Alfan 2.5 td koneista kokemusta ?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Alfan 2.5 td koneista kokemusta ?

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

eli käytetty ainakin 155 ja 164 malleissa.. onko kokemuksia ? kestävyys, taloudellisuus, jne jne viritys ? kaikki tieto kelpaa :mrgreen:
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

taitaa tuolla koneella olevat ja suomesta löytyvät alfat olla max yhden käden sormilla laskettavissa ja epäilenpä että foorumilaisista tuskin omistajia löytyy..

ulkomaisia foorumeita selaamalla varmasti jotain tietoa saa..

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Buon di,

Eikös tuo ole se VM:n pata?
Valmistajana siis VM Motori,
taitaa nykyään kuulua Cumminsille?

Noitahan on vuosien varrella ollut
eri tilavuuksilla melkoisessa määrässä
autoja. Äkkiseltään mieleen tulevat
ainakin:
- Alfa
- Fiat
- Lancia
- Rover
- Range Rover
- Chrysler
- Toyota

Noissa taisi olla heikkona kohtana kannet
ja lämpöongelmat. Näin ainakin Rangessa.

-Tazio

EDIT: Siis ei Cummins vaan Detroit Diesel!

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

mikäs kansissa vikoina ? pahveja saa varmasti vahvempia.. tai teettää. ja minkämoiset lämpöongelmat ? luulisi olevan ratkaistavissa :roll: en tiennytkään että on noin monessa käytetty pata :mrgreen: eihän se ihan huono voi olla :roll: :mrgreen:
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

no joo.. onhan tota käytetty : Alfa romeot 164&155, Chrysler voyager, Dodge dagota, Jeep cherokee, Opel frontera, Range Rover, Rover 825, Ford scorpio, Toyota Land cruiser :crazyeyes:
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Kansilla on taipumus haljeta venttiilikannaksesta...niinkun monen muunkin dieselin kansilla. Ylikuumeneminen tai raskas kaasujalka kylmälle koneelle moista yleensä aiheuttaa.

Muutenhan se 2.0-2.4-2.5 VM on kuin kuorma-auton kone, jakopää hammaspyörillä, erilliset kannet joka pytylle, sylinterilohko on rautaa, eräänlainen yleismoottori jota pienin muutoksin sovelletaan moneen laitteeseen... 8)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Onkos tuo se sama kattila jota on asennettu Lancia Theman nenälle?

Vähältä piti etten ostanut suoraruisku-Lankista mutta koeajo muutti mielen; Kone on tosiaan kuin suoraan Ducatosta kalinoineen ja tärinöineen. Ei sovi Themaan ei ei. Ei ollut kivan tuntuinen edes maantiellä, kulki kyllä ihan hyvin kunhan sai ahdot nousemaan mutta viive oli melkoinen ja kone alakierroksilla hengetön. Ihan toista maata kuin 156:n 2,4 JTD.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

themassa tais olla 100hv ? alfassa 125 ja väännötkin tais olla jotain 220nm thema ja 290 alfa. ja jos oli hurja viive, olikohan kaikki kunnossa ? :mrgreen: saahan tohonkin laitettua vnt-ahtimen.. toimii ainakin jotenkin jos pistää ohjauksen normista alipaineesta ylipaineeksi :wink:
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

jep varmistin : themassa 2445 kone ja 100hv / 217nm 2300rpm ja alfassa on sitten 2499 kone ja 125hv / 290nm 2000rpm siis koolla tarkotin tilavuutta :mrgreen: onhan tossa oltava jo eroakin kulkupuolessa : 25hv/ 73nm
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei kun se ajamani Thema oli -95 mallia, siinä pitäisi olla 2,5 litraa ja 118 hepokattia. Vääntöarvoja en nyt tähän hätään löytänyt.

Koneen kunnosta en tiedä kun ei ole vertailukohtaa, ei se ainakaan savuttanut mitenkään epänormaalisti. Nimim. alfa 156 v6 kertoili vastaavalla kattilalla varustetussa TDI-Cromassaan olleen samantyyppistä viivettä, olisko mahtaneet molemmat olla samalla tavalla rikki? Epäilen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

vnt kehiin siis :mrgreen:
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Vastaa Viestiin