Oman "diagnoosini" oikaisu??? 164 V6 oikuttelee

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Oman "diagnoosini" oikaisu??? 164 V6 oikuttelee

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Kun en tunnu hakukonetta osaavan käyttää, niin kysyn taas näin julkisesti. Hirrrrmuiset anteeksipyynnöt. :oops:

Juu, eli 164 v6 superin vika on seuraava:

1) Tyhjäkäynti nostaa välistä, (aivan itekseen, kuin joku olisi polkimella) hetkeksi kiekat tuonne 1500-2200 huitteille laskeakseen ne hetken perästä ihan normiin vajaaseen tonniin. tämä saattaa toistua, tai jopa triplaantua esim. pitkän OTTOmaattiasioinnin yhteydessä.

2) Noin kerran kuussa joutuu esim. huoltiksen pihalla sahaamaan käyntiin noin 10 sec, jonka jälkeen kunnon kaasutuksen myötä taas kaikki okei.

- Auto ei sammuile ajossa, eikä muuten haittaa menoa mitenkään.

Olen ajatellut vian olevan lambdassa, tai sen jonkun "kaasuläppähärvelin???" paskaisuudessa.

Mistä selkeät ohjeet näihin puhdistus puuhiin, koska vähän jokaisella tuntuu tarvetta olla tehdä se.

Ja vielä, että minkälainen testeri täytyis pajalla olla, notta sais tän mun superini koneeseen kiinni?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Minulta löytyy myös toi ykkönen. Syynä toisen sytytyspuolan maihin lyöminen ajoittain, tyhjäkäynti heittelee niin paljon että sammuu myös välillä.

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Re: Oman "diagnoosini" oikaisu??? 164 V6 oikuttele

Viesti Kirjoittaja Monza »

ollikuhta kirjoitti:
2) Noin kerran kuussa joutuu esim. huoltiksen pihalla sahaamaan käyntiin noin 10 sec, jonka jälkeen kunnon kaasutuksen myötä taas kaikki okei.

Ja vielä, että minkälainen testeri täytyis pajalla olla, notta sais tän mun superini koneeseen kiinni?
Kuumana tai puolilämpimänä vieteri on joskus satunnaisesti pitkä. Mainitaan muistaakseni ihan manuaalissakin. Taidettiin jopa neuvoa niin, että kun kuumana painaa kaasua startatessa niin hörähtää helpommin tulille.

AutoMilanossa pääsivät minun ECU:un kiinni. Tuntui olevan nihkeää löytää testeri, jossa on sopivat softat. Konalan pikahuoltokaan ei onnistunut, oli kuulemma liian vanha auto :mrgreen:

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

oli kuulemma liian vanha auto
No justiinsa...

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

ollikuhta kirjoitti:
oli kuulemma liian vanha auto
No justiinsa...
Todettakoon tähän, että palvelu toimi kavereilla kyllä. Olivat laittamassa huoltoa kiinni, mutta silti yrittivät. Eipä tuonne silti kannata enää yli kymmenvuotiasta autoa viedä ...

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Voisiko olla imuvuoto? Tuossahan on vielä se mokkulamallinen tyhjäkäyntisäädin, sen puhdistaminen ei ainakaan tee pahaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin