltaita mutta niiden vaihto ei ole ihan pieni homma. Eiköhän tuohon kuitenkin pienellä etsimisellä vaihtolaatikkokin löydy, 164:n askit eivät käy lukuunottamatta ehkä 24v QV:n laatikkoa mutta vaikka sellainen jostain kivenkolosta löytyisikin, tuskin se olisi ainakaan halvempi kuin 156 V6:n looda.
Uudet laakerit eivät varmaan varaosana maksa maltaita mutta niiden vaihto ei ole ihan pieni homma. Eiköhän tuohon kuitenkin pienellä etsimisellä vaihtolaatikkokin löydy, 164:n askit eivät käy lukuunottamatta ehkä 24v QV:n laatikkoa mutta vaikka sellainen jostain kivenkolosta löytyisikin, tuskin se olisi ainakaan halvempi kuin 156 V6:n looda.
- Epäkelpokeräilijä -
pitääpä sitten itsekkin käydä vaihdattamassa lootan öljyt.Gardenia kirjoitti:Kiitoksia kaikille vastauksista. Vaihdeöljyt oli vaan tosi lopussa, ettei sen kummempaa. Uudet kun laittoi kehiin, niin loppui vinkumiset ja vaihteiden putoilu.
ei paljoa vikaa ole ollut (muuta kuin synkronoinnin kanssa) mutta äsken kun tulin kotiin niin kakkonen putosi jokatoinen kerta vapaalle
mitäs vaihteistoöljyä suosittelisitte ja paljonko tuohon mahtuu (ei oo mitään manuaaleja) ei viittis paikallisilta duunareilta suoraan ostaa