Mutta takaisin asiaan. Veli otti sen toisen pyöränsä liikenteeseen pääsiäisenä. Se on kawan ZZR 1100 -90 hirviö jossa on 5hp enemmän tehoa kuin tossa mun kopissa ja se painaa 5 vähemmän. No siitä loppu virta kesken ajon yhtäkkiä. Akku on uusi, joten vika on varmaan laturissa. Ladattiin akku ja pistettiin käytiin. Laturi ei lataa ollenkaan. Puretaan laturi ja todettiin että hiilet on aika kuluneet. Itse vika on varmaan jännitteensäätäjässä. Soitto Sumekolle. Varaosien hinnat: hiilisilta 90€ ja jännitteensäätäjä 362€!!!
Harrastuksien hinta
Valvoja: Moderators
Harrastuksien hinta
Kaikkihan sen tietää, että Alfa ei ole kaikkein halvin harrastus kohde. Jotenkin se tuntuu kuintenkin olevan vielä linjassa verrattuna tohon pikkuveljen moottoripyöräilyyn, etenkin kun sillä on niitä kaksi. Toinen on kyllä myytävänä, eli jos jotain kiinnostaa tollainen kawa LTD 750 -84 voi tiedustella lisätietoja minulta.
Mutta takaisin asiaan. Veli otti sen toisen pyöränsä liikenteeseen pääsiäisenä. Se on kawan ZZR 1100 -90 hirviö jossa on 5hp enemmän tehoa kuin tossa mun kopissa ja se painaa 5 vähemmän. No siitä loppu virta kesken ajon yhtäkkiä. Akku on uusi, joten vika on varmaan laturissa. Ladattiin akku ja pistettiin käytiin. Laturi ei lataa ollenkaan. Puretaan laturi ja todettiin että hiilet on aika kuluneet. Itse vika on varmaan jännitteensäätäjässä. Soitto Sumekolle. Varaosien hinnat: hiilisilta 90€ ja jännitteensäätäjä 362€!!!
. Tarvikeosia ei ole olemassa
. No päätettiin yllättäen vielä tutkia tänään sitä vähän tarkemmin. Veljellä on onneksi ihan hyvä korjaus käsikirja, jossa on hyvät testausohjeet sille jännitteensäätäjälle.
Mutta takaisin asiaan. Veli otti sen toisen pyöränsä liikenteeseen pääsiäisenä. Se on kawan ZZR 1100 -90 hirviö jossa on 5hp enemmän tehoa kuin tossa mun kopissa ja se painaa 5 vähemmän. No siitä loppu virta kesken ajon yhtäkkiä. Akku on uusi, joten vika on varmaan laturissa. Ladattiin akku ja pistettiin käytiin. Laturi ei lataa ollenkaan. Puretaan laturi ja todettiin että hiilet on aika kuluneet. Itse vika on varmaan jännitteensäätäjässä. Soitto Sumekolle. Varaosien hinnat: hiilisilta 90€ ja jännitteensäätäjä 362€!!!
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- Rolle
- Site Admin

- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jos auton tuunauslinjalle lähtee niin saa aika hyvin palamaan rahaa..
- vanteet renkaineen ~1500e
- alustasarja ~1200e
- pientä helmaa ja levikettä ~1500e
- kunnon hifit ~1500e
jne.
Tähän asti pelkästään auton kunnossa pitämiseen on mennyt tolkuttomasti rahaa ja kilsoja takana alle 2000
Prätkät ovat kuuleman mukaan kivan hintaisia, vakuutus taitaa syödä siitä suurimman osan jos ei sakkoja lähdetä. Meikäläisen päällä ei paljon prätkää ajeta, jokos lähtis kortti tai henki.
- vanteet renkaineen ~1500e
- alustasarja ~1200e
- pientä helmaa ja levikettä ~1500e
- kunnon hifit ~1500e
jne.
Tähän asti pelkästään auton kunnossa pitämiseen on mennyt tolkuttomasti rahaa ja kilsoja takana alle 2000
Prätkät ovat kuuleman mukaan kivan hintaisia, vakuutus taitaa syödä siitä suurimman osan jos ei sakkoja lähdetä. Meikäläisen päällä ei paljon prätkää ajeta, jokos lähtis kortti tai henki.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Onhan tuo mopoilu suht'koht kallista puuhaa, varsinkin jos harrastaa vanhempia pyöriä. Siinä tapauksessa on todella ISO plussa, jos osaa korjailla itse. Meikäläisellä on ollut noita 'takuupyöriä', saa ajella rauhallisin mielin...
Nuo vanhemmat ZZR:kin on vielä sen verran yleisiä pyöriä, että kannattaa kysellä käytettyjä osia, varmasti löytyy ja säästyy pitemmän päälle vielä paljon rahaakin.
No, saahan autoonkin rahaa palamaan, kun lähtee tuunaamaan... Mutta ei mopojenkaan tuunaus (=virit ym.) kovin edullista ole....

Nuo vanhemmat ZZR:kin on vielä sen verran yleisiä pyöriä, että kannattaa kysellä käytettyjä osia, varmasti löytyy ja säästyy pitemmän päälle vielä paljon rahaakin.
No, saahan autoonkin rahaa palamaan, kun lähtee tuunaamaan... Mutta ei mopojenkaan tuunaus (=virit ym.) kovin edullista ole....
20 000 km hinta ilman auton hintaa.
2300€ polttoaineisiin
500€ vakuutukset
Vahat, öljyt, suodattimet = 200€
Tunings (chippi, putket, vanteet, kartiot, vilkut, spoikka, ym ym pientä) = 3700€
Elikkäs pelkästään noihin on menny:
6700€
Aivan päätöntä menoa, tuola rahalla olisi mukavasti ajellu kaikki menonsa taksilla?
2300€ polttoaineisiin
500€ vakuutukset
Vahat, öljyt, suodattimet = 200€
Tunings (chippi, putket, vanteet, kartiot, vilkut, spoikka, ym ym pientä) = 3700€
Elikkäs pelkästään noihin on menny:
6700€
Aivan päätöntä menoa, tuola rahalla olisi mukavasti ajellu kaikki menonsa taksilla?
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Joo, varmasti löytyy zetoriin varaosia muualta, kuin Sumekolta. Kolaripyöräkeskus Hyvinkäällä vois olla yks paikka kun käytetyistä osista puhutaan. Yksityisiltä tosin voi saada halvemmalla.Scuore sportivo kirjoitti:
Nuo vanhemmat ZZR:kin on vielä sen verran yleisiä pyöriä, että kannattaa kysellä käytettyjä osia, varmasti löytyy ja säästyy pitemmän päälle vielä paljon rahaakin.
No, saahan autoonkin rahaa palamaan, kun lähtee tuunaamaan... Mutta ei mopojenkaan tuunaus (=virit ym.) kovin edullista ole....![]()
Ja mitä mopon tuunaamiseen tulee, niin esim. meikäläisen pakoränni (joka on kirjahyllyn koristeena) maksaa n. 1300e.
Eikä se ylläpitäminenkään ole kovin edullista. Esimerkiksi mulla kesän vakuutus maksaa n.1000e. Tai siis maksaisi... Ei maksa enää ku ei oo korttiakaan... eikä tuu.. Sakkoja kyllä tulee
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Abarth kirjoitti:Joo, varmasti löytyy zetoriin varaosia muualta, kuin Sumekolta. Kolaripyöräkeskus Hyvinkäällä vois olla yks paikka kun käytetyistä osista puhutaan. Yksityisiltä tosin voi saada halvemmalla.Scuore sportivo kirjoitti:
Nuo vanhemmat ZZR:kin on vielä sen verran yleisiä pyöriä, että kannattaa kysellä käytettyjä osia, varmasti löytyy ja säästyy pitemmän päälle vielä paljon rahaakin.
No, saahan autoonkin rahaa palamaan, kun lähtee tuunaamaan... Mutta ei mopojenkaan tuunaus (=virit ym.) kovin edullista ole....![]()
Ja mitä mopon tuunaamiseen tulee, niin esim. meikäläisen pakoränni (joka on kirjahyllyn koristeena) maksaa n. 1300e.
Eikä se ylläpitäminenkään ole kovin edullista. Esimerkiksi mulla kesän vakuutus maksaa n.1000e. Tai siis maksaisi... Ei maksa enää ku ei oo korttiakaan... eikä tuu.. Sakkoja kyllä tulee![]()
Häh? Kawallako kortin menetit? Kuinka paljon päästelit?
Jep, kolaripyöräkeskusksesta kannattaa kysellä... Voi olla pientä hakemista jos yksityiseltä lähtee etsimään.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Joo.. Kawasaakkilla hieman kiihdytin ja itseäni viihdytin.. keulakin hieman nousi, vahingossa tietty.. kakkosvaihdetta ehdin vasta laittaa
143 kuudenkympin alueella
Shame on me!
Ei tartte tänä kesänä yleisellä tiellä ajella. Jos roomeon saa kuntoon, niin radalla sitte härvätään.
Mopo myyntiin ja ratapyörää kattelemaan. Sitten kun joskus (toivottavasti) saa kortin takasin, niin nelarienduroa hankkimaan. Ei pitäis nopeustikettejä tulla sit niin herkästi.
Musta tuli nyt kertaheitolla kanksteri
Ja mitä tohon kaljan ottoon tulee, niin ei sitä kyllä tarviis yhtään enempää olla. Scuderia haki mut viime maanantaina muistaakseni kolmen aikoihin tallille, jotta kattottas vähän mun autoa, mutta päässä pyöri vieläkin ihan kiitettävästi.
143 kuudenkympin alueella
Ei tartte tänä kesänä yleisellä tiellä ajella. Jos roomeon saa kuntoon, niin radalla sitte härvätään.
Mopo myyntiin ja ratapyörää kattelemaan. Sitten kun joskus (toivottavasti) saa kortin takasin, niin nelarienduroa hankkimaan. Ei pitäis nopeustikettejä tulla sit niin herkästi.
Musta tuli nyt kertaheitolla kanksteri
Ja mitä tohon kaljan ottoon tulee, niin ei sitä kyllä tarviis yhtään enempää olla. Scuderia haki mut viime maanantaina muistaakseni kolmen aikoihin tallille, jotta kattottas vähän mun autoa, mutta päässä pyöri vieläkin ihan kiitettävästi.

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuosta kun laitat hillitsimet niin eiköhän rupea pysähtymään:
http://www.sarlinraceteam.fi/service/tu ... alcon.html
On vielä jarrulevyt tarjouksessa!
Eivät nuo muuten ihan mahdottomia maksaneet kun joskus kyselin... Tai sitten muisti pätkii tai aika kultaa muistot.
Tuumasin joskus että seuraavaan (eli ensimmäiseen) sporttisempaan kapineeseeni voisin laittaa tuollaiset ja sitten autoa joskus vaihtaessa purkaa taas nuo kunnon kamppeet pois. Autosta toiseen vaihtaminen ei vaadi kuin levyihin uudet navat ja satuloihin asennusraudat.
http://www.sarlinraceteam.fi/service/tu ... alcon.html
On vielä jarrulevyt tarjouksessa!
Tuumasin joskus että seuraavaan (eli ensimmäiseen) sporttisempaan kapineeseeni voisin laittaa tuollaiset ja sitten autoa joskus vaihtaessa purkaa taas nuo kunnon kamppeet pois. Autosta toiseen vaihtaminen ei vaadi kuin levyihin uudet navat ja satuloihin asennusraudat.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rolle
- Site Admin

- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Muistaakseni Garrett kyseli sieltä jarruja ja hintaa oli 4000 euroa..Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tuosta kun laitat hillitsimet niin eiköhän rupea pysähtymään:
http://www.sarlinraceteam.fi/service/tu ... alcon.html
On vielä jarrulevyt tarjouksessa!Eivät nuo muuten ihan mahdottomia maksaneet kun joskus kyselin... Tai sitten muisti pätkii tai aika kultaa muistot.
Hyvä idea, kuten myös vanteiden kohdalla jos Alfassa pysyy. Vaikkei kaikki vanteet joka autoon sovi mutta enivei. Saisi olla kaikissa sama jako perhana, olisi varmaan hinnatkin halvempia!Tuumasin joskus että seuraavaan (eli ensimmäiseen) sporttisempaan kapineeseeni voisin laittaa tuollaiset ja sitten autoa joskus vaihtaessa purkaa taas nuo kunnon kamppeet pois. Autosta toiseen vaihtaminen ei vaadi kuin levyihin uudet navat ja satuloihin asennusraudat.
Joskus mietin itse että hankkisi kunnon recarot, niitä sitten aina siirtelisi. Niitäkin tarttis kaks eikä nekään sovi joka autoon ulkonäon puolesta. Oikeasti ei tarvinnu noin monimutkaisesti miettiä kun tarkisti pankkitiliä
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
melkoisesti on kalavehkeissä rahaa kiinni....HOTAKAINEN kirjoitti:Aikoinaan oli vähän reilu 20000 vanhan rahan edestä noita perho ym. vehkeitä kun piti hakea vakuutus niille.
Nytpä en ole tsekannut mitä noilla olis vakuutus arvo.
Hmm... tarvis ostaa pari keppiä ja rullaa lisää.
kantsii varmaan hommata uudet vakuutukset jos vaikkapa vakuutusarvo on tuplaantunut...
Tosta paikasta pitääkin ilmoittaa veljelle. Kiitti.Joo, varmasti löytyy zetoriin varaosia muualta, kuin Sumekolta. Kolaripyöräkeskus Hyvinkäällä vois olla yks paikka kun käytetyistä osista puhutaan. Yksityisiltä tosin voi saada halvemmalla.
Huhuh. Täällähän on rahamiehiämeikäläisellä on mennyt vanhaan 90:een tuommoiset 7000€
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
Olihan noissa ja nyt ei ole enään kuin parhaat nurkassa jäljellä, mut silti tartis saada lisää90 kirjoitti:melkoisesti on kalavehkeissä rahaa kiinni....HOTAKAINEN kirjoitti:Aikoinaan oli vähän reilu 20000 vanhan rahan edestä noita perho ym. vehkeitä kun piti hakea vakuutus niille.
Nytpä en ole tsekannut mitä noilla olis vakuutus arvo.
Hmm... tarvis ostaa pari keppiä ja rullaa lisää.![]()
kantsii varmaan hommata uudet vakuutukset jos vaikkapa vakuutusarvo on tuplaantunut...
Kannattaa sitten käyttää vakiojarrupaloja, jos haluaa levyjen kestävän seuraavallekin (auto)sukupolvelleScuderia Rasvanäppi kirjoitti: Autosta toiseen vaihtaminen ei vaadi kuin levyihin uudet navat ja satuloihin asennusraudat.
Eiköhän tule halvemmaksi ostaa sopivat edullisemmat navalliset jarrulevyt ja uudet sitten kun aika autosta jättää. Myös turvallisuus pitkässä käytössä on parempi, kun ei tarvi pelätä ruuvien pettämistä. Esim. EBC:n jarrulevyt ovat melko edullisia olisiko noin 200 euroa kappale. Tietenkin jos haluaa liioitella, niin kyllähän sinne 18 tuumaisiin vanteisiin sopii suuremmatkin
Satulat on toki asia erikseen. Huoltamalla tuollaiset laatusatulat kestävät vuosikymmeniä.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ajattelin levyjen kierrätystä lähinnä siksi, että noita omia jarruja ei yleensä tule pahasti rankaistua ja ne tahtovat kestää puoli ikuisuutta. Raskaasta kalustosta on tarttunut tapa käyttää moottorijarrutusta, eikä wanhaa autoa muutenkaan viitsi kamalasti kiusata.
Mulla on ne EBC:n levyt ja palat, toimivat ihan käypäsesti ainakin edelliseen settiin verrattuna. Jarruissa riittää yleensä pitoa siinä kuin renkaissakin, mutta kovemmalla ratapoljennalla nuo EBC:tkin saa kyllä luopumaan. Siihen vaivaan taas ei auttane kuin levyjen ja satuloiden suurentaminen?
Eihän minulla isommille jarruille oikeasti ole mitään järkevää käyttöä, nykyiset pelaavat kaikissa normaaleissa ja melkein kaikissa epänormaaleissakin käyttötilanteissa hyvin. Vaan kun riivaa tämä kiinnostus erilaisten palikoiden vaikutusten kokeilemiseen... Lapset kasvavat, lelut kallistuvat
Mulla on ne EBC:n levyt ja palat, toimivat ihan käypäsesti ainakin edelliseen settiin verrattuna. Jarruissa riittää yleensä pitoa siinä kuin renkaissakin, mutta kovemmalla ratapoljennalla nuo EBC:tkin saa kyllä luopumaan. Siihen vaivaan taas ei auttane kuin levyjen ja satuloiden suurentaminen?
Eihän minulla isommille jarruille oikeasti ole mitään järkevää käyttöä, nykyiset pelaavat kaikissa normaaleissa ja melkein kaikissa epänormaaleissakin käyttötilanteissa hyvin. Vaan kun riivaa tämä kiinnostus erilaisten palikoiden vaikutusten kokeilemiseen... Lapset kasvavat, lelut kallistuvat
- Epäkelpokeräilijä -
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori