Lambdan vaihto
Valvoja: Moderators
Lambdan vaihto
Niin oliko jollain kokemusta miten tuo lambda vaihdetaan, on pitemmän aikaa ollut sellaisia oireita että se pitäisi vaihtaa. Lähinnä kiinnostaa miten se johdotus menee siellä auton alla ja täytyykö tehdä jotain resetointeja ja mistä mahtaisi saada halvalla aidon boschin??
Kiitos!
Kiitos!
Kun pelkkä teho ei riitä!
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Onkohan autosi kolmella vai yhdellä lambdalla? Vanhemmat 156:set ovat yhdellä ja ainakin 2002 malleissa on jo kolme lambdaa. Pakosarjalla olevat ovat helppoja vaihdettavia, kunhan eivät ole palaneet ihan kiinni. Joku kertoili edullisesta Boschilaisesta, jonka varaosanumero on hieman eri, mutta ainoana erona on hieman lyhyemmät johdot. Taisi olla 70€ sen hinta, kun DA:ssa taitaa olla jotain 170€.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Morjens,
Mun alfa oli kanssa yksi-lambdainen. Hankin anturin tuosta tamperelaisesta liikkeestä http://www.vpv-motorracing.com/ katso sieltä tarvikkeet, lambda, 4-johtoinen planaarianturi ...
Soitin yhteystiedoissa mainitulle herralle ja hän vakuutti minut siitä, että se nimenomaan toimii Alfassa. Noh, ostin yhden ihan riskillä. Johto oli tosiaan hieman lyhyempi kuin alkuperäinen. Muuten ei ulkoista eroa alkuperäiseen verrattuna ollut. Totesin sen toimivan kuin junan vessa eli kannattava hankinta. Sittemmin Alfa on matkustanut uuteen perheeseen.
Itse lambda on suhteellisen helppo irroittaa. Auto sen verran ylös, että saat tarvittaessa lenkkiavaimeen+jatkovarrelle tilaa toimia, jotta saat väännetyksi vanhan anturin liikkeelle. Voipi olla sitten jumissa. Johdotus menee kyllä pahassa paikassa. Se on kiinnitetty klipseillä vast. koneen taaksen pariin paikkaan, jonne käsi on hyvä saada pujotetuksi. Auttaa, jos otat etupakoputken kannakkeen yms... pois tieltä. Enpä muista sainko uuden lambdan johdon pujotetuksi kaikkiin kiinnikkeisiinsä, joista osa rikkoontui vanhaan irroitettaessa. Missään tapauksessa johto ei jäänyt piukalle vaikka lyhyempi olikin.
Mun alfa oli kanssa yksi-lambdainen. Hankin anturin tuosta tamperelaisesta liikkeestä http://www.vpv-motorracing.com/ katso sieltä tarvikkeet, lambda, 4-johtoinen planaarianturi ...
Soitin yhteystiedoissa mainitulle herralle ja hän vakuutti minut siitä, että se nimenomaan toimii Alfassa. Noh, ostin yhden ihan riskillä. Johto oli tosiaan hieman lyhyempi kuin alkuperäinen. Muuten ei ulkoista eroa alkuperäiseen verrattuna ollut. Totesin sen toimivan kuin junan vessa eli kannattava hankinta. Sittemmin Alfa on matkustanut uuteen perheeseen.
Itse lambda on suhteellisen helppo irroittaa. Auto sen verran ylös, että saat tarvittaessa lenkkiavaimeen+jatkovarrelle tilaa toimia, jotta saat väännetyksi vanhan anturin liikkeelle. Voipi olla sitten jumissa. Johdotus menee kyllä pahassa paikassa. Se on kiinnitetty klipseillä vast. koneen taaksen pariin paikkaan, jonne käsi on hyvä saada pujotetuksi. Auttaa, jos otat etupakoputken kannakkeen yms... pois tieltä. Enpä muista sainko uuden lambdan johdon pujotetuksi kaikkiin kiinnikkeisiinsä, joista osa rikkoontui vanhaan irroitettaessa. Missään tapauksessa johto ei jäänyt piukalle vaikka lyhyempi olikin.