156:n kakkosvaihde rahisee

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
atti
Car(s): Brera 2.4 JTD, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6

156:n kakkosvaihde rahisee

Viesti Kirjoittaja atti »

Eli tilanne on tämä:

156:llani on ajettu noin 40 tkm, ja pikkuhiljaa pitäisi viedä huoltoon. Muuten kärry on pelannut lähes virheettömästi, mutta kakkosvaihteen kanssa on ollut pientä takkuamista. Talvella vaihteen saaminen päälle oli tod. kovan työn takana, mutta pistin sen ominaisuudeksi.

Nyt kuuman kesän aikana tuli kerran ajettua hitaasti ikkuna auki, ja havaittua että vaihteen siirtäminen kakkoselle pitää muita kovemman rasauksen. Tämä lisäksi kakkosella vedon ollessa päällä, kuuluu selkeä rahina, jota ei kuulu ykkösellä eikä kolmosella.

Eli nyt kysymys - onko tällainen käytös ominaisuus, ja minä hermoileva idiootti vai voiko sen takana olla jokin oikeakin ongelma. Tämä siksi, että pakaillisessa Deltassa kumminkin vastataan, että ei siellä mitään vikana ole :lol:

PSS
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta

Viesti Kirjoittaja PSS »

No ei mulla ainakaan vaihteet rahise (40t ajettu v6).

Pablo Honey
Car(s): Ex 156 2.5 V6

Re: 156:n kakkosvaihde rahisee

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

atti kirjoitti:Eli nyt kysymys - onko tällainen käytös ominaisuus, ja minä hermoileva idiootti vai voiko sen takana olla jokin oikeakin ongelma. Tämä siksi, että pakaillisessa Deltassa kumminkin vastataan, että ei siellä mitään vikana ole :lol:
Tarkista vaihteistoöljyt, tai vaihda ne vaikka saman tien. Joillakin (kuten minulla) laatikkoon liittyvät häröäänet ja synkro-ongelmat ovat lieventyneet tai jopa poistuneet uusilla öljyillä. Itse laitoin Tutela Matryx GL-4:ää, jota saa mm. Heikalta, ja juuri kakkonen menee nykyään entistä paljon nätimmin silmään myös kylmänä.

atti
Car(s): Brera 2.4 JTD, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6

Viesti Kirjoittaja atti »

kiitti tiedosta, nyt osaa vaatia että sille tehdään jotain :)

mjr

Viesti Kirjoittaja mjr »

Itselläni oli ensimmäisessä 156:ssa 1 ja 2 vaihteella sivuääni ajossa . Laatikosta oli joku laakeri sökö Meni auton käytettynä minulle myyneen liikkeen takuuseen , mittarissa oli 62000

Vastaa Viestiin