Uusi alfisti ilmottautuu.. vaihdelaatikko rikki 156 V6?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Gardenia
Viestit: 90
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 22:05
Car(s): ex-156 V6
Ducati Hypermotard 796
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Uusi alfisti ilmottautuu.. vaihdelaatikko rikki 156 V6?

Viesti Kirjoittaja Gardenia »

Hei vaan kaikille,

Ensimmäinen postaus. Ensimmäinen auto ostettu. Ajokortti tulossa viikon sisään. Pihalla odottaa vuoden '98 156 V6:lla [mikään muu ei kelvannut kun kortin ajaa vasta 24-vuotiaana]. Mitäpä siitä muuta sanomaan, kun että auto on kerrassaan upea! Ihan toista luokkaa kun vaikkapa kaupungilla näkyvät Opelit, joita näyttää tulevan vastaan n. 3000 kpl puolen tunnin aikana.

Sitten ne miinuspuolet joita on tällä hetkellä aivan liikaa. Josko joku vaikka osaisi lohduttaa sanomalla että joutuuko koko vaihdelaatikon pistämään uusiksi. Yksityiseltä ostettiin, myyjä "taisi" kusettaa aika rankasti. Koeajossa ei MITÄÄN vikaa, vaikka pistettiin auto koville. 100 km ajon jälkeen 5-vaihde ei pysy silmässä, eli tipahtaa aina vapaalle. Lopuksi tipahtaa myös kolmonen pois pelistä. Kaikki vaihteet toimivat kuitenkin paikalla ollessaan täysin normaalisti ;) 3 ja 5 siis ongelmana. Kytkintä nostaessa kuuluu sellanen vaimea vinkuminen. Vaihteet eivät kuitenkaan rutise. Yhdessä vaiheessa alkoi auton sisällä haisemaan myös öljy. Myyjään ei tietenkään enää saa yhteyttä. Voiko enää parempaa säkää käydä? Varmaankin jotain Motor Uppia tungettu 600 purkkia ennen koeajoa :) Mainittakoon vielä se, etten ymmärrä autoista hevon vittuakaan ja pelkään ainoastaan pahinta, vaikka se nyt tällä viikolla tarkistetaankin.

Auton saa aina kuntoon, mutta se pistää vituttamaan jos myyjä on tarkoituksella myynyt toiselle ensiautoksi viallisen, vaikka markkinoikin sitä sanalla "hyväkuntoinen". Ei perkele, tämä on mulle yhtä traaginen juttu kun joillekin prinsessa Dianan tai äiti-teresan kuolema. Kuussa käyminenkin on saatanan pientä tähän verrattuna.

Anteeksi avautuminen, postaan joskus mahdollisesti positiivisemmissa merkeissä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tervetuloa mukaan - kaikesta huolimatta. Toivottavasti viat saadaan kuntoon. Harmi homma, että kusettajia löytyy alfapiireistäkin. Yleensä toiminta on kyllä varsin rehtiä.

Missäpäin kylää muuten vaikutat? Räpylä heilumaan, kun punainen SW tulee vastaan.

Avatar
Gardenia
Viestit: 90
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 22:05
Car(s): ex-156 V6
Ducati Hypermotard 796
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gardenia »

Vittorio Jano kirjoitti:Missäpäin kylää muuten vaikutat? Räpylä heilumaan, kun punainen SW tulee vastaan.
Ihan tässä keskustan alueella. Räpylä heiluu sitten joka suuntaan kun tuo tulee kuntoon...

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Eka homma on tutkia, mistä se öljyn haju tulee. Veikkaisin vaihdelaatikon öljyvuotoa. Ja sehän taas yhdessä ongelmien kanssa meinaa (todennäköisesti), että aski on rikottu ajamalla kuivana. Ja koskapa työ, kuten myös laatikon osat, on kallista, ja laatikkoa tuskin alat itse korjaamaan, niin ohjelmassa on ehjän laatikon etsintä. Varaosahaku ei yhtään 156 V6:n laatikkoa löytänyt, kuinka lie 164 V6:n askien sopivuuden kanssa? Niitä saisi edullisestikin. Uusia tai ulkomailta tuotuja käytettyjä voinee kysellä Alfan osia myyviltä firmoilta. Jos pätäkkää on liikaa, niin miksei Delta-autostakin...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Hyvällä tuurilla riittää kun laittaa lisää öljyä mikäli on vähissä. Itse kyttäilin ebaysta laatikkoa omaan, 60tml ajettu löytyi UK:sta ja hintaa tuli rahteineen n. 400e ja siihen sitten pari sataa työt päälle.

164:sen laatikko ei taida käydä, lienee viisipykäläinen ainakin vähän vanhemmat..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Laakerivialtahan tuo kuulostaa mutta kannattaisi ensin tosiaan kokeilla öljyn tarkastusta/lisäystä, ei se paljoa maksakaan.

Uudet laakerit eivät varmaan varaosana maksa maltaita mutta niiden vaihto ei ole ihan pieni homma. Eiköhän tuohon kuitenkin pienellä etsimisellä vaihtolaatikkokin löydy, 164:n askit eivät käy lukuunottamatta ehkä 24v QV:n laatikkoa mutta vaikka sellainen jostain kivenkolosta löytyisikin, tuskin se olisi ainakaan halvempi kuin 156 V6:n looda.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Tehdaskorjattu koppa veekutoseen maksaa Muukkosella 1738,5 e + työt päälle, eli pahimmassa tapauksessa ei ihan halpaa lystiä lainkaan :? Mutta toivottavasti kyse on pienemmästä viasta.

Joo ja tervetuloa raatiin.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Voipi olla että haju tulee kytkimestä eikä öljyistä, jos kerran kuuluu vinkunaa vaihteen vaihdon yhteydessä. 3 ja 5 varmaankin alkaa pysymään päällä kun säätää kepin mekanismin.

Onnitellaan nyt kuitenkin hienon auton hankinnasta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Gardenia
Viestit: 90
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 22:05
Car(s): ex-156 V6
Ducati Hypermotard 796
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gardenia »

Kiitoksia kaikille vastauksista. Vaihdeöljyt oli vaan tosi lopussa, ettei sen kummempaa. Uudet kun laittoi kehiin, niin loppui vinkumiset ja vaihteiden putoilu.

Avatar
lekkeri
Viestit: 69
Liittynyt: 07 Elo 2006, 10:01
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja lekkeri »

Gardenia kirjoitti:Kiitoksia kaikille vastauksista. Vaihdeöljyt oli vaan tosi lopussa, ettei sen kummempaa. Uudet kun laittoi kehiin, niin loppui vinkumiset ja vaihteiden putoilu.
pitääpä sitten itsekkin käydä vaihdattamassa lootan öljyt.
ei paljoa vikaa ole ollut (muuta kuin synkronoinnin kanssa) mutta äsken kun tulin kotiin niin kakkonen putosi jokatoinen kerta vapaalle :evil:
mitäs vaihteistoöljyä suosittelisitte ja paljonko tuohon mahtuu (ei oo mitään manuaaleja) ei viittis paikallisilta duunareilta suoraan ostaa :roll:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ricambi Heikka kirjoitti:Alfa 147 3.2V6, 156 2.5V6 - 3.2V6 - 2.4JTD20v, 166 2.5V6 - 3.0V6 - 3.2V6 - 2.4JTD20v, GT 3.2V6, GTV/Spider 3.2V6

Uusi suositus: TUTELA CAR MATRYX, SAE 75W-85, GL-4
Määrästä ei ole mitään hajua.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Pari litraa. Onhan siinä mittatikku :wink: Siis ainakin 156 V6:n lodjussa.
Abarth 500 Esseesse

Vastaa Viestiin