elikkä täytyis hitsailla migillä pakohormia sen ollessa kiinni autossa, joten onko muuta tehtävissä ennen hitsaamista kun irottaa letkut akusta? Onko kellään ikinä hajonnut mitään sähköhiluja hitsatessa?
Teoriassa teorialla ja käytännöllä on eroa, käytännössä ei....
Kaveri hitsasi tessuni putkea pari vuotta sitten ja enpä muuta tehnyt kuin otin piuhat akusta irti ennen hitsuuta. Hitsauksesta johtuneita vikoja ei ole ilmennyt.
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -
Ei oo ikinä hajonnut mitään irrotan vain miinuskaapelin jos muistan ei oohajonnut vaik on kaapeli jäänyt kiinni siis koskee elekronisia vehkeitä mekaanisissa en oo yleensä irrottanut. Kaverilla on korjaamo jossa korjaa ruostevaurioita paljon ei ongelmia
Päinvastoin kävi itelläni. Ensiks hitsailin akun ollessa kiinni ja kaikki toimi. Sen jälkeen muutaman viikon kuluttua akku irti hitsauksen ajaks ja ajonesto sekos
Kaverin vanha Sunny meni hitsauksista ihan sekaisin, sisävalot, ajovalot paloivat milloin niitä huvitti. siis ku akun navat olivat ilmeisesti jääneet kiinni.
Epezi kirjoitti:Ainiin joo, ikinä en ole tajunnut akun napoja irroitella
Eli kaikki hitsaukset olen tehnyt akku kiinni, ja aina on kaikki toiminut.
Hitsailkaa vaan akku kiinni, varsinkin mielenkiintoisempia malleja, niin joku saa sit uloskantohintaan harrasteprojekteja (kuvia albumissa)...
Edit: siis kuva on tuo "teho-osastolla", jossa meneillään puolan/sytytyksen johtosarjan uusiminen luovuttaja-auton osilla. Voin vakuuttaa että projekti on *ittumainen ilman autosähköasentajan tutkintoa.
ABS:t on kuulemma aika herkkiä ottaa nokkiinsa hitsailusta. Varmaan jos haluu leikkiä uhkarohkeeta niin laittaa maan niin lähelle vaan ko vain voi, kuitenkaan ei oo iso vaiva ottaa akkunkenkää pois. ABS:ien osalta jotku nyppii vielä ne anturitkin irti... mene ja tiedä.