voisiko kyse tosiaan olla puslista ja mitenkäs niiden vaihto... kuinkakohan helppo ne on vaihtaa itse vai kannattaako jättää korjaamon huoleksi?
Takaiskari huutaa *klonks*
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Takaiskari huutaa *klonks*
Aina kun 156 ajaa töyssyyn kuuluu pelkääjänpuolen takaiskarista suhteellisen kovaääninen *klonks* ... sain vihjeen että voisi olla kyse kuluneista puslista, ja uudet (powerflex) puslat saisi muukkoselta "halvalla" ...
voisiko kyse tosiaan olla puslista ja mitenkäs niiden vaihto... kuinkakohan helppo ne on vaihtaa itse vai kannattaako jättää korjaamon huoleksi?
<--- hymiöillä väriä viestiin 
voisiko kyse tosiaan olla puslista ja mitenkäs niiden vaihto... kuinkakohan helppo ne on vaihtaa itse vai kannattaako jättää korjaamon huoleksi?
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Yleiset takapään klonksit on mulla tullu ainakin iskarin yläpäänkiinnitys kumista joka on ollut murtunut.
Viimeisin klonksi tuli savipaakuista bensaletkusissa jotka rummuttelivat rengaskoteloa, helppo ja halpa vika korjata.
Tosin kokemuksia 156:sista ei ole.
EDIT:Kannattaa muuten tarkistaa ettei klonks kulman iskari ole yökänny.
Viimeisin klonksi tuli savipaakuista bensaletkusissa jotka rummuttelivat rengaskoteloa, helppo ja halpa vika korjata.
Tosin kokemuksia 156:sista ei ole.
EDIT:Kannattaa muuten tarkistaa ettei klonks kulman iskari ole yökänny.
Ja mulla kolisi aikoinaan iskarin suojakumi.joka pääsi liikkumaan varaasti ja hakkasi kuopissa iskarin yläpään (kovettuneeseen) kumiin.Carlos kirjoitti:Yleiset takapään klonksit on mulla tullu ainakin iskarin yläpäänkiinnitys kumista joka on ollut murtunut.
.
Korjauksena nippuside aivan iskarin yläpäähän,jolloin suojakumi osui heiluessaan siihen eikä kolissut.
Noita suojakumeja ei oikein kannata vaihtaa,jollei vaihda samalla iskareita,ja varsinkin jos ne on muuten ehjät.Minulla ne oli vaan sen verran väljät,että pääsivät heilumaan (nehän ei oikeasti olekaan millään kiinni)
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Mikähän mun autossa on, kun takaoikelle vaihdettiin uusi Nivomatin systeemi (jousi ja iskari), niin silti kuuluu vielä sellainen vaimea klonksahdus esim. kaivonkansiin ajellessa ja pienissä kuopissa hitaasti ajaessa.
Kahdessa paikassa sitä on tutkittu, eikä tietysti se silloin ole oireillut. Mitään väljyyksiä ei ole löydetty. Kovalla pakkasella se hävisi mutta palasi taas ilmojen lauhduttua. Se saattaisi tulla vähän keskemmältäkin autoa, mutta takaa oikealta...
Kahdessa paikassa sitä on tutkittu, eikä tietysti se silloin ole oireillut. Mitään väljyyksiä ei ole löydetty. Kovalla pakkasella se hävisi mutta palasi taas ilmojen lauhduttua. Se saattaisi tulla vähän keskemmältäkin autoa, mutta takaa oikealta...
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Oliskohan noin pienestä kiinni... täytyy tutkiaZenery kirjoitti: Ja mulla kolisi aikoinaan iskarin suojakumi.joka pääsi liikkumaan varaasti ja hakkasi kuopissa iskarin yläpään (kovettuneeseen) kumiin.
Korjauksena nippuside aivan iskarin yläpäähän,jolloin suojakumi osui heiluessaan siihen eikä kolissut.![]()
Noita suojakumeja ei oikein kannata vaihtaa,jollei vaihda samalla iskareita,ja varsinkin jos ne on muuten ehjät.Minulla ne oli vaan sen verran väljät,että pääsivät heilumaan (nehän ei oikeasti olekaan millään kiinni)
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
No laitetaanpa nyt sitten vielä samaan syssyyn että etuiskarit ovat ruvenneet narskumaan pienimmästäkin käännöksestä ... ei voi enää ajaa itäkeskuksen parkkihalliin kun narskuva ääni tuntuu kuuluvan sielä noin 10000x kovemmin .... Ainakin Alfani kääntää päitä
Oliko tuohon ikinä keksitty mitään "halpaa" ratkaisua, vai pitääkö nyt sit vaihtaa iskarit ja kaikenmaailman tukivarret yms x
Oliko tuohon ikinä keksitty mitään "halpaa" ratkaisua, vai pitääkö nyt sit vaihtaa iskarit ja kaikenmaailman tukivarret yms x
Apteekista kävin omani hakemassa, kyseli mihin käyttöön.Pasi kirjoitti:Ummm... ihan vaan yleisluontoinen kysymys.... mistäköhän noita injectio-ruiskuja saa millä sitä öljyä pitäis ruiskutella ?!?!?!
Pitääkö ensin hommata AIDS tms tauti että saa reseptin jolla saa apteekista ruiskuja vai mitä ihmettä?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Taidan olla niin sairaan näköinen, ettei mitään reseptiä vaadittu.
VMP
Sanoin, että pitää öljytä nivel, jossa on kumisuojus ympärillä.Pasi kirjoitti:Eli pitää mennä vaan yrittämään onnea .... mitä vastasit kun kysyivät?mattijus kirjoitti:Apteekista kävin omani hakemassa, kyseli mihin käyttöön.
Taidan olla niin sairaan näköinen, ettei mitään reseptiä vaadittu.
Ostin samalla neuloja varastoon
VMP
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
En tiedä joko takapään kolahtelu ratkesi, mutta kerron mikä sen aiheutti omassani. Pitkittäisen takatukivarren pusla oli irronnut ja aina töyssyissä kolahti kun haki paikkaansa. =molemmat pitkittäiset taidettiin Auto Milanossa vaihtaa samalla.
Se on helppo selvittää itsekin kun kyykistyy auton vierelle takarenkaan eteen. Ottaa pitkittäisestä kiinni ja nykii ja työntää. Ainakin omassa suht helposti heilui. Vielä helpompi jos jaksaa tunkille nostaa ja renkaan irrottaa. Laiska ei vaan aina jaksa.
Se on helppo selvittää itsekin kun kyykistyy auton vierelle takarenkaan eteen. Ottaa pitkittäisestä kiinni ja nykii ja työntää. Ainakin omassa suht helposti heilui. Vielä helpompi jos jaksaa tunkille nostaa ja renkaan irrottaa. Laiska ei vaan aina jaksa.
Ayrton Senna da Silva forever