Nyt olisi kohtapuoliin menossa 33 pajalle hakemaan uutta kytkintä ja uusia osia vaihteistoon. Kytkin luistaa vähän kovissa kiihdytyksissä ja laatikossa rutisee se iki-ihana kakkosen synkro. Varsinaiset viat olivat siinä, mutta kun se nyt jokatapauksessa pajalle on menossa ja autolla on suunnitelmissa ajaa vielä monta vuotta, niin tehdään perusremontti.
Neuvonpitoa firman kanssa on jo tehty, ja seuraavat osat jäivät (minun) hankintalistalle:
-synkrot
-laatikon tiivisteen
-kytkinakselin stefan
-kytkinpaketin
Jos jollakin on uusia edellä mainittuja osia, niin rohkeasti PM:ää tähän suuntaan. Myös vinkit mistä noita kannattaa lähteä ostamaan ovat tervetulleita.
Lisäksi pitäisi tietää että mitä öljyä laatikkoon kannattaa laittaa. Kun laatikko ja tasauspyörästö on samassa, niin tasauspyörästö vaatii 'liukkaan' (=kova paineenkesto) öljyn ja synkrot taas 'pitävän' öljyn. Mikähän olisi sitten sopiva aine?
33 kytkin ja laatikkoremppa
Valvoja: Moderators
33 kytkin ja laatikkoremppa
Tein itse - säästin
- Tiige
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Osia lähtisin hankkimaan ensisijaisesti motonetistä. Kytkinpaketti ja stefoja sieltä luulisi löytyvän. Synkro/t heikalta tai muukkoselta. Vetoakselien stefat myös kannattaa vaihtaa samalla.
33:n laatikon rakenteesta ei ole tarkempaa tietämystä, mutta kun se kerran on pitkittäin auton alla, olettaisin siinä olevan hypoidityyppinen tasauspyörästö. Sillon paras öljy olisi Red Linen 75W90NS synkroniöljy.
33:n laatikon rakenteesta ei ole tarkempaa tietämystä, mutta kun se kerran on pitkittäin auton alla, olettaisin siinä olevan hypoidityyppinen tasauspyörästö. Sillon paras öljy olisi Red Linen 75W90NS synkroniöljy.
Noniin, remppa on tehty. Kustannukset jakautuivat näin:
(Muukkoselta)
-kytkipaketti n 150E
-Kytkinakselin stefa 11.31E
-synkrot 2 x 51.81E
-laatikon tiiv sarja n 20E
(Autovaraosaliikkeestä)
-vetoakselin stefat 10,10E
-2l Mobilin vaihteistoöljyä 23E
-Työtunteja 12h sisältäen:
-kytkimen vaihto
-synkrojen vaihto
-vaihteiston ja perän tarkastus
Mobilin vaihteistoöljy tuli valittua sillä perusteella, että viimekertaisesta vaihteistoöljyn vaihdosta oli jäänyt jäljelle 0,6l mobilia jäljelle, sitä myydään litran purkeissa ja öljytilavuus on 2,6l. Red Line olisi varmaankin ollut ainakin yhtä hyvä. Niin ja se tasauspyörästö oli hypoidinen. Hieno sana btw
Kytkin ja kakkosen synkro olivat aikas kuolleita. Remontti osui siis kerrankin oikeaan aikaan.
EDIT: vetoakseleiden stefoja ei saanut 33:een edes tilaamalla. Kun sitten kysyin mittojen mukaan vastaavia stefoja niin löytyi suoraan hyllystä varsin kohtuulliseen 10,10E yhteishintaan.
(Muukkoselta)
-kytkipaketti n 150E
-Kytkinakselin stefa 11.31E
-synkrot 2 x 51.81E
-laatikon tiiv sarja n 20E
(Autovaraosaliikkeestä)
-vetoakselin stefat 10,10E
-2l Mobilin vaihteistoöljyä 23E
-Työtunteja 12h sisältäen:
-kytkimen vaihto
-synkrojen vaihto
-vaihteiston ja perän tarkastus
Mobilin vaihteistoöljy tuli valittua sillä perusteella, että viimekertaisesta vaihteistoöljyn vaihdosta oli jäänyt jäljelle 0,6l mobilia jäljelle, sitä myydään litran purkeissa ja öljytilavuus on 2,6l. Red Line olisi varmaankin ollut ainakin yhtä hyvä. Niin ja se tasauspyörästö oli hypoidinen. Hieno sana btw
Kytkin ja kakkosen synkro olivat aikas kuolleita. Remontti osui siis kerrankin oikeaan aikaan.
EDIT: vetoakseleiden stefoja ei saanut 33:een edes tilaamalla. Kun sitten kysyin mittojen mukaan vastaavia stefoja niin löytyi suoraan hyllystä varsin kohtuulliseen 10,10E yhteishintaan.
Tein itse - säästin
- Pasi
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Saanko kysyä että mitä koko paketti maksoi?
Itse teetin vastaavan operaation noin 4 vuotta sitten...
Minulle ei vaihdettiin kytkintä mutta kakkosen ratas vaihdettiin kokonaan...
Minulta meni rahaa 980€ silloin
Itse teetin vastaavan operaation noin 4 vuotta sitten...
Minulle ei vaihdettiin kytkintä mutta kakkosen ratas vaihdettiin kokonaan...
Minulta meni rahaa 980€ silloin
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4