156 2.0ts ja kylmänäkäynti

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
timomikk
Viestit: 112
Liittynyt: 30 Loka 2006, 10:25
Paikkakunta: Rauma

156 2.0ts ja kylmänäkäynti

Viesti Kirjoittaja timomikk »

Mun rouva on ruvennu pakkasilla hieman temppuilemaan kylmänä.. Starttaa nätisti mutta sit rupee pröpöttämään ja yrittää sammuilla.. Kun kaasuttelee pari kertaa kierroksia niin homma rupee luistamaan. Edell. omistaja on ilmin siihen vaihtanut ja tulpat.... voisko kuitenkin ilmissä olla jotain? Vai mikäs rouvaa vaivaa. Sit ku pääsee pihalta pois niin rouva tottelee ihan nätisti..

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Olisiko siellä Raumalla sellaiset ilmat että olisi päässyt kosteutta jotenkin tulpanreikiin. Tulpathan ovat sellaisen montun pohjalla joka täyttyy vedellä esimerkiksi moottoripesun yhteydessä.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Onko ollut lämmityksessä, silloin ainakin oireilee ellei lämmitä reilusti yli kahta tuntia jotta lämpö on tasaantunut koko jäähdytysveteen?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
timomikk
Viestit: 112
Liittynyt: 30 Loka 2006, 10:25
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja timomikk »

Onhan täällä kura ja rapa lentänyt, mutta moottoripesua en oo tehnyt.... ja lämppärissä kun on kiinni niin ongelmaa ei ole, vain jos kylmänä starttaa niin se ötköttelee hetken... ja kuten sanottu, antaa kaasua ja ajaa pihalta (noin -5c) niin rouva puhaltaa ihan nätisti. Vain ne alkumetrit ovat kankeita aamuisin, vähän kuten isännälläkin ;)

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Ei se vesi kyllä kovin helposti tieltä sylinterinkanteen asti tule joten ehkä tämä ei ole sitä, pieni mahdollisuus kuitenkin. nuo tulpat ovat sellaisessa paikassa ettei vesi ihan helposti sinne päädy ja jos sitten päätyy niin ei varmasti tule sieltä pois edes höyrystymällä. Ainoa keino on avata suojakannet ja kuivata.

Jos aiot ruveta itse tekemään niin katso tuolta: http://www.alfa156.net/
Tips/How to replace sparkplugs on the TS engines. Itse ehkä jättäisin tuollaisen homman ammattilaisille kun olen koulutukseltani insinööri.

Joskus nopeat sään muutokset ovat aiheuttaneet kummallisuuksia kylmäkäynnistyksissä, ihan kuin moottorinohjaus unohtaisi kesän aikana että mitenkäs sitä pakkas aamuna käynnistytään, tällöin TS on kylläkin oppinut tavoille taas muutaman pakkas aamun jälkeen.
"Timing cingulum off et valuulas node"

puukpe
Viestit: 1
Liittynyt: 09 Marras 2006, 10:12

Viesti Kirjoittaja puukpe »

Minulla oli vähän samantyyppisiä ongelmia. Korjaantu tosin kun vaihdoin termostaatin. Termostaatti oli rikki siten, että käyntilämmöt olivat kylmällä ilmalla jatkuvasti alhaiset.

Avatar
timomikk
Viestit: 112
Liittynyt: 30 Loka 2006, 10:25
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja timomikk »

Tänään -3 astetta ja rouva käynnistyi ilman ainuttakaan oiretta .. tämä taas todistaa sen että autoni on kuin nainen, aina välillä oikkaroi ja sitten taas kehrää kun kissa. ;D Noh, pitää tutkailla asiaa miten toimii kun pakkaset menee toiselle kymmenelle....

Avatar
timomikk
Viestit: 112
Liittynyt: 30 Loka 2006, 10:25
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja timomikk »

Niin ja tuohon termostaattiin, rouva nostaa lämmöt kyllä aika rivakasti normaaleiksi pienellä pakkasella, joten ei kait siinäkään voi ongelmaa olla... ?

Vastaa Viestiin