V6 turbo huolto-ohjelma
Valvoja: Moderators
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
V6 turbo huolto-ohjelma
Eroaako V6 turbon huolto-ohjelma vapaastihengittävistä. Venttiilikoneiston rakenne on ainakin erilainen ja jostakin luulen kuulleeni että vaatisi ajoittain säätöä.
"Timing cingulum off et valuulas node"
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Katsoin pikaisesti GTV:n ja 164:n huolto-ohjelmat, ja niissä ei minkäänlaista eroa tehdä noiden koneiden välille.
"Venttiilivälyksien tarkastus, säätö tarvittaessa" on ajoitettu 40 tkm välein - tässä tietysti poikkeuksena GTV TS kone, joissa hydraulinen säätö. Tuossa siis ehkäpä ainoa ero.
"Venttiilivälyksien tarkastus, säätö tarvittaessa" on ajoitettu 40 tkm välein - tässä tietysti poikkeuksena GTV TS kone, joissa hydraulinen säätö. Tuossa siis ehkäpä ainoa ero.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Niin mikä on se johon V6 Turboa verrataan? Kaikissa "pitsikantisissa" on hydrauliset venttiilinvälysten säädöt, Turbossa mekaaninen pala-ruuvisäätöyhdistelmähässäkkä. Ainakin 16v Sparkin tulpanvaihtoväli on sata tonnia, turbon taitaa olla lyhempi. Öljynvaihtoväli on kai kaikissa Alfan bensakoneissa vaivainen kymppitonni? Jakohihnat koneesta riippumatta 3v/60tkm.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jaa, GTV:n huoltokirjassa oli muistaakseni kymppitonnin öljynvaihtovälit moottorista riippumatta ja periaatteessahan koneet ovat samoja kuin 156:ssa? Eipä olis kyllä ensimmäinen kerta jos noiden logiikka ontuu.
Pajavasara-156 pärjää sentään kaksi kymppää samoilla liukasteilla. Kaverin Kian öljynvaihtoväli taas on huimat 7500 ja huolto 15000:n välein
Pajavasara-156 pärjää sentään kaksi kymppää samoilla liukasteilla. Kaverin Kian öljynvaihtoväli taas on huimat 7500 ja huolto 15000:n välein

- Epäkelpokeräilijä -
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tuo huoltoväli oli jossain vaiheessa myös mainosvaltti, eli yhtäkkiä moni merkki jätti "välihuollon" pois (kieltämättä öv lukuunottamatta ihan turha). En kyllä itse ajaisi yli 10-15tkm samoilla öljyillä. Kuitenkin mitätön kuluerä autoilussa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)