Taas joku tuleva alfisti kattelee kauhuissaan vikalistan pitenemistä , mutta tämmöstä kysyttävää: Viime viikolla ajonestolaite temppuili yhtenä aamuna,siis startti pyörittää mutta sytytysvirtaa ei tule. No,äsken ilmailin kytkimen ja panin akun takasin paikalleen... 4 yritystä eikä käynnisty,avainlogo+code teksti päällä.. -00 accordiin jouduin samaisesta syystä uusimaan ajonestolaitteen johtosarjan,mitäs tähän uusitaan? Kokemuksia?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Missäs sijaitsee? Kokeilin resetoida 4 min. akku pois,2min. virrat päälle,2 min virrat pois systeemillä.. Keskimittareiden takaa kuului melkoiset reset-äänet,ikäänkuin kiintolevy olis raksutellu.. Avain ei silti poistunu näytöstä.. Hyvin alko kesäloma,aamupäivästä OLI tarkotus lähteä reissuun.. Kaikki maholliset vinkit kiitos,tai tulee Renault reissu.. Tuo reset vinkki oli AA:lta vanhoista kirjoituksista otettu,eli en tiedä tarkottiko 156 vai 155:sta...?
En kyllä valitettavasti tiedä tarkalleen. Muistelen että se antenni on semmonen rinkula virtalukon ympärillä ja johto on luokkaa 10cm. Ota muovisuojukset siitä ratin tolpasta irti niin varmaan avautuu tilanne. Jos pakko liikenteeseen päästä niin toimiihan se poljin-kikka jos sulla on vaan se ajoneston koodi.
Se koodi on semmosella harmaalla lätkällä oleva 5 numeroinen luku. Kaikilla tuota ei oo kuuleman mukaan, deltassa käymällä sen kait saa, tuntuis oudolta jos antaisivat puhelimessa.
Niin, tietty se avainkin voi olla paskana... kokeilitko jo toisella avaimella?
mulla samaa ongelmaa.. .välillä renaa ja vainta rumppamalla sisään ulos sammuu se code valo ja eiku käyntiin...en tiedä sitten että mistä johtuu kun en ole perehtynyt, mutta kokeile sitä että avain sisään ja virrat päälle, jos ei smmu sama uudestaan
Arvaa vaan vode ripitinkö emäntää ton kakkosavaimen tiimoilta... Se hukkas sen heti ensimmäisen kuukauden sisään,pari vuotta siis kateissa.. Ei kai se talosta oo mihinkään hävinny,joten tiivistä etsintää niin kauan kunnes löytyy.. Huomenna viimeistään deltalta saa apua,täytyy lappujen seasta ettiä vielä sitä koodia. Sehän oli joku kaasupolkimella "ohjelmoitava systeemi".
KauGoH kirjoitti:mulla samaa ongelmaa.. .välillä renaa ja vainta rumppamalla sisään ulos sammuu se code valo ja eiku käyntiin...en tiedä sitten että mistä johtuu kun en ole perehtynyt, mutta kokeile sitä että avain sisään ja virrat päälle, jos ei smmu sama uudestaan
Mulla teki tota samaa 156 jonkinaikaa, ja lopulta sitten ei huolinut avainta enää ollenkaan. Uusi avain tilattiin Italiasta ja sen jälkeen toimi hienosti.
Nyt menee jo epätoivon puolelle,mutta yritettävä jotain: Oisko linjoilla oulusta Korhosen (ilmeisesti veljeskatraasta) E.J -Etunimillä varustettu henkilö vielä kerhon jäsenenä?? inhottaa kysyä,vähän sama kun soittas muijan entiselle poikakaverille kysyäkseen mitä tän kanssa pitää tehä!!!
Tehtiin muijan kanssa sovinto: Minä lähen Rellulla ja hän saa käydä shoppailemassa alfalla... Siis heti kunhan löytää ne avaimet. ... Taas oppi sen että asiasta tietämättömälle ei avaimia... Sinne hävis samantien myöskin se pyöreä puulätkä jota kaukosäätimeksikin kutsutaan.... Eli tilaukseen kun menee,niin vaimonpito ei tässä tapauksessa maksanu kun noin 1000e tilattuna kaukosäätimen kanssa.....
Kiitos asiantuntevasta kommentista.. Eipä tullu 11 vuoden autoilun jälkeen mieleenkään että siinä avain pitäis olla... Kyseessä oli kakkosavaimen puute jolla olis voinu testata onko vika avaimessa vai autossa!!! En tiiä miten nuo virtalukot teletappimaassa toimii..........
Eli jos joku vielä viittis heittää viimisen oljenkorren, eli v6 resetoinnin vielä kerran,hienoa olis jos se ois vielä itse kokeiltu....? Tänään kokeillut resetit tuli lähinnä muista koneista.
Perjantaiksi olis ollu aika deltalta,tänään oli aikaa katella tilannetta vielä kerran,onnistuneesti... Eli jos vastaavaa ilmaantuu muille,niin akun etupuolella olevat releet irti,sähkösprayta kunnolla,varmuuden vuoksi vaihdoin sulakkeetkin uusiin,vaikka ehjältä näyttivätkin. Luulisin että tuo syöttörele oli se ratkaiseva.. Tällöin ei ruiskun merkkivalo pala lainkaan,eli poljinkoodisysteemikään ei pelaa.
KauGoH kirjoitti:mulla samaa ongelmaa.. .välillä renaa ja vainta rumppamalla sisään ulos sammuu se code valo ja eiku käyntiin...en tiedä sitten että mistä johtuu kun en ole perehtynyt, mutta kokeile sitä että avain sisään ja virrat päälle, jos ei smmu sama uudestaan
Mulla teki tota samaa 156 jonkinaikaa, ja lopulta sitten ei huolinut avainta enää ollenkaan. Uusi avain tilattiin Italiasta ja sen jälkeen toimi hienosti.
muistatko sitä hintaa sille uudelle avaimelle??? meillä kyllä on kaksi avainta mutta mielestäni tekee (ex) emänällä samaa sillä toisella avaimella!!!
muistatko sitä hintaa sille uudelle avaimelle??? meillä kyllä on kaksi avainta mutta mielestäni tekee (ex) emänällä samaa sillä toisella avaimella!!!
Nummelan Deltassa maksoi 75 euroa/avain+100egeä työt, Italiasta tilattuna.
Silloin tilattiin 2 avainta, mutta delta ei saanut toista toimimaan (yllättäen)..
Pystyyköhän tavallinen suutari tai vastaava koodaamaan tuon uuden avaimen kopioimalla vanhaa? Luulisi maksavan vähän vähemmän kuin 100 euroa kun valmiiksi koodattu bulkkiavain maksaa n. 50 euroa..
Kuulemma ei vanha avain hyödytä siinä hommassa... Se tuli itelläkin mieleen,kunnes ammattilaiselta kysyin.. 1 avain ja 2 avain on koodattu eri systeemillä,vaikka samaan virtalukkoon käyvätkin.
Jottei hävinneen tilalle voi koodata samanlaista epärehellisiin tarkoituksiin Vaikka tosin rekisteriote ja henkkarit pitää uutta hakiessa kuitenkin olla mukana,mutta silti... Varotoimenpide lienee.
Avaimen ohjelmointi ei taida olla ihan helppo homma Italian ihmeesä. Kuopiossa kaukosäätöavaimen ohjelmointi vaati kaksi käyntiä ja 3 h aikaa. Voi sitä nuoruuttaan tuhlata turhempaankin.
Niin aivan... Mutta eihän tuo rapia viikko nyt niin paha ole? Sentään kotikaupungista asti... Eiku perhana tarkotit sitä koodauksen odotusta..? Sori Kotona kannattaa odotella sen aikaa