156 vääntö pois, lievä dieseltyhjäkäynti.
Valvoja: Moderators
156 vääntö pois, lievä dieseltyhjäkäynti.
Nyt tuli sellainen probleema, että autosta on vääntö totaalisen kadoksissa. Auto 156 2.0i TS. Kävin tuossa tekemässä tietokone analyysinkin, mutta sieltä ei mitään irronnut. Kuitenkaan ei viitsisi ihan hakuammunnalla lähteä osia vaihtelemaan, joten onkos teillä jotain kokemuksia. Itsestäni tuntuu vahvasti että ilmi olisi sökö, mutta johtaako se myös matalampaan tyhjäkäynti ääneen. vähän kuin olisi dieselmoottori persiin alla. Mitä uusi ilmi maksaisi, onko mahdollisuuksia vaihtaa kotikonstein, jos ei, mitä liikkeessä asennus+osat? Jos edes johonkin näihin kysymyksiin osaisitte vastata niin kiitos!
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Mitä luultavammin kysessä on juuri tuon ilmamassamittarin vika.... käsittääkseni ilmin hinta vaihtelee 150 eurosta ylöspäin, ja on helppo ja nopea vaihtaa itse ....
diesel ääni voisi vaikka johtua ajoituksenmuuntimesta?
diesel ääni voisi vaikka johtua ajoituksenmuuntimesta?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Tuo on suhteellisen helppo testata, vedät vaan ilmin johdon veks ja ajelet päivän verran. Jos auto on parempi kuin ilmin kanssa, niin mars kauppaan uutta hakemaan. Tampereella kuulemma 109 euroa AD varaosamaailmassa. Vaihtoon menee viisi minuuttia ja on kiinni ainoastaan kahdella torxilla.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Mites tuo johdon irroitus, jos irroitan ilmin johdon ohittaako kompuutteri vai sen arvon vai heittääkö koko järjestelmän ja kaikki arvot hätäjärjestelmän puolelle? Eli ilmin irroittamalla voisi parantaa lambda oireen? Pitää kuitenkin itsekkin kokeilla ilman ilmin johtoa kun tuossa omassakin on pieniä häiriötä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Juu, mut ainakin vanhemmissa tessuissa merkkivalo sammuu kun liittimen kytkee takaisin. Vikakoodi kyllä jää varmasti muistin syövereihin, mut eipä sillä väliä oo kun tietää mistä se johtuu. Noissa ILMIn vaihdoissa kantsii ehdottomasti suorittaa ECU-reset samalla.Pasi kirjoitti:testasin irrottaa ilmin tänään omastani... mielestäni käynti parani hiukan (eli ilmi "vähän" rikki) ... näyttöön tuli kyllä heti MCSF ilmotus kun sen otti irti
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan