On muuten surkea kumi ollakseen lähes parisataaheppaisen koneen kolmas tukipiste. Kaksi sentin paksuista, pari senttiä leveää kumia putken sisällä. Onneksi etukiinnikkeet ovat kiinni kahdella M8-pultilla per kiinnike
3.0-takatuen vaihto kone paikallaan
Valvoja: Moderators
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
3.0-takatuen vaihto kone paikallaan
Onko joku vaihtanut koneen takakiinnityskumin 3.0-koneen ollessa paikallaan? Kone on kyllä tassuistaan ja pakosarjoistaan irti, mutta en millään viitsisi irrottaa loppujakin sähköjohtoja, syylaria ja kardaania moisen asian takia (siis nostaa koko konetta pois). Enkä edes yrittäisi, ja sehän maksaa ja kestää koko kesän.
On muuten surkea kumi ollakseen lähes parisataaheppaisen koneen kolmas tukipiste. Kaksi sentin paksuista, pari senttiä leveää kumia putken sisällä. Onneksi etukiinnikkeet ovat kiinni kahdella M8-pultilla per kiinnike
.
On muuten surkea kumi ollakseen lähes parisataaheppaisen koneen kolmas tukipiste. Kaksi sentin paksuista, pari senttiä leveää kumia putken sisällä. Onneksi etukiinnikkeet ovat kiinni kahdella M8-pultilla per kiinnike
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: 3.0-takatuen vaihto kone paikallaan
Joo, tuo kannatinkumi on heppoinen, itseäni aikoinaan häiritsi toi liike ja klonksaus mikä tuli, asia korjaantui "Sikaflexillä" keskitin tuen varmasti keskelle ja laitoin "Sikaflexiä" kolot täyteen, toimiiSeiska5mma kirjoitti:Onko joku vaihtanut koneen takakiinnityskumin 3.0-koneen ollessa paikallaan? Kone on kyllä tassuistaan ja pakosarjoistaan irti, mutta en millään viitsisi irrottaa loppujakin sähköjohtoja, syylaria ja kardaania moisen asian takia (siis nostaa koko konetta pois). Enkä edes yrittäisi, ja sehän maksaa ja kestää koko kesän.
On muuten surkea kumi ollakseen lähes parisataaheppaisen koneen kolmas tukipiste. Kaksi sentin paksuista, pari senttiä leveää kumia putken sisällä. Onneksi etukiinnikkeet ovat kiinni kahdella M8-pultilla per kiinnike.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Loistavaa infoa pojat.
Taidan iskea Sikaflexit tuohon uuteen kumiin heti tuoreeltaan. Kumi on varmaan jonkun 1.3-litraisen Fiatin kumi, joka on sattunut olemaan suunnittelijan pöydällä kun takatuen kohtaa piirrettiin.
Se kumi on muuten toispuoleisesti siinä akselilla myös uudessa alkuperäisosassani. Syytä en ole keksinyt kuin sen, että ehkä kone ja koko pakka on sitten veto päällä linjassa. Kääntämällä kumin toisin päin saisin moottorini suoraan, mutta ehkä jätän sen kieroon. Henkimaailman asioita. Paras unohtaa ja ajaa vaan.
Taidan iskea Sikaflexit tuohon uuteen kumiin heti tuoreeltaan. Kumi on varmaan jonkun 1.3-litraisen Fiatin kumi, joka on sattunut olemaan suunnittelijan pöydällä kun takatuen kohtaa piirrettiin.
Se kumi on muuten toispuoleisesti siinä akselilla myös uudessa alkuperäisosassani. Syytä en ole keksinyt kuin sen, että ehkä kone ja koko pakka on sitten veto päällä linjassa. Kääntämällä kumin toisin päin saisin moottorini suoraan, mutta ehkä jätän sen kieroon. Henkimaailman asioita. Paras unohtaa ja ajaa vaan.
- Teeäs
- Viestit: 95
- Liittynyt: 25 Elo 2003, 20:35
- Car(s): 75TS,156V6,156JTD16v,Alfetta GT,145JTD
- Paikkakunta: Raahe
GTV6-foorumilla on näköjään käsitelty asiaa joskus...
http://www.gtv6.org/discus/messages/200/110.html?0
http://www.gtv6.org/discus/messages/200/110.html?0
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Vielä parempaa - hyvä linkki. Kosaanilla vaan lämpöä ympäristöön, niin palikka tippuu käteen kuin kypsä omena. Helpotukstekniikat ovat kova sana - ei meinään ole monttua tai autonosturia.
Samalla kävi ilmi, että muillakin on koneet vinossa ja sormi on käynyt suussa.
Tosin olipa siellä meikäläisen Alfaan paremmin sopiva testimoniaali
"I'm glad I'll probably never have to do this one again. Total time about 5 hours. Now that everything's loosened up, and I know what I'm doing I could do it in about 30 minutes."
Samalla kävi ilmi, että muillakin on koneet vinossa ja sormi on käynyt suussa.
Tosin olipa siellä meikäläisen Alfaan paremmin sopiva testimoniaali
"I'm glad I'll probably never have to do this one again. Total time about 5 hours. Now that everything's loosened up, and I know what I'm doing I could do it in about 30 minutes."
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Joo näin on, nyt muistan tuon asian kun sanoitSeiska5mma kirjoitti:Loistavaa infoa pojat.
Taidan iskea Sikaflexit tuohon uuteen kumiin heti tuoreeltaan. Kumi on varmaan jonkun 1.3-litraisen Fiatin kumi, joka on sattunut olemaan suunnittelijan pöydällä kun takatuen kohtaa piirrettiin.
Se kumi on muuten toispuoleisesti siinä akselilla myös uudessa alkuperäisosassani. Syytä en ole keksinyt kuin sen, että ehkä kone ja koko pakka on sitten veto päällä linjassa. Kääntämällä kumin toisin päin saisin moottorini suoraan, mutta ehkä jätän sen kieroon. Henkimaailman asioita. Paras unohtaa ja ajaa vaan.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69