156:sen kytkin ja pakkanen..

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

156:sen kytkin ja pakkanen..

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Ulkona meni mittari pakkasen puolelle ja rupes autosta kytkin luistaan..
Onkohan jäätyny jotakin vai kurja yhteensattuma? En vihtis ruveta kytkinrempaan.. :?

Jos tulee toi kytkinremppa eteen, niin onko se paha tehä ite?
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

En oikeestaan tajua kytkimestä mitään, mutta voisiko huonot kytkin/jarr unesteet aiheuttaa tuommoista :roll: . Eli siis nesteissä paljon vettä seassa joka mennyt kohmeeseen.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Voisipa hyvinkin olla. Nesteet kohmeessa -> työsylinterit ei toimi ja kytkin jää hieman auki.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
lekkeri
Viestit: 69
Liittynyt: 07 Elo 2006, 10:01
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja lekkeri »

jep itselläkin oli hieman samaa vikaa, luisti tosin ihan pikkasen vaan, vaihdatin nesteet sitten niin nytten tuntuu todella hyvältä vaihtaa 8)
vaihteetkin menee päälle helvetin hyvin kunhan kone hieman lämpeää, ennen oli hieman raskaampaa vaihtaa :P

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Viesti Kirjoittaja italia »

Moista vikaa ei kyllä itselläni ole kummassakaan alfassa ollut mutta molemmissa on taas pakkasilla starttauksen jälkeen ohjaustehostin huutamaan 2-sekuntia 0-5-`C ja viime talvena 15-30-`C noin 30 sekuntia. Itse olen talvellakin antanut autojen lämmitä rauhassa tyhjäkäynnillä että kerkiää tehostimen öljytkin notkistumaan olipa sitten lohkossa tai ei mutta kerkiääpä aamulla keittää ja juoda vielä kaffet auton lämmitessä...Sori tää meni reilusti OT.. :oops:
QUORTHON 1966-2004

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Tommosta mäki vähä uumoilin. :? Onkohan tuo kytkinnesteen vaihto paha homma, siinähän joutuu ilmaamaan jarrutki samalla? Eikös siinä oo jarru-ja kytkinneste samalla järjestelmällä..
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Tapsapoika kirjoitti:Tommosta mäki vähä uumoilin. :? Onkohan tuo kytkinnesteen vaihto paha homma, siinähän joutuu ilmaamaan jarrutki samalla? Eikös siinä oo jarru-ja kytkinneste samalla järjestelmällä..
Ei ole paha homma. Jarru- & kytkinneste on samassa säiliössä =)
Kaveri mukaan avuksi, kytkimen ilmausohjeet: http://members.lycos.co.uk/gazza82/
VMP

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Ookke.. Eiköhän näillä pääse eteenpäin :)
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

Vastaa Viestiin