Ajovalot 156 98
Valvoja: Moderators
- Mika
- Viestit: 506
- Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...
Ajovalot 156 98
Onkos jollain jotain räjäytys kuvaa miten noi lamput kuuluis oikeesti olla tuolla sisällä kun vittu tuntuu valaisevan taivasta ja odottavan ufon laskeutumista.
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Ajovalot 156 98
Interesting.Mika kirjoitti:vittu tuntuu valaisevan taivasta
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Samaa ongelmaa pohdittiin kaverin kanssa Englannissa kesällä kun sen valot osotti taivaaseen... tultiin siihen tulokseen että se lampun kanta/pidikkeet oli vääntyneet paskaksi kun kaveri oli vääntänyt lamppua sinne väkisin väärään asentoon 

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Mulla on noi jälkiasennus xenonit, jotka on muuten todella hyvät, niiden kanssa tuntuu ettei pitkissä riitä enää teho. Pitkät kun räväyttää päälle, niin tuntuu ettei niistä ole mitään apua. Tosin mullakin osoittaa kohti taivaita.
Eikös joku ollut väännellyt niitä polttimon kantoja ja saanut sillä suunnattua pitkiä?
Eikös joku ollut väännellyt niitä polttimon kantoja ja saanut sillä suunnattua pitkiä?
No nii.. eiköhän tämä tullut mullakin nähdyksi, eli otin ja tutkin syyn
omasta laitteesta.
Ensinnäkin, seinätestillä - siis auto 1m päähän seinästä ja lähivalot oli
kunnossa, kuten oli ollutkin, mutta ne pitkät.. Päin v***ua, etten nyt
sanoisi, puunlatvojahan ne osoitti.
Tarkempi tihrustus toi esiin sen, että ne lampun pohjat, joihin sitten
polttimot kiinnitetään, oli löysät - siellä ne lonksahtelivat ylös-alas ja
vähän sivuillekin, kuin apaattiset kastemadot golfkentän reiässä!!
No, tutkimus osoitti että ne on kiinni niissä muovihärpäkeumpion
pohjaosissa kaiketi joidenkin muoviklipsujen takana, vai oliko sitten
peräti siten, että noissa sinkytissä peltipohjissa oli reiät, joista oli tullut
muovitapit läpi ja nämä sulatettu tehtaalla läjään pitämään pohjia
paikoillaan - mitäs tuosta, mutta ilmeisesti polttimon lämpö oli sitten
johtunut tuohon pohjalevyyn ja muovikiinnitys antanut periksi. En
alkanut tuota parantelemaan, kun olis varmaan pitänyt irrottaa umpiot,
eipä sinne millään muuten korjailemaan pääse!
Ajattelin sitten tuota polttimon kantalevyjen taivuttelua ja ostin uudet
valonlähteet, koska kävisihän sekin vaihto samalla.. Vaan sitten tuli
kuningasidea, vai menikö minuun itse s***ana, mutta kun eivät nuo
nyt paljonkaan kustanna, niin ostin jokusen erimerkkisen, oli siinä
Philips, Jahn, Würth, Phoenix ja joku ties minkä merkkinenkin.. Sitten
tutkimaan oikein tason päällä ja vesivaaka vielä alla tukena! Eikös
ollutkin niin, että jokaisen lampun kantalevyssä oli heittoa, mikä oli
väärässä minnekin suuntaan, aina oli ilmarako suorassa olevan tason
ja lamppurungon välissä, jos kanta oli painettuna tarkasti vesivaa'an
päätyyn - eli kun noita lamppuja tekevät, ainakin 1 milj. kappaletta
pienessä ajassa - niin eipä näytä kukaan tehtaalla jaksavan kiinnostua
onko tuo kaikin puolin asennuskelpoinen ja direktiivien mukaan ihan
laatutuote.. Eli vääntelemiseksi meni, mutta nyt näyttelee oikein, eli
kaukovalojen keskipiste noin 1 cm ylempänä kuin lähivalojen yläraja -
se lähäreiden putoamahan on n. 1,3%, eli noin 1,3 cm alas umpion
keskipisteestä metrin matkalla, hiukan autosta riippuen. Saattaahan
nuo nyt vähän ylös jäädä, mutta kuitenkin ovat lähempänä. Kaksia
pihtejä tuohon en sentään tarvinnut, linjapihdit ja hyvä ote riittää, kun
pienikin nitkaus kantalevyssä vaikuttaa jo aikas mukavasti..
Mutta tälleen se tosiaankin tuntuu toimivan, tosin pitää tuo jossain
välissä kyllä korjata paremmaksi, alkaahan ne valot tuon vuoksi
siellä ajan saatossa värähdellä yhä pahemmin ja näkyvämminkin..
Mutta odottakoon nyt sopivaa aikaa.
omasta laitteesta.
Ensinnäkin, seinätestillä - siis auto 1m päähän seinästä ja lähivalot oli
kunnossa, kuten oli ollutkin, mutta ne pitkät.. Päin v***ua, etten nyt
sanoisi, puunlatvojahan ne osoitti.
Tarkempi tihrustus toi esiin sen, että ne lampun pohjat, joihin sitten
polttimot kiinnitetään, oli löysät - siellä ne lonksahtelivat ylös-alas ja
vähän sivuillekin, kuin apaattiset kastemadot golfkentän reiässä!!

No, tutkimus osoitti että ne on kiinni niissä muovihärpäkeumpion
pohjaosissa kaiketi joidenkin muoviklipsujen takana, vai oliko sitten
peräti siten, että noissa sinkytissä peltipohjissa oli reiät, joista oli tullut
muovitapit läpi ja nämä sulatettu tehtaalla läjään pitämään pohjia
paikoillaan - mitäs tuosta, mutta ilmeisesti polttimon lämpö oli sitten
johtunut tuohon pohjalevyyn ja muovikiinnitys antanut periksi. En
alkanut tuota parantelemaan, kun olis varmaan pitänyt irrottaa umpiot,
eipä sinne millään muuten korjailemaan pääse!
Ajattelin sitten tuota polttimon kantalevyjen taivuttelua ja ostin uudet
valonlähteet, koska kävisihän sekin vaihto samalla.. Vaan sitten tuli
kuningasidea, vai menikö minuun itse s***ana, mutta kun eivät nuo
nyt paljonkaan kustanna, niin ostin jokusen erimerkkisen, oli siinä
Philips, Jahn, Würth, Phoenix ja joku ties minkä merkkinenkin.. Sitten
tutkimaan oikein tason päällä ja vesivaaka vielä alla tukena! Eikös
ollutkin niin, että jokaisen lampun kantalevyssä oli heittoa, mikä oli
väärässä minnekin suuntaan, aina oli ilmarako suorassa olevan tason
ja lamppurungon välissä, jos kanta oli painettuna tarkasti vesivaa'an
päätyyn - eli kun noita lamppuja tekevät, ainakin 1 milj. kappaletta
pienessä ajassa - niin eipä näytä kukaan tehtaalla jaksavan kiinnostua
onko tuo kaikin puolin asennuskelpoinen ja direktiivien mukaan ihan
laatutuote.. Eli vääntelemiseksi meni, mutta nyt näyttelee oikein, eli
kaukovalojen keskipiste noin 1 cm ylempänä kuin lähivalojen yläraja -
se lähäreiden putoamahan on n. 1,3%, eli noin 1,3 cm alas umpion
keskipisteestä metrin matkalla, hiukan autosta riippuen. Saattaahan
nuo nyt vähän ylös jäädä, mutta kuitenkin ovat lähempänä. Kaksia
pihtejä tuohon en sentään tarvinnut, linjapihdit ja hyvä ote riittää, kun
pienikin nitkaus kantalevyssä vaikuttaa jo aikas mukavasti..

Mutta tälleen se tosiaankin tuntuu toimivan, tosin pitää tuo jossain
välissä kyllä korjata paremmaksi, alkaahan ne valot tuon vuoksi
siellä ajan saatossa värähdellä yhä pahemmin ja näkyvämminkin..
Mutta odottakoon nyt sopivaa aikaa.

- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
valoista
Kolhasin parkkihallin pilaria vasemmalla etukulmalla. Kaskoonhan remppa meni. Vaihtoivat uuden koko umpiokokonaisuuden ja tietysti se on nyt kirkkaampi kuin lievästi himmeentynyt oikea. Katselin seinää vasten valokuviota ja oikealla on selvä kuvio, mutta vasen heijastelee outoja kaaria varsinaisen kuvion ylle. Lienee niitä kuuluisia alfan ominaisuuksia. Tekis kyllä mieli vaihtaa se oikeakin uuteen, mutta se taitaa olla vähän iso töistä.
Nai hankaiskohan vasemman himmeeksi?
Nai hankaiskohan vasemman himmeeksi?

Tiedoitus
älkää ostako depo merkkisiä edullisia umpioita. Laatu on todella surkea, alkuperäiset korkeus säätö moottorit ei sovi paikalle ilman että tartee
tehdä jotain. valojen säätövarat ei piisaa joutuu shimmaamaan kiinityspisteistä. lähi ja pitkien suhde väärä. pitkät näyttää taivaalle.
älkää ostako depo merkkisiä edullisia umpioita. Laatu on todella surkea, alkuperäiset korkeus säätö moottorit ei sovi paikalle ilman että tartee
tehdä jotain. valojen säätövarat ei piisaa joutuu shimmaamaan kiinityspisteistä. lähi ja pitkien suhde väärä. pitkät näyttää taivaalle.
AUTO on kaunis kun se VOITTAA