P.S. Onko muuten ilmastoinnin asennuksesta 75.een kokemuksia. Kohtahan tässä helle painaa päälle ja auto on musta.
75 ts:n huollot
Valvoja: Moderators
75 ts:n huollot
75:ssä (TS) on 130 tkm mittarissa (siis oikeasti ajettu vain tämä) ja huollot 80 tkm eteenpäin teki osaava kaveri, joka mielestään teki vain tarpeellisen (ehkä vain välttämättömän?). Miten tuo venttiilien säädön tarve? Olen kuulevinani pientä dieselmäistä ääntä (tai ainakin eräs urpo kyydissäni kysyi: "onko tämä dieselauto?")
? . Muuta huomioitavaa näillä kilometereillä? Tiedoista kiitollisna.
P.S. Onko muuten ilmastoinnin asennuksesta 75.een kokemuksia. Kohtahan tässä helle painaa päälle ja auto on musta.
P.S. Onko muuten ilmastoinnin asennuksesta 75.een kokemuksia. Kohtahan tässä helle painaa päälle ja auto on musta.
130tkm. huolto.
- Jarrunesteen vaihto (taikka kerran vuodessa)
- Jäähdytysnesteiden tarkastus ja vuoto tarkastus
- Moottorin öljyt + suodatin. Vuoto tarkastus
- Vetoakselien nivelien ja ohjausvaihteen suojakumien tarkastus
- Jarrujärjestelmän tarkastus
- Ilmansuoadatin
- Sytytystulpat
Ventiilivälysten säätö ja ajoituksen tarkarkastus on 120tkm. taikka 140tkm:ssä.
- Jarrunesteen vaihto (taikka kerran vuodessa)
- Jäähdytysnesteiden tarkastus ja vuoto tarkastus
- Moottorin öljyt + suodatin. Vuoto tarkastus
- Vetoakselien nivelien ja ohjausvaihteen suojakumien tarkastus
- Jarrujärjestelmän tarkastus
- Ilmansuoadatin
- Sytytystulpat
Ventiilivälysten säätö ja ajoituksen tarkarkastus on 120tkm. taikka 140tkm:ssä.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Onko muuten Alfankin nokka-akselit tehty valuraudasta? Yhdellä tuttavalla on 323 masa. Se nelikko turbo versio. Siinä oli nokka-akselit tehty jostakin erikoisvaluraudasta, mikä tällaiselle Tuta/kote-insinöörin alulle oli varsin yllättävää, sillä eihän akseleita tehdä yleensä valuna.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no en oikein usko tuohon valurauta juttuun alfan suhteen...muistaakseni noissa oli huono pinnoitus jolloin akseli kului nopeammin...varma en ole mutta näin muistelen.Ana M kirjoitti:Onko muuten Alfankin nokka-akselit tehty valuraudasta? Yhdellä tuttavalla on 323 masa. Se nelikko turbo versio. Siinä oli nokka-akselit tehty jostakin erikoisvaluraudasta, mikä tällaiselle Tuta/kote-insinöörin alulle oli varsin yllättävää, sillä eihän akseleita tehdä yleensä valuna.
Nokka-akseli
Minkähän hintainen tuo vaihto lienee (osat+työt) ja onko miten akuutti homma eli voiko aiheuttaa lisäongelmia jos ei piakkoin vaihda...?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Nokka-akseli
venttiilithän siinä rupeaa kantamaan eli ovat auki koko ajan...late04 kirjoitti:Minkähän hintainen tuo vaihto lienee (osat+työt) ja onko miten akuutti homma eli voiko aiheuttaa lisäongelmia jos ei piakkoin vaihda...?
noita osia kannattaa varmaan katsella tuolta muukkosen sivuilta...
työlle ei kovin älytöntä hintaa pitäisi tulla koska ammattimies vaihtaa nokka akselit melko äkkiä...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Nyt taisi tulla 90:lle ajatusvirhe, ennemminkin ne venttiilit eivät avaudu kokonaan / tarpeeksi aikaisin. Ylimääräinen välys kuluttaa myös koneistoa eli lähinnä nokka-akselia itseään, mutta mitäs siitä jos se on menetetty kampe jo muutenkin. Paininkupitkin voivat kyllä ottaa itseensä mutta nehän eivät paljoa maksa.
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
olet muuten oikeassa...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Nyt taisi tulla 90:lle ajatusvirhe, ennemminkin ne venttiilit eivät avaudu kokonaan / tarpeeksi aikaisin. Ylimääräinen välys kuluttaa myös koneistoa eli lähinnä nokka-akselia itseään, mutta mitäs siitä jos se on menetetty kampe jo muutenkin. Paininkupitkin voivat kyllä ottaa itseensä mutta nehän eivät paljoa maksa.
sitä se teettää kun koettaa tässä työnohessa kommentoida kun on vielä lisäksi kauhea kiire päällä....
juu tuo kuppien ja ventiilinvälysten tarkistushan onnistuu helposti samalla kun on nokat irrallaan, ja eipäshän tarvi olla heti repimässä uudestaan auki....
Kyllä90 kirjoitti:mikrometri on kova sana noita säätöpaloja työstäessä...HOTAKAINEN kirjoitti:jos nokan/nokat vaihtaa niin kupit uusiksi jos on kuluneita + säätopalat.
Muistan vieläkin kun Giulietan padasta hienoin säätöpalat optimimittoihin vesihiomapaperilla. Oli se tarkaa puuhaa millinkymmenyksien kanssa.
Nokka-akseli
Muistelen, että tuolla nokka-akselilla on aika reippaasti hintaa muukkosella, jotain yli 680€ ilman ALV:tä. Olisko pk-seudulla ketään asiantuntevaa monttööriä tutkailemaan asiaa vai vienkö AutoMilanoon? Suosituksia?
Onko muuten tuo kulumisongelma sellainen, että kuuluu lähinnä tyhjäkäynnillä? Kun tässä kustannuksia arvioi, niin yhtäkkiä tuntuu siltä, ettei se ääni oikestaan ole kovin merkittävä.
Onko muuten tuo kulumisongelma sellainen, että kuuluu lähinnä tyhjäkäynnillä? Kun tässä kustannuksia arvioi, niin yhtäkkiä tuntuu siltä, ettei se ääni oikestaan ole kovin merkittävä.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Nokkeli
tässäpä linkki: http://www.automilano.fi/late04 kirjoitti:Niin, toki jos löytyy yhteystietoja niin olen kovin kiitollinen. Vai lieneekö Milano ainoa asiallinen. Alfatietoiset nyrkkipajatkin kiinnostaa.